Phoe, mooi om te zien dat men dit draadje goed doorneemt! Ik zal de vragen beantwoorden in volgorde.
De tafel is 1m80, heb ik nét opgemeten. (iets met zo'n grote vis enzo

)
Ik heb een (ik dacht bruikbare tekening) van internet gehaald. Die tekening was de basis waaruit gewerkt is, niet meer dan dat. Het gaat geen schaalkist worden, maar als ik de romplengte opmeet dan ga ik wel uitkomen op een span van 2m70.
Niet zo'n heel groot probleem, ik heb Jan Hein gevraagd of ie wat spanten uit kan laseren, ik ga de tippen met een kleine 10cm per kant vergroten. Dan kom ik op 2m68 uit. Dan lopen de rolroeren niet he-le-maal door zoals de echte, maar het is voor mij een eenvoudige oplossing. (of ik moet mijn rolroeren verlengen, d at kan ook nog daar ik ze nog niet gemaakt heb) De vleugels met 12 cm verlengen is ook mogelijk, maar dan moet ik alle liggers nóg een keer gaan verlengen. (het zijn er 8 in totaal, en ik ben nét klaar met verlengen)
tevens heb ik 5 cm van de achterkant afgezaagd, omdat daar een constructie van het wiel komt. Al met al kleinigheden. Part of the hobby zal ik maar zeggen. Wakker lig ik er niet van. Ik sluit het ff kort met Jan Hein, gaat helemaal goedkomen.
De romp ziet er idd solide uit, misschien dat ik nog wat ga spelen met de figuurzaag.
Wel met de hand, dat geeft hier het beste resultaat. Ik ga er nog ff over na denken. De boven en onderkant gaan in ieder geval voorzien worden van gewicht besparende openingen, ik wil dan ook niet té veel van de zij kanten weghalen.
@ Jacob, de constructie ziet er aan de voorkant wat slapjes uit, alleen gaat bij dit model de deur maar aan 1 kan open voor de lipo wissel. De andere kant is 1 dicht geheel, waardoor de constructie sterker wordt. Ik ga de aangeven cirkels wel voorzien van een extra versteviging, dat is zéker een punt van aandacht! Het horizontale deel achter is voor de richtingsroer servo. Die komt inwendig in de romp, en die zit overigens vol gaten ;-). Voor hoogte komen aan beide kanten servo's net onder het stabilo.
Ik zal morgen wat meer foto's maken, zodat het e.e.a duidelijker word. Ik proef uit de (positieve !) discussie dat hier vraag naar is. En dat is mooi, want met veel ideeën krijg ik wel een beter toestel.
Dat is wat mij opvalt, doe er je voordeel mee!
Ik sta open voor elke suggestie!