PCM FW5 Flow

Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla Bla bla bla bla bla

FOTO's wil ik zien...

En zo is het!

(maar gefeliciteerd met de maiden. Je hebt er lang op gewacht, en dan is het eindelijk zo ver. Altijd leuk)

Laatst bewerkt:
Misschien voor ons wel:D

De volgende keer eerst je ballastkamer maken en dan de rest inbouwen.

ik heb daar rekening mee gehouden tot ik besefte dat het onmogelijk zou zijn.
ik kan moeilijk mijn aansturingen langs buitenom naar de rolroeren trekken :)

t enige wat ik kan doen is de servos naar de vleugels steken, en dan zou ik ruimte hebben omdat de rolroer aansturingen niet meer door die ruimte gaat waar de ballastkamer moet komen.

ik kan nog altijd buiten tegen de romp lood plakken, wat tape erover, en zeggen dat het een herstelling is ;)

didier,

kan je geen looden plaatje tussen romp en vleugel klemmen 1mm dik ofzo?
of laat het aileron linksysteem dat niet toe?

-kristof-

didier,

kan je geen looden plaatje tussen romp en vleugel klemmen 1mm dik ofzo?
of laat het aileron linksysteem dat niet toe?

-kristof-
inderdaad :) de romp is ook dicht vanboven, kortom zou tussen 2lagen carbon zitten, en men vleugel zou nietmeer mooi aansluiten.

@ loet.... in belgie zijn we daar allemaal wat soepeler in. maar ik vrees dat zo een dinge op het WK niet pakken.

gistere lekker geflowd met windstilte... man dat vliegt zalig :)
gewoon opgooien, en hij land vanzelf :)

ik ben een tevrede man!

Naar beneden komen ze allemaal hoor ! En als je niks doet zelfs nog sneller.
PeterP

Nee, het gaat dan over die vluchten waar ik niet naar Helle (mijn vrouw, helper, coach) luister. Je mag het dan vergelijken als dat ik met de ogen toe aan 't vliegen ben..............

Loet

dat zegt meer over jouw "talent" dan dat van helle :p

misschien zelf toch ook wat meer vliegen zonder coach :p zoals mij

ik heb daar rekening mee gehouden tot ik besefte dat het onmogelijk zou zijn.
ik kan moeilijk mijn aansturingen langs buitenom naar de rolroeren trekken :)

t enige wat ik kan doen is de servos naar de vleugels steken, en dan zou ik ruimte hebben omdat de rolroer aansturingen niet meer door die ruimte gaat waar de ballastkamer moet komen.

ik kan nog altijd buiten tegen de romp lood plakken, wat tape erover, en zeggen dat het een herstelling is ;)

Didier,

er is een bouwbeschrijving van de flow. Kun je de inbouw van deze bouwbeschrijving niet 1 op 1 aanhouden (ook al moet je de huidige inbouw er volledig uitbreken)? Voor een wedstrijdvlieger is ballast een must.

Bas

http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=3347411&d=1278616607 blz 12 en 13.

Laatst bewerkt:
Didier,

er is een bouwbeschrijving van de flow. Kun je de inbouw van deze bouwbeschrijving niet 1 op 1 aanhouden (ook al moet je de huidige inbouw er volledig uitbreken)? Voor een wedstrijdvlieger is ballast een must.

Bas

http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=3347411&d=1278616607 blz 12 en 13.

Dag Vuurvos,

Peters (de Franse) heeft een horizontaal plateautje in zijn FW5 romp ingebouwd.
De rolroerstangen passeren eronder, en hij plaats zijn ballast boven op dit plateau.
Op mijn FW4 met quasi dezelfde rolroerbesturing heb ik twee D60's in de vleugels gemonteerd met RDS. Zo kan ik ~80 gram lood meenemen in de romp - ballastkamer ingebouwd onder de vleugels.
Natuurlijk : RDS inbouwen gaat moeilijk als je (*)geen raketingenieur bent zoals ik :cool: En als je 80 gram lood nodig hebt, kan je op die dag beter gaan vissen want dan staat er te veel wind.
Groetjes,

Yves

(*) Henk, weer eens zelfoverschatting !

Dag Vuurvos,

Peters (de Franse) heeft een horizontaal plateautje in zijn FW5 romp ingebouwd.
De rolroerstangen passeren eronder, en hij plaats zijn ballast boven op dit plateau.
Op mijn FW4 met quasi dezelfde rolroerbesturing heb ik twee D60's in de vleugels gemonteerd met RDS. Zo kan ik ~80 gram lood meenemen in de romp - ballastkamer ingebouwd onder de vleugels.
Natuurlijk : RDS inbouwen gaat moeilijk als je (*)geen raketingenieur bent zoals ik :cool: En als je 80 gram lood nodig hebt, kan je op die dag beter gaan vissen want dan staat er te veel wind.
Groetjes,

Yves

(*) Henk, weer eens zelfoverschatting !

beste Yves :) ik had oorspronkelijk 2 D60 en 2 D47 servos besteld voor in de flow, maar ik had alles dubbel besteld voor een volgende DLG.
nu was ik genoodzaakt om er 4 D47's in te steken door mijn plaatsgebrek.
ik denk dat ik door mijn grote ontvanger erg beperkt ben.
wat ik nog kan doen is mijn servo's in de vleugel inbouwen met RDS zoals jij zegt. maar kheb geen benul hoe t moet ;) als je dit nooit eerder gezien hebt.

ik denk dat ik gewoon mijn loodplaatjes maak zoals podivin me best aanraad. deze komen tussen vleugel en romp.

ze weten dat het probleem zich voordoet bij sommige materiaalkeuzes.

Didier,

is een kleinere ontvanger geen makkelijker oplossing? Loodplaatjes tussen de vleugel en romp lijken me niet snel aan te brengen / weg te halen.

Bas

een kleinere ontvanger van futaba, heb ik al gezocht, maar enkel de fullrange ontvangers durf ik gebruiken... mits de kleine maar short range zijn , en we toch vaak ver vliegen , durf ik dit niet....

de vleugel is simpelweg met 2 imbusjes los te doen. dus het zou op een kleine 2minuten lukken.

Back