Ziet er goed uit Frans. Ik heb bij de P-51 wat probleempjes ondervonden met de aileron-aansturing. Ik had volgens Ton's tekening de buitenkabeltjes op hun plaats gelijmd, nadat ik eerst een 0,5 mm staaldraadje een z-knik in het midden gegeven had, het servo-armpje erop geschoven en de draad door de buitenkabels geschoven had. Nadat ik de servo er ingelijmd had en het armpje erop gezet, bleek dat het allemaal erg wrong, omdat de buitenkabels vlak naast de servo in de ribben gelijmd waren, en daardoor niet op en neer mee konden geven met het armpje (wat dus een cirkelboog beschrijft). Ik heb daarna met veel gepruts het laatste stukje van de buitenkabel losgesneden en het verwijderd, waarmee dat probleem opgelost was.
Verder verdragen de krimpkousscharnieren en ik elkaar niet zo goed. Vind maar eens een maat die zowel om een 2,5 mm satéprikker past als om een 0,5 mm draadje, ik heb dat dus eerst met een stukje snoerisolatie moeten verdikken. Daarna moet je dus die kousjes met de strijkbout of soldeerbout krimpen, met de heatgun een al met film beklede vleugel te lijf gaan is niet zo'n goed idee. Bij mij is het de eerste keer niet gelukt om ze beide met dezelfde speling tussen draad en prikker te krimpen, waardoor ik de zender heel raar moest instellen om nog een beetje evenwicht te creëren. Uiteindelijk de P-51 wel goed vliegend gekregen, maar nu toch maar de krimpkousjes vervangen om e.e.a. te verbeteren, nu nog wachten op goed test-weer. Ik wilde eerst niet zeuren over mijn onhandig geknoei, maar misschien heb je toch wat aan de informatie.
Max.