RC-motorfiets Venom GPV-1

T,ja helemaal over het hoofd gezien. Ik heb ook een e-revo en daarbij zitten standaard ook nimh accu`s. Deze heb ik altijd op Lipo`s rijden, dus heb ik even andere kabeltjes erop gezet en... rijden maar. Nu schijnt eindelijk het zonnetje, dus ga ik, nadat de accu vol is, lekker rijden!

Lipo`s vind ik nu nog een beetje link omdat er geen beveiliging op de originele regelaar zit, dus wanneer ik zover ben om met meer power te gaan rijden komt er toch een brushless set met lipo`s.

Gr Rick

Schijnt de zon bij jou???

Mazzelaar! Hier is het somber, windeig, en het asfalt wil maar niet droog worden.

Maar ook goed bericht: morgen is het setje velgen (middelzachte banden had ik al) en wat aluminium "bling-bling"voor de Venom er (en de tweede fiets, zodat ik ook anderen het eens kan laten proberen).

Rij ze, en laat weten wat je vorderingen zijn!

Groet, Bert

Leuk topic, lijkt zo te zien een leuk motortje.

Modelbouw- zo leuk, 't zou verboden moeten worden :D

ja, ja lekker hoor het zonnetje ;-) alleen was het wegdek hier en daar nog wel vochtig.

Ik blijf maar het probleem houden als ik naar links stuur de motor naar recht wil gaan, maar het is toch echt zo dat het stuur naar links gaat bij naar links sturen, blijft raar. Verder komt er naar mijn idee niet genoeg snelheid in de motor waardoor hij behoorlijk snel omvalt en niet meer van zijn plek komt. Denk eerst toch maar een brushless set en lipo`s erin.

Wat ik inderdaad wel merk als de motor een bocht maakt je met je gas de motor een kortere of flauwere bocht laat maken. Alleen dan weer rechtuit of de andere kant op doet ie niet. Ik denk zelf toch dat het met de snelheid te maken heeft.

gr Rick

Ik heb net een Reedy Brushless setje gekocht. Helaas was 5000 niet meer op voorraad, dus heb ik de 7000 besteld. Tevens een paar Traxxas conectoren zodat ik mijn Lipo`s kan gebruiken welke ik ook voor mijn E-revo gebruik.

Gr Rick

Ik blijf maar het probleem houden als ik naar links stuur de motor naar recht wil gaan, maar het is toch echt zo dat het stuur naar links gaat bij naar links sturen, blijft raar.

Dat klopt, dan heb je met de reverse instellingen van het zendertje zitten spelen denk ik. Als je het stuurwiel op de zender naar RECHTS stuurt, moet (met van de grond getild voorwiel) het voorwiel van de motor naar LINKS gaan. Hier komt ook je probleem met het tegenstuur in de bocht vandaan. Gisteren wist ik dit niet, maar nu blijkt dat je je stuur verkeerd om hebt staan

Verder komt er naar mijn idee niet genoeg snelheid in de motor waardoor hij behoorlijk snel omvalt en niet meer van zijn plek komt. Denk eerst toch maar een brushless set en lipo`s erin.

Dit komt ook doordat je waarschijnlijk probeert te corrigeren, maar als de motor linksaf gaat als jij rechts corrigeert, dan wil dat niet. Probeer het eerst nog eens met het stuur in je zender op "reverse" (zou de standaard instelling moeten zijn)

Wat ik inderdaad wel merk als de motor een bocht maakt je met je gas de motor een kortere of flauwere bocht laat maken. Alleen dan weer rechtuit of de andere kant op doet ie niet. Ik denk zelf toch dat het met de snelheid te maken heeft.

Een 7000 kV motor gaat wel, maar dan raad ik je dringend aan het gas voorlopig nog even op ongeveer 60% te begrenzen. dan loopt hij ongeveer even hard als normaal uit de doos, maar de acceleratie is al wel een heel stuk feller, dus je moet wel wat voorzichtiger gassen....

Groet en succes, Bert

even nog een vraagje:
wat kost ongeveer zo'n brushless setje voor de GPV?
ik weet dat je voor een 540formaat motor afhankelijk van kwaliteit en merk 100-300 euro kwijt bent.

Hoi Evert,

Ik weet niet of het representatief is, want volgens mij lopen de prijzen nog best wel een stukje uiteen.

Ik heb een Tekin Mini Rage set (regelaar plus 7400kV motor) gekocht, en was daar 99.95 Euro voor kwijt. Maar ik heb vergelijkbare setjes gezien die (veel) minder kostten. de enige reden dat ik deze ekocht heb was vanwege de diameter van de motor-as, anders moest ik eerst weer op zoek naar passende motortandwielen.
Het is mijn eerste Brushless setje, dus ik kan niet vergelijken, maar ik ben er wel erg tevreden over. Gaat HEEL erg hard, en is toch goed genoeg "tam te krijgen" om voor mij leuk rijdbaar te zijn. De ESC is een beetje aan de grote kant, maar het past er met wat passen en meten wel probleemloos in.

