Hmmm,
Nou die Reedy set blijft voor de liefhebber dan. ik hou mijn tweede voorlopig standaard, voor de beginners en vrienden/familie.
Ik heb zojuist dus mijn tweede exemplaar binnen, en ik moet zeggen, de eerste was uit de voorserie (met het 11 tands ketting wiel) waar nog veel aan te verbeteren viel, maar deze is sowieso een stuk beter gefabriceerd.
De chineesjes hebben wel net zo slordig gemonteerd, maar de achtervering is veel soepeler (lijkt wel dunnere schokbrekerolie in te zitten en de schokbreker beweegt ook beter, minder hakerig) en met een wat stuggere veer, want ik was in 5 minuten klaar met de achtervering. En die is echt beter zo op het eerste gevoel, dan van mijn eerste exemplaar.
De voorvering lijkt ook een stuk soepeler te werken, zo uit de doos. Ook de stickers lijken toch veel beter (nog steeds verre van perfect) erop te zitten.
De kettingspanning klopte dan weer geen hout van (stond veel te strak), er zat ook weer nergens loktite, het voorwiel ging zwaar lopen als je de as-bout vast draaide, de servohevel stond verkeerd en de ontvanger hing ook hier weer los. Allemaal klusjes die in 5 minuten per klusje op te lossen zijn.
Al met al, kan ik alleen maar zeggen, dat het uiteindelijke productiemodel duidelijk verbeterd is tegenover de voorserie (waar mