Tof Jeroen!
24% zou goed zijn voor een free flight gok ik, maar voor gemotoriseerd moeten ze toch nog wel een stukkie sneller staan...
Had je al een AOA systeem erop? Anders kan je dat nog proberen.
Video Gallery
Ik zit nog steeds te bedenken hoe ik zo klein mogelijk een speedsysteem, stuurlijnen en liefst ook evenwichtsturing bij elkaar kan gooien...
Voorlopig nu weer even snel bezig om een nieuwe actiemeneer om te bouwen met zijn armpjes gebogen ipv recht naar voren. Op die manier heb je een kleinere uitslag (wat ik nodig heb met deze racemat) en het ziet er wat beter schaal uit. niemand vliegt met zijn armen helemaal naar voren of opzij...
Gewicht voor 1m² moet idd wel richting de kilo gaan, dan zit je prima gok ik. Met AOA systeem zou je met wat minder nog prima kunnen vliegen denk ik, maar het bochtenwerk gaat beter met een hogere vleugelbelasting (net als in het echt).
Voor de antenne... tsja, blijft lastig. Je kan hem in een lijn naar boven naar het scherm spannen. Ik had die van mij op de paramoteur idd eerst om de "kooi". dat ging prima op zich... maar heb ook wel eens gewoon om het bakkie gewikkeld. (ging niet geweldig).
Uiteindelijk wil ik mijn MX12 ombouwen naar 2.4ghz speciaal voor de parapentjes. Dan heb je zelf maar een korte antenne en op de ontvanger ook.
Heb nu 4 soorten vislijn om te testen dus. allen dyneema.
1e is fel gele Berkley Fireline. 0.17mm, 10.2kg
2e is donkergroene Spiderwire EZ Braid 0.17mm, 8.4kg
3e is Geel goedkopervissen.nl type 10, 6.5KG
4e is groen goedkopervissen.nl type 15, 11KG
De fireline en de EZbraid zijn dure rolletjes, 15 tot 20 euro voor 100/110 meter. Goed dun en superglad. De EZBraid lijkt iets dunner en minder stug van de 2. De Fireline heb ik nu op de Dingo zitten.
De 2 rolletjes van Goedkopervissen.nl zijn ook gevlochten dyneema. Het lijkt een heel stuk opener en ietsje dikker. vooral de 11KG versie. De 6.5 KG is sterk zat als het goed is, dus denk dat ik vooral daarmee door ga. grote voordeel is dat het 14.5 euro voor 270 meter kost. dat scheelt nogal... Het lijkt alleen alsof die fireline voorgerekt is en deze niet ofzo. Als je deze namelijk even strekt of tussen je nagels strak trekt, dan lijkt hij compacter te worden en veel gladder net als de fireline. Lijkt ook alsof er bij de Fireline en EZbraid een soort was in zit ofzo.. Maar goed, met goede knoopjes zijn ze beide goed te knopen. Binnenkort ga ik voor het Blauwe schermpje wat ik nog heb nieuwe lijnen maken en die maak ik dan wel van het goedkopervissen.nl spul. eens kijken hoe dat wil.
Bij de Dingo heb ik echt niet 1 probleempje gehad met de fireline. Enkel de stuurlijnen zijn van vliegerdyneema en een beetje naaigaren... (had niet meer). Daar kwamen continu knoopjes in en die bleven continu hangen achter ieder onregelmatigheidje...