RBC Micro P51

Toch even een waarschuwing aan iedereen kijk uit want het :banana:gehalte van de Microwarbird is erg hoog.

Wees dus gewaarschuwd :hammer: want voor je het weet heb je zoiets in je bouwhok hangen.
Bekijk bijlage 314886

Ton

Nou, maak maar alvast een plekkie voor de volgende.

P-40 Warhawk, Kittyhawk mag ook.

Motortje zit in de spinner.

144_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motortje zit in de spinner.
Dat was ik met mijn mustang ook van plan, vandaar dat het motortje al helemaal voorop zit. Maar ik heb er vanaf gezien vanwege potentiële koelingsproblemen. Misschien wat overdreven....

Max.
 
Of de spinner er daadwerkelijk op komt weet ik nog niet.
Zonder de spinner en bekleding over de opening in de zijkanten heb je zeker geen probleem met koeling.
 
Ziet er goed uit Frans. Ik heb bij de P-51 wat probleempjes ondervonden met de aileron-aansturing. Ik had volgens Ton's tekening de buitenkabeltjes op hun plaats gelijmd, nadat ik eerst een 0,5 mm staaldraadje een z-knik in het midden gegeven had, het servo-armpje erop geschoven en de draad door de buitenkabels geschoven had. Nadat ik de servo er ingelijmd had en het armpje erop gezet, bleek dat het allemaal erg wrong, omdat de buitenkabels vlak naast de servo in de ribben gelijmd waren, en daardoor niet op en neer mee konden geven met het armpje (wat dus een cirkelboog beschrijft). Ik heb daarna met veel gepruts het laatste stukje van de buitenkabel losgesneden en het verwijderd, waarmee dat probleem opgelost was.
Verder verdragen de krimpkousscharnieren en ik elkaar niet zo goed. Vind maar eens een maat die zowel om een 2,5 mm satéprikker past als om een 0,5 mm draadje, ik heb dat dus eerst met een stukje snoerisolatie moeten verdikken. Daarna moet je dus die kousjes met de strijkbout of soldeerbout krimpen, met de heatgun een al met film beklede vleugel te lijf gaan is niet zo'n goed idee. Bij mij is het de eerste keer niet gelukt om ze beide met dezelfde speling tussen draad en prikker te krimpen, waardoor ik de zender heel raar moest instellen om nog een beetje evenwicht te creëren. Uiteindelijk de P-51 wel goed vliegend gekregen, maar nu toch maar de krimpkousjes vervangen om e.e.a. te verbeteren, nu nog wachten op goed test-weer. Ik wilde eerst niet zeuren over mijn onhandig geknoei, maar misschien heb je toch wat aan de informatie.

Max.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet naar gekeken had. Maar een gewaarschuwd mensch telt voor twee.
Bedankt voor de tip.
Heb nog mooi kleine servotjes liggen, dus misschien wel elke aileron een servotje, wie weet.

Eerste deeltjes uitgesneden met het CNC mes.
IMG_20190412_214421969.jpg


De 3D printer ook aan het werk gezet.
IMG_20190412_214440347.jpg


RC spulletjes
IMG_20190412_214545734.jpg
 
Die krimpkous scharnieren had ik mijn twijfels bij.
Niet de twijfels dat het niet zou werken, want dat heeft zich wel bewezen. Maar eerder dat ik het model zou verknoeien als ik het probeer te maken.
Maar wat dan?

Tot ik deze foto voorbij zag komen. De busjes die je aan de rudderhorn schroeft en met een made schroef de stuurdraad vast zet.
1552211318110798916316-jpg.313389
 
Leuk om te zien dat een ieder zijn eigen manier heeft van de dingen voor elkaar te krijgen.
En dat is juist ook zo leuk aan het zelf bouwen van je model.

Het is eigenlijk heel eenvoudig te maken de aansturing van hoogte en rolroer.
Hier wat plaatjes:
500320.jpg

500321.jpg

500322.jpg

500323.jpg

Wel even een stukje papier op de folie om de hitte van de bout niet de folie te laten beschadigen.


Onderstaande link staat al op een aantal pagina's terug, maar zeker leuk on daar ook eens te kijken voor meer plaatjes van de MicroWarbirds.

Microwarbirds

Ton
 
  • Like
Reactions: AER
Back
Top