Q indoor Delft

Ik zou best wel willen komen kijken aangezien mijn HM004tje waarschijnlijk deze week geleverd wordt. Kan ik de sfeer eens proefen.
Bij deze wil ik mezelf uitnodigen :mrgreen:

Zijn er nog meer piloten, die hun vliegfrequentie(s) bekend willen maken?

Wordt er overigens ook gewerkt met een frequentiebord of met vaantjes aan de zenderantenne?

Er is een frequentiebord, dus om nou alle frequenties hier op te gaan noemen lijkt me ook niet handig. Gewoon daar ff kijken

Systeem is nog "niet geweldig", maar er is al begonnen aan een nieuw systeem heb ik gehoord.

Nu moet je een knijpertje met jouw naam op het kanaal plakken. Laatste keer zat er wéér een knijper OP een andere knijper!!!! Denken sommige mensen dan echt niet na?

Mijn idee en dat van vele was om gewoon knijpertjes met de frequenties erop te maken. Dan pak je de goede en die klip je om je antenne. Werkt wat beter en je hebt ook minder knijpers nodig.

Op zich is het wat jullie voorstellen een goed idee maar ik ben wel het aanpreekpunt en ben zoveel mogenlijk in de ruimte aanwezig om het frequentiebord in de gaten te houden.Jullie hebben het er zelf al over gehad dat er een dubbele knijper op 1 kanaal zat.Dat kan ik dan niet meer in de gaten houden terwijl ik er wel op aangesproken wordt als er iets niet klopt.Kunnen jullie je dit voorstellen?Ook heeft het er mee te maken dat ik zo ook in de gaten kan houden of iedereen betaald heeft die hetzij vliegt of afstelt!Als het rustig is dan is dat geen probleem denk ik maar als het zoals afgelopen keer zo druk is dan ben ik een beetje het overzicht kwijt.Vandaar dat ik zo veel als ik kan bij de ingang sta om dit te voorkomen dat er niet iemand toch zomaar doorloopt en zijn spulletje aanzet met alle gevolgen(ben er een keer over aangesproken).Dit heeft ook te maken dat er (behalve de vaste vliegers) een heleboel nieuwe vliegers zijn komen vliegen die van veiligheid nog niets afweten en zomaar hun afstandsbesturing aan zetten.Ik hoop dat de vliegers die regelmatig komen vliegen het de mensen die pas komen vliegen dat hun ook duidelijk maken op een gepaste wijze.Ik vindt het ook gepast als nieuwkomers eerst even informeren hoe het in elkaar zit alvorens hun apparatuur aan te zetten .Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat dit is voorgekomen doordat ik even in de hal was.Ook vindt ik het dus een plicht van iedere vlieger deze mensen hierop te wijzen.Ik denk dat als we zo met elkaar onze hobby uitoefenen er een hoop ellende kan voorkomen worden.Ook wil ik erop wijzen dat als men gevlogen heeft zijn knijper van het kanaal af haalt wat hij of zij in gebruik heeft.Zo heeft iedereen tijd om te kunnen vliegen(dit komt regelmatig voor)en niet zijn knijper op een andere knijper zet.

Met het systeem, zoals het nu is, heb je als medevlieger eigenlijk geen idee of anderen het knijperbord wel gebruiken. Dat is nergens aan te zien.
Aan het meer gangbare systeem, waarbij je een knijper van het bord haalt en aan je zenderantenne hangt, kan iedereen meteen zien of iemand op dat moment mag vliegen. Als je dan iemand zonder knijper bezig ziet, kun je 'm meteen op z'n vingers tikken. Ook is het gemakkelijker om te traceren, wie er op jouw kanaal aan het vliegen is. Even langs lopen en naar knijpernummers kijken.
Volgens mij is het ook makkelijker om te controleren of iemand al betaald heeft.

