uhms. Paho doet niet aan parasailen als het goed is.
Parasailen is namelijk met zo'n rond ding achter een boot raggen. hebbie ook geen cursus voor nodig :roll:
Als je wel echt gaat parapenten

, gefeliciteerd en welkom in deze wondere wereld!
Verplicht eigenlijk zijn hoge schoenen als eerste.. Dat zou je eigenlijk allang ook van paho moeten hebben gehoord lijkt mij??
Verder is het KOUD aan een parapente. Je vliegt namelijk continu rond de 36 km/h (windsnelheid). Das een flink windje als je op de zou staan, dus ookal is het op de grond en op de start 24 graden, gewoon goede kleding aandoen. liefst iets dat winddicht is.
Ik vloog in het begin wel vaak met 3/4 broek en T-shirt. met die glijvluchtjes van hooguit 7 min kan dat ook makkelijk. Alleen toen ik het niet kon laten om een belletje te pakken en door te knallen naar 3km kreeg ik het toch wel extreem koud!!!
Daarna besloten om toch maar een vliegpak te kopen

. heerlijk!
Het gekke is dat je het wel extreem merkt zodra je het ietsje te koud heb, maar net wat te warm is niet erg.
Vaak in de zomer is het met pak in de lucht gewoon lekker en merk je niks. das het beste. Zodra je op de grond komt en je houd je pak nog ff aan, dan zweet je je helemaal kapot. maarja, snel helm af en pak open ritsen een het is weer toppie

.
Voor jou dus extreem belangrijk om goede kleding mee te nemen. Hoge bergschoenen (liefst zonder haakjes), sterke spijkerbroek, T-shirt, trui, en een winddicht laagje. (bv. 2 T-shirts, winddichte fleecetrui, of als het koud word zelfs een regenjas ofzo.
Als het buiten echt koud is dan moet je je helemaal dik inpakken...