Maar er zullen zat andere setjes zijn die ook passen. Op het Forum zie ik Castle creations, EZrun en Mamba ook voorbij komen. Het zijn namen die mij niks zeggen, maar blijkbaar past het allemaal....

Groet, Bert

Gewoon, bij mijn "local hobbyshop" (nou ja, local, ik moet er 35 km voor rijden:rolleyes:) waar ik eigenlijk altijd naar toe ga voor dat soort dingen.

Voordeel is dat ik voordat ik het koop, kan kijken of het past, en dat ik het direkt mee naar huis kan nemen in plaats van bestellen, wachten, erachterkomen dat het een dunner asje is, etc etc...

Maar da's persoonlijk

Groet, Bert

ik ga inderdaad wel even bij de "local" hobbyshop kijken.
en misschien wel een lipo accu kopen, maar het brushless setje wacht ik nog even mee.

Laatst bewerkt:
Kun je goed doen hoor, met een goed Lipootje loopt hij sowiso al harder i.v.m. de hogere spanning, rijd hij langer omdat een LiPootje wél de opgegeven capaciteit haalt :D, dus da's alleen maar aan te raden.

Ik heb bij de handelaar brushless motortjes gezien van een paar tientjes, en vorig jaar kocht ik een 35 A regelaartje voor een heli motor ongeveer 540 size (reparatieklusje voor iemand, niet van mij) voor drie tientjes.

Het is dat ik gewoon totaal geen verstand heb van Brushless, dat ik mijn Tekin setje gekocht heb, Ik ben er van overtuigd, dat als je weet wat je koopt, dat je dan voor veel minder ook goed spul kunt hebben.

Waar je om moet denken, is dat je een regelaar koopt waarvan de achteruitfunctie volledig af te schakelen is, want anders komt het niet goed....

Groet, Bert

Ik heb het setje op e-bay gekocht. Kosten waren 55 euro. Dit is het zelfde setje als bij RC-motorradshop staat bij de 1/8 set`s.
Komt dan nog wel 4 euro verzendkosten bij!

Ik kreeg net een mailtje(gisteren besteld en betaald) dat het pakketje verzonden is. Dus zal volgendeweek wel binnen zijn. Omdat dit kleine doosjes zijn komt dit altijd wel ongschonden(dus zonder invoerkosten) bij mij thuis.

Kijk.... Dat zijn de betere prijzen!

En met 7000 kV heb je power zat!!!!

Heb je het stuur al omgedraaid en opnieuw geprobeerd?

Groet, Bert

PS: welke heb je gekocht? de Reedy 7000 kV? want ik zag dat die een motor-as van 2 mm heeft, en dan moet je ook even een bijpassend motortandwiel kopen.

De Nosram heeft 2.3 mm, en die zou zo rechtsstreeks moeten passen.

Laatst bewerkt:
PS: welke heb je gekocht? de Reedy 7000 kV? want ik zag dat die een motor-as van 2 mm heeft, en dan moet je ook even een bijpassend motortandwiel kopen.

De Nosram heeft 2.3 mm, en die zou zo rechtsstreeks moeten passen.

Ik heb de Reedy 7000kV gekocht inderdaad. Zag ook later dat er een 2mm as op zit, maar ik heb thuis diverse tanwielen liggen in 2mm dus moet nog even kijken welke ik erop ga zetten. Denk een grotere, dan heb je wel meer topsnelheid, maar trekt hij niet zo achtelijk had op. Denk dat het toch ff testen gaat worden.

Heb je het stuur al omgedraaid en opnieuw geprobeerd?

Nee nog niet geprobeerd. Gisterenavond geen tijd meer gehad en vandaag weer regen :( Ik zag bij de weersvoorspellingen dat het de komende dagen droger moet gaan worden, dus er is hoop :rolleyes:

Ik heb de Reedy 7000kV gekocht inderdaad. Zag ook later dat er een 2mm as op zit, maar ik heb thuis diverse tanwielen liggen in 2mm dus moet nog even kijken welke ik erop ga zetten. Denk een grotere, dan heb je wel meer topsnelheid, maar trekt hij niet zo achtelijk had op. Denk dat het toch ff testen gaat worden.

Met een moduul 0.5 14 (standaard) tands moet het al goed lukken, denk ik. Ik zou niet echt veel daaraan veranderen, ook al omdat je de motor wel zwaarder belast met een groter tandwiel. Hij loopt met standaard overbrenging en 7000 kV al achterlijk hard, nog meer snelheid heb je denk ik weinig aan. sowieso, bij mij zwelt het achterwiel al zodanig op dat de band het spatbord, de achterbrug en het schokdemper-oog raken. Daarna gebeurt er qua snelheid niks meer. Hier kun je niet zo heel veel aan doen, behalve materiaal verwijderen, want ik heb me laten vertellen, dat ook de bandjes voor de OTO zo sterk opzwellen op snelheid. En accelereren heb je met wat oefening en afstelling zelf in de hand.

Ik heb de ontvanger in het achterframe zitten, en dus wil ik het achterspatbord liever niet weghalen. Dus ik kies er voor om wat snelheid op te offeren, hij gaat toch al hard genoeg. Meer dan ik tot nog toe aankan, in elk geval.

Maar je hebt dat setje wel voor een heel mooi prijsje, zag ik, want bij de motor-shop kost hij 99 Euro. Cool!

Groet, Bert

Hmmm,

Nou die Reedy set blijft voor de liefhebber dan. ik hou mijn tweede voorlopig standaard, voor de beginners en vrienden/familie.

Ik heb zojuist dus mijn tweede exemplaar binnen, en ik moet zeggen, de eerste was uit de voorserie (met het 11 tands ketting wiel) waar nog veel aan te verbeteren viel, maar deze is sowieso een stuk beter gefabriceerd.
De chineesjes hebben wel net zo slordig gemonteerd, maar de achtervering is veel soepeler (lijkt wel dunnere schokbrekerolie in te zitten en de schokbreker beweegt ook beter, minder hakerig) en met een wat stuggere veer, want ik was in 5 minuten klaar met de achtervering. En die is echt beter zo op het eerste gevoel, dan van mijn eerste exemplaar.
De voorvering lijkt ook een stuk soepeler te werken, zo uit de doos. Ook de stickers lijken toch veel beter (nog steeds verre van perfect) erop te zitten.

De kettingspanning klopte dan weer geen hout van (stond veel te strak), er zat ook weer nergens loktite, het voorwiel ging zwaar lopen als je de as-bout vast draaide, de servohevel stond verkeerd en de ontvanger hing ook hier weer los. Allemaal klusjes die in 5 minuten per klusje op te lossen zijn.

Al met al, kan ik alleen maar zeggen, dat het uiteindelijke productiemodel duidelijk verbeterd is tegenover de voorserie (waar mijn andere Venom uit stamt), maar nog steeds niet zo uit de doos gereden kan worden. Met name de kettingspannig was dusdanig hoog dat ik vermoed dat ik, was ik hiermee gaan rijden, ketting of tandwiel beschadigd zou hebben. De accu kan ik nog niks over zeggen, het zal wel hetzelfde drama zijn, maar voorlopig hangt hij alweer een uur aan de lader, en piept nog niet. Het LIJKT beter als de eerste, maar daar ben ik al vaker door bedrogen. EDIT: de accu is toch beter, al haalt ook deze zijn opgegeven capaciteit (nog) niet.

Ik meld me weer zodra hij gereden heeft.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
naar de modelbouwzaak in het dorp geweest.
had al gehoord dat ze niet veel hadden qua onderdelen, maar zo weinig had ik niet verwacht. geen brushless setjes of motoren 370 formaat, terwijl ze wel auto's en heli's verkopen met dat formaat motor.
maar 1 lipo accu die in de buurt komt, deze is eigenlijk voor een heli maar is te breed.
voor de rest nog 2 lipo's voor 1/10 auto's......beetje een tegenvaller.

binnenkort maar weer naar mijn vertrouwde modelzaak in alkaar.

heb wel uit mijn heli een lipoaccu die wel past. eens even kijken of daar nog iets van leven in zit.

naar de modelbouwzaak in het dorp geweest.
had al gehoord dat ze niet veel hadden qua onderdelen, maar zo weinig had ik niet verwacht. geen brushless setjes of motoren 370 formaat, terwijl ze wel auto's en heli's verkopen met dat formaat motor.
maar 1 lipo accu die in de buurt komt, deze is eigenlijk voor een heli maar is te breed.
voor de rest nog 2 lipo's voor 1/10 auto's......beetje een tegenvaller.

binnenkort maar weer naar mijn vertrouwde modelzaak in alkaar.

heb wel uit mijn heli een lipoaccu die wel past. eens even kijken of daar nog iets van leven in zit.

Is dat wel een modelbouw winkel dan???

Mijn handelaartje heeft ook lang niet alles op voorraad, maar gezien de bult LiPo's die hij wel heeft en het tempo waarin dat waar ik om vraag geleverd krijgt, neem ik aan dat ik dan soms nét effe te laat was....

Op een vrolijker noot: de accu die bij de tweede Venom zat, lijkt het zowaar te doen, en wel in een keer. Geladen met 0.5 A en ontladen met 2 A ging er 1045 mAh in, en kwam er 1047 mAh uit in de eerste cycle.
Vind ik voor een accutje van het merk "Megacheap" toch wel heel acceptabel eigenlijk..... Het kán dus wel blijkbaar.

Al met al, ik krijg toch wel de indruk dat de kwaliteit van de productie toch wel verbeterd is. We gaan het zien zodra hij rijd (hopelijk morgen).

Groet, Bert

Back