Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Altijd baas boven baas, zag dat die van Gerald tot de 40kg gaat :-)

Ach verder als 20 kg stuwdruk komen jullie ook nog niet.

Wilde trouwens eerst Onno als testbed gebruiken, gewoon even goed vasthouden Onno :cool:
Maar om 1 of andere reden wilde die niet :lol:

Oei, dat zijn spannende dingen wat daar in die filmpjes gebeurd.
Ik werk zelf op de Vlb Volkel op de testbank, zal die filmpjes goed in mn achterhoofd knopen mocht ik weer een walk around doen!

Berto ziet er goed uit de F15 en hoop dat het lukt om die xtra thrust uit de P80 te krijgen.
Ben nl wel benieuwd naar een mooi maidenfilmpje.

Groeten Danny

Hee Danny,

Gaat helemaal goed komen, doen alles op ons dooie akkertje en zeker niet overhaast.

Filmpje moet wel lukken tzt :yes:
Ergens half december zal het alleen vrees ik pas weer worden :-(

het zit allemaal niet mee

Het gaat lekker de laatste tijd.

-Eerst worden we opgelicht.
-Dan maakt het IVW me het leven zo zuur (voor de "veiligheid" zit ik al weklen in m`n kantoor terwijl er aan de kisten amper wat gebeurt, nee da`s veilig :roll).
-Dan bestllen we alles maar nieuw echter is de DHL wel errug langzaan :-( (zo maar weer eens bellen).
- en vervolgens worden we ook nog gelaserd met de AX :lol:

Ben momneteel echt to aan vakantie (heb ik dit jaar nog niet gehad :-( ) dus gaan we over een week even een midweekje Centert Parcs pakken :D

Naja, genoeg geklaagd, o nee toch nog niet, het weer is vandaag prut en het veld zit dicht dus zeer weinig te doen op het werk.

En dan gaan we maar hobbyen :yes:
Misschien komt de nieuwe ECU vandaag nog binnen, wil zowiezo met de oude even proefdraaien als het weer iets droger wordt.

+ de kist schoonmaken en nog eens even naar de uitlijning van m`n wielen kijken.

Heb nog zat te doen, de Rafale staat er ook nog net als de Pfeil.

Vermaak me vandaag dus wel ;-)

En weer een lichtpuntje in m`n leven

Jaja, we weten weer meer, de postcode was fout en daardoor duurt het net even langer.

Maandag wordt het pakket afgeleverd dus heb iets om naar uit te kijken :yes:

Je moet maar denken Berto, beter alle tegenslagen nu even op een hoopje, dan ben je daarna daar ook weer voor een tijdje vanaf en verloopt die maiden als een fluitje van een cent.

Zo is het.

Net de motor even gestart op de testbed, en dit kwam eruit:
Idle RPM: 35.000
Max RPM: 118.000
EGT bij max RPM: 650 gr. Cel.
Stuwdruk bij max. RPM: 8.25 kg
Accel. idle naar max. RPM: 10 sec :shock:

De motor heeft nu bij mij 5h 34min eb 34sec gedraaid (waarvan de helft maar gevlogen in de Formost :roll:).

Maandag nog 1 keer even snel en dan de nieuwe ECU erop en kijken naar de mogelijke verschillen.

Laatst bewerkt:
Ja, toch :-)

En het motortje start en draait zo lekker dat ik hem zeker niet weg doe.
Eigenlijk zou ik hem eerst weer even in de F-15 moet bouwen en dan weer meten.

Kijken wat het verschil is.

Als we even aannemen dat de veerunster en de meter van Gerald allebei dezelfde eigenschappen hebben dan verlies ik dus wel 1 kilo in die broekspijp.

Mhhh, misschien dat maandag (ben ineens morgen vrij :D ) nog even doen, dan weet ik echt het verlies van de broekspijp.

Berto,

Om het broekverlies op te vangen, gebruikte ik gewoon 1 pijp die uit 1 van de rompuitlaten komt.

De motor gewoon in het midden houden en dan de uitlaat scheef door de romp naar achteren. De iets zijwaartse stuwdruk compenseerd dan de eenzijdige uitlaat.
Je merkt niets tijdens de start op de baan en uiteraard ook niet in de lucht en je hebt de max stuw druk. Hoe dan ook, de broek geeft verlies en persoonlijk vind ik het geluid minder, maar dat is smaak.
Tevens is de achterkant weer wat lichter.

