Portugese vissersboot nu ook schaal 1 op 3

Zo,

Het extra stukje console zit er in. De accu kan nu een 15 cm naar voren. De zitbankjes zijn in de epoxy+mat gezet. Vanmiddag de zijkanten van het bankje in de epoxy. Daarna een eerste laag tweekomponenten wit. Daarna electronica inbouwen.

_MG_3509.jpg

Laatst bewerkt:
Daar gaan de kids in het voorjaar plezier aan hebben, als ze zo lang kunnen wachten:mrgreen:
Mooi gedaan de volgende 1/1 voor pa en ma ?

Zo. De afgelopen dagen flink opgeschoten.

De geluidsinstallatie zit er in zoals ook de accu. Ik heb een audio computersetje van 20 euro gekocht (subwoofertje en twee speakertjes) . een paar watt, meer dan genoeg. Kastje gemaakt vor de subwoofer (anders flappert ie uit zn voegen). Behoorlijke bas met zo'n grote 2e kast erachter. Aan beide zijden van de console zijn de stereo speakers geplaatst. Roostertjes over de speakers voor het spetteren.

_MG_3572.jpg

_MG_3581.jpg

Versterkerprint mbv hoekprofiel bevestigd onder het stuurtje.

_MG_3579.jpg

Verder nog bedrading en schakelaars monteren... Heb een drietal alu hoekprofielen gebruikt, en gaatjes geboord / 4mm getapt.
(ook nog doen = draden markeren + schema maken...anders ben je na een maand kwijt wat nu waarop is aangesloten en waarom)

_MG_3578.jpg

Laatst bewerkt:
binnenkant geschilderd..

Links naden zijn silica( van west epoxy) , rechts naden zijn bloem als verdikkingsmiddel...laatste is goedkoper en vooral qua looks veel beter. (duh...weer zo'n wijze les)

_MG_3607.jpg

Laatst bewerkt:
Jij blijft onverstoorbaar doorbouwen :thumbsup:

Ik ben jaloers dat jij binnen kan werken en ik weer moet wachten op mooi weer (inmiddels weer een paar centimeter sneeuw in Zaandam)

Als je het procentteken uit de topictitel haalt, ben je in ieder geval van het gezeur van de slechte vindbaarheid van het topic af.

Mooi bootje!

Ik snap je jaloezie wel :-) Mij werkruimte is lekker warm, in huis, dus altijd wel even een uurtje tijd oid voor klussen/nadenken/verzinnen/glaasje port erbij..... en wat al niet meer. Waarom ga je btw niet een nieuwe boot maken ? Ik ben inmiddels aan het nadenken over een tweede projektje :)

Ik heb het procentteken eruit gehaald, goeie tip.

Laatst bewerkt:
@Franck
Ik heb het procentteken eruit gehaald, goeie tip.

Hehe, nu werkt de link van mijn email eindelijk wel goed !
Ook iets voor onze Burp moderator om te onthouden !!:mrgreen:

Franck en Skiff, bedankt :worship::banana:

m.v.g. Brandaris

Heel goede tip. Zeker onthouden. Toch grappig dat de meeste geen last hebben gehad met de vindbaarheid verder.

En tsja, een nieuw project?? Ze zien me aankomen :rolling:

Gisteren net een ruwbouwklare spitfire (Top Flight) opgehaald, daar gaat ook nog een hoop werk in zitten. Als het beter weer wordt dan ga ik buiten wel weer verder, wie weet ook nog wel een nieuw bootje (op dit moment heb ik al drie boten, kan wel een werf beginnen :)) Er ligt vlak naast mijn boot al twee jaar nog een polyester ding, gat in de bodem en eigenaar spoorloos. Misschien eigen ik me deze wel toe en ga die ook opknappen.....

De dagen worden gelukkig al weer langer, daar wordt ik vrolijk van, nog een maand of 3 dan kunnen we hopelijk weer buiten spelen.

en Burp, je zou een vergunning moeten aanvragen voor die scheepswerf voor de deur !

groeten, Brandaris

Vandaag verlichting aangesloten en vlaggestok/toplicht gemonteerd. Foto is wat ruizerig (op 1600 iso) mgoed, het idee is duidelijk hoop ik. Toplicht(wit), heklicht(nog ff geel _dus wit_ maken), stuur-(groen) en bakboord (rood) licht. (stuurboord licht veel meer licht dan bakboord, mgoed). Morgen lichten afmonteren en lichtdicht maken naar binnenkant boot (anders zie je niks in't donker)

_MG_3617.jpg

Laatst bewerkt:
Hek licht moet wit zijn. Alleen een sleepboot heeft een een geel heklicht, en dan ook alleen maar wanneer er gesleept wordt. Vrij varend heeft die ook een wit heklicht.

Motor is ingebouwd. Accoustisch ontkoppeld via as (tuinslang) en motorbok (dubbel depron 6mm) . Uitlijnen was een heel gedoe, maar toch gelukt.

_MG_3651.jpg

Vetnippel op de schroefas gesoldeerd. Nog op zoek naar een goede vetsoort. (niet te dun, niet te dik)

_MG_3654.jpg

Knoppen paneel gemaakt.(moet nog kastje omheen) Van L naar r : hoofdschakelaar, motorschakelaar , audio, en navigatieverlichting. Middelste led aan wanneer neutraal, onderste aan wanneer achteruit, bovenste aan wanneer vooruit.

_MG_3658.jpg

Laatst bewerkt:
Testvaart !

En succesvol (filmpje volgt)

_MG_3803.jpg

Voor de eerste vaart nog een laatste foto..... Let op de bezorgde vader blik :-)

_MG_3844.jpg

Mees testpiloot (had de hele nacht wakker gelegen van de spanning) Alle checks ok ? gas er op ! (euh...wel aan een lijntje pap)

_MG_3920.jpg

_MG_3892small.JPG

rap bootje volgas.

Laatst bewerkt:
Back