Beste Corrien.Iedereen MOET het knijperbord gebruiken.Dan kan iedereen zien die wil gaan vliegen of het kanaal bezet is.Gebruik je het niet dan ben je illegaal bezig.Dit kan in principe niet omdat je je MOET aanmelden.Dit hadden jullie ook NIET gedaan dus vandaar dat je dus ook 5,00 euro moest betalen voor het proefvliegen met de 47G.Als je dit wel had gedaan dan had je hierover kunnen praten en was de situatie heel anders geweest.

uuh, hannesie. FF buiten die "kwestie" die blijkbaar een keer tussen jou en Jan is voorgevallen. Het verhaaltje van Jan hierboven klopt namelijk wel perfect. Je zegt wel: "je moet mensen er op aanspreken als ze zomaar hun zender aanzetten." , maar hoe herken je die mensen? Met het standaard systeem zie je meteen of iemand een knijper op zijn zender heeft of niet.
Vooral ook veel handiger als je niet iedereen kent. Ik heb bijvoorbeeld zowieso al problemen met namen onthouden, dus daar heb ik weinig aan...
Het geeft voor jou denk ik ook wat meer rust, als iedereen gewoon wat makkelijker kan controleren...

hannesie zei:
Beste Corrien.Iedereen MOET het knijperbord gebruiken.Dan kan iedereen zien die wil gaan vliegen of het kanaal bezet is.Gebruik je het niet dan ben je illegaal bezig.Dit kan in principe niet omdat je je MOET aanmelden.

Dat kan wel "moeten".. Maar de praktijk heeft ons inmiddels duidelijk gemaakt dat het niet altijd gebeurt.. Of dat knijpers op knijpers worden gezet. Er is voor de mede vliegers ook niet te zien wie er in de zaal "mag" vliegen.. Dit heeft al enkele probleempjes gegeven.. Zal jij toch zeker niet gaan ontkennen?¿ Mensen die uit de auto gelijk de zaal inrennen en hun spul aanzetten zonder ook maar 1 blik op je knijperboord.. En achteraf onnozel zeggen "Ow.. zit jij ook op dat kanaal" als je met je gecrashte heli komt klagen..

Als mensen een knijper met kanaal nummer van het boord halen en deze op de antenne plaatsen is het duidelijk voor iedereen dat ze "mogen" vliegen. Kijk je op het boord en is de knijper weg dan is ook duidelijk dat je niet mag/kan vliegen.

Ik hoop wel dat je begrijpt dat dit geen persoonlijk "aanval" op jou is.. Het is te gek dat je je iedere 14 dagen weer inzet voor "ons" maar je bent wel erg eigenwijs wat je knijpersysteempje betreft ;) Je gaat teveel uit van het gezond verstand van de mens. En het verleden heeft toch zeker al duidelijk gemaakt dat dat helaas behoorlijk tegen kan vallen! ;) :D

kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne kanaalknijper op antenne

Ik wil t wel maken hoor.. .
2 zakjes knijpers kopen, wat uitprinten, en klaar...

Dr kan ook wat reclame op, wie sponsert? ;)

hannesie zei:
Beste Corrien.Iedereen MOET het knijperbord gebruiken.Dan kan iedereen zien die wil gaan vliegen of het kanaal bezet is.Gebruik je het niet dan ben je illegaal bezig.Dit kan in principe niet omdat je je MOET aanmelden.
Dit laatste hadden wij inderdaad niet gedaan :oops: omdat wij Andre niet konden vinden. Uiteraard hadden we ook even kunnen vragen bij wie we tegenwoordig moesten zijn :oops: . Op het knijperbord prijkte echter wel degelijk een knijper met de naam 'Niek', dus we hadden wel degelijk aangegeven, dat dit kanaal in gebruik was.
Overigens probeerde ik een aantal postings terug alleen maar aan te geven, dat het volkomen terecht was, dat ook wij moesten betalen. Dit was dus geen klacht, integendeel! Ik heb dit later ook bij Q laten weten, waarna er een lang en lovend verhaal loskwam. Je werk wordt dus hogelijk gewaardeerd en dat mag hier op het forum dus ook wel eens verteld worden.