Inderdaad... geweldige kist, vliegt vanzelf. Zorg dat de wielen zo kort mogelijk achter het zwaartepunt staan. Kist moet eigenlijk met de neus omhoog blijven staan ( met volle tanks) als je de staart op de grond drukt.
Dan heb je de kortste baan nodig. Overtrekken lukt je toch niet ...

Groet,
Jacques

Jaaaaa :banana:

De Projet Hornet ECU is binnen dus deze week eens kijken wat dat doet :D

Vanmiddag al wat door de menu`s heen gelopen en man wat een mogelijkheden allemaal.
Had alleen geen zender bij me dus verder kwam ik even niet.

Wel het mogelijk max. toeren ingesteld op 125.000 maar staat nu nog begrenst op 118.000 wil eerst de motor even zo lopend hebben.

Zag zelfs dat je kan gaan tot de 255.000 :shock: laten we dat maar niet doen :nooo:

Zodra de motor loopt gaan we eerst de oude ECU weer gebruiken en meten om dan naar de nieuwe over te stappen en te meten.
Zo zijn de testcondities hetzelfde.

Eerst beginnen we op de 118.000 en met stappen van 1.000 rpm eens kijken hoe de motor hierop reageert en presteerd.
Als we dan een acceptabele stuwkracht hebben dan gaat ie naar een aantal testruns de kist weer in.

Wel lekker makkelijk dat alles zo overgeplugt kan worden, alle orginele sensors, stekkers en aansluitingen van de P80 passen direct op de Projet.

Ook staan er een aantal motoren standaard in voorgeprogrameerd, zoals Frank, Behotec, KJ en nog een paar.

Momenteel ben ik er happy mee eens kijekn wat ie bij de eerste starts doet :-)

Hee Berto, voor je teveel aan je turbine gaat sleutelen zou ik toch nog es een dagje met wind recht over de baan afwachten..

Mijn oude (nu 4ueake's ) T22, nat zo'n 11,5kg, vloog met een simjetje dat krap 7kg drukte van een grasbaan van 90 meter. Met die F15 kom je echt wel los hoor. Niet te bang voor 't hoogteroer :p

Succes drmee!

Grtz,
Hans

Heee Hans,

aan de turbine zelf gaat niet geslueteld worden ;-)

Wilde zowiezo al een andere ECU om de acceleratie tijd wat te bekorten, 10 sec vliegt gewoonweg niet lekker :nooo:
Je moet dan al heel vroeg op final beslissen of je het wel of niet gaat halen en dat vloog met de Formost al niet lekker.

Hoef uit de P80 ook zeker geen topvermogen te hebben maar net even dat beetje extra kan veel doen.
Zowiezo ben ik zuinig op het motortje, die draait namenlijk zo goed dat ie nooit (nou ja in ieder geval voorlopig zeker niet) weggaat.

Ander + punt kan zijn dat ik met 2 ECU en 1 motor eventueel wel gemakkelijk 2 jets kan vliegen, 4 schroefjes los en motortje omzetten (moet dan alleen wel een pomp, kleppen en kabels erbij kopen :-) ).

Maar we zullen zien, ga zeker de motor niet over z`n top jagen, half december moet het weer gaan gebeuren en we zullen zien.

90 mtr is echter wel vrij lang, Ede meet maar 100 bij 80 dus als die iets sneller los zou komen is dat beter ;-)

En komende keer lekker aan die hoogte hengelen :yes:

Haha, wist dat zoiets ging komen :yes:

Maar gezien alle reakties hier moet deze kist los te trekken zijn dus minder als 90 moet haalbaar zijn.

En ach, als we de korte baan nodig hebben dan staat er meestal ook wel een lekker windje.

Maar m`n plan is nu om voor bijvoorbeelds Ede de Rafale ervoor te gaan misbruiken, heb Gerald ermee zien vliegen en dat is dan toch wel een lekker ragbakkie en uitermate geschikt voor zulke veldjes :D

Maar op de hoogte houden we jullie zeker wat er ook mag gebeuren ;-)

Maar m`n plan is nu om voor bijvoorbeelds Ede de Rafale ervoor te gaan misbruiken, heb Gerald ermee zien vliegen en dat is dan toch wel een lekker ragbakkie en uitermate geschikt voor zulke veldjes :D

Maar op de hoogte houden we jullie zeker wat er ook mag gebeuren ;-)

Ha ha ha, ja, je had het gezien hé? Iedere keer minder dan 50 meter op gras los. Da's wel een hele lekkere gerustelling als je te gast bent op kleine baantjes.

Grtz,
Gerald

Back