Hevels? Hebbes! Wat een prachtige contraptie(s)!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat voor draad heb je gebruikt eigenlijk?
Heb je de cockpit met een granietspray spuitbus gespoten ?
Hoi Johannes,
Komt er nog een 'balk' in de romp tussen de beide voorlijsten van de vleugels?
Ennuh, geen volledig cockpitje in de mooie kist?![]()
Daar moet je niet aan twijfelen bij Johannes ....Daarentegen zou ik wel veel aandacht aan een fraai afgewerkt wielluik besteden. Want die zie je wel ....
Dirk.
Toch wil ik je waarschuwen. Door de beweging gaat dit vroeger of later losscheuren. Het rubber blijft wel heel, maar breekt los van de glasharde CA-lijm. Je had dit beter met gewone Bizon-kit kunnen lijmen. Die is net als het rubber elastisch.Gelukkig werkt het scharnier prima en mijn angst dat het rubber zal scheuren of de lijmverbinding loslaten was voor niets.
Goed idee van de binnenband-wielluik scharnieren...
prachtig gedaan Johannes
....maar hoe ziet het er uit als de wieldeuren vanonder staan ? vallen ze niet open ? zijn ze voldoende stijf zodat ze tijdens de vlucht niet openen ?
Watr een vragen hé :smile:
Toch wil ik je waarschuwen. Door de beweging gaat dit vroeger of later losscheuren. Het rubber blijft wel heel, maar breekt los van de glasharde CA-lijm. Je had dit beter met gewone Bizon-kit kunnen lijmen. Die is net als het rubber elastisch.
Gelukkig zijn de krachten die op de lijmverbinding optreden niet groot, en is er ook niet sprake van zeer frequent gebruik (2x per vlucht ipv. een hoogte- of rolroer dat per vlucht honderden keren bewogen wordt).
Landen zonder wiel: altijd met stevige tape van buiten af dicht tapen! Zodat er niets in de spleet kan haken.
Misschien is het lijmen met Tek-7 ook een optie >> is beresterk !