Ben best bereid om het systeem knijper op de antenne uit te proberen.Verder moet het toch komen van DICIPLINE om brokken te voorkomen.Dus OOK aanmelden.Anders ben je ondanks ook DIT knijpersysteem ILLEGAAL bezigen en paraciteer je op anderen die wel betalen en dus eerlijk bezig zijn.Ook knijpers van andere mensen gebruiken lijdt tot verwarring en dus ook illegaal vliegen.Zo kan b.v iedereen wel gaan vliegen op 1 naam en dus hoeft er volgens deze methode maar 1 keer betaald te worden(even scherp gezegt).Mensen die zo maar doorlopen en later er achter komen dat door hun fout een heli of vliegtuig is naar beneden gekomen is vindt ik een puberaal gedrag want dan heb je hard gezegt geen verantwoordelijkheids gevoel.Dit geld voor beginners en geoefende vliegers.Ik moet er niet aan denken dat er een heli op hol slaat door zo'n actie..En zeker geen cp heli.Dan is het leed niet te overzien.Zowel lichamelijk als in materiaal.Wat ik ook nog even kwijt wil is dat als je gevlogen hebt de knijper weer terugplaatst op het frequentiebord.Dit wordt ook regelmatig niet gedaan.Iedereen moet toch z'n vliegminuten kunnen maken(daar betalen ze tenslotte voor als het goed is).Verder komt het ook voor dat met het huidige systeem er 2 of meer knijpers op 1 kanaal zit.Het kan dus zijn dat bekenden van elkaar met elkaar afspreken om elkaar af te wisselen.Dit heeft dus tot gevolg dat als iemand staat te wachten in de ruimte waar het frequentiebord hangt geen schijn van kans heeft.Dit kan dus ook voorkomen als je een knijper op je antenne hebt.Ook vindt ik het jammer dat als er even met vliegtuigen gevlogen wordt dat men toch blijft doorheliën.

hannesie zei:
Ook vindt ik het jammer dat als er even met vliegtuigen gevlogen wordt dat men toch blijft doorheliën.

Begrijp ik goed dat er om en om wordt gevlogen door heli's en vliegtuigen? Zo ja, wat zijn dan ongeveer de tijden? Ik was nl van plan vandaag een extra accu te kopen, zodat ik ieder half uur kan vliegen. Maar dat gaat dan misschien niet.

Het knijper op de antennesysteem heeft zich wel bewezen dacht ik zo, wat je daarmee ook bereikt is een sociale controle en die is er nu niet.
Als er mensen zijn die de regels aan hun laars lappen zul je helaas toch moeten optreden.
Zie het maar gewoon als een peuterspeelzaal, je moet ze gewoon opvoeden.

De Vliegtuigtijd hoop ik weer goed te benutten idd :D.
Ey, Hannesie, ik vlieg wel weer ff voor met de MiniManta, wat een lol als je iedereen langs de rand met die helietjes ineens in elkaar ziet duiken! hahaha. Zit nu trouwens een Feigao binnenlopertje in.. hehehe
na een paar rondjes hebben de meeste wel door dat de vliegtuigtijd in is gegaan :). Leuk ook dat ie geen schade aan kan richten. Weegt ±120 gram en geen prop aan de buitenkant.

Wat Rene hier zegt klopt ook wel. Als je kanaalknijpers heb, en je wilt vliegen, dan MOET je rond gaan vragen om te kijken wie dat kanaal ook heeft. Dat helpt al snel mensen over de streep voor een gezellig gesprekje.

Ik wil het wel proberen hoor! Ik koop wel knijpers als ik van m'n stage af kom, Niek heeft al aangeboden om stickertjes met de frequenties te printen. FF met een paar man stickeren en we hebben een frequentieboard wat in ieder geval het proberen waard lijkt te zijn toch?

En Hannesie, idd GEEN persoonlijke aanval op jou! Ik ben het helemaal eens met jouw verhaal over verantwoordelijkheid en sociaal gedrag. Wat je voor ons doet is natuurlijk toppie! En daar willen we op deze manier gewoon graag bij helpen :)

vliegtijden staan op papier uitgeprint links naast de ingang van de deur als je de hal binnenloopt.En van die peuterspeelzaal moet denk ik maar is afgelopen zijn(Ik denk dat we elkaar wat dat soort aktiviteiten betreft moeten aanspreken)Sociale gesprekken kan je ook voeren zonder dit antenneknijpersysteem maar het maakt wat makkelijker gesprekken los.Ik kan helaas nu niet meer nieuwe frequentieborden maken ook omdat er zoveel kanalen bij zijn gekomen maar de volgende keer hangen ze er.Zo ga me nu even voorbereiden op vanavond omdat ik een nieuwe kist in wil vliegen ,een vrijevlucht kistje met co2 motor wil laten rondfladderen en lekker wil gaan heliën.We spreken elkaar vanavond wel hoe het verder gaat.

Nieuwe frequentiebord?
Ok print ik dat ook nog even..

Neemd iemand 2 stukken A4 triplex mee?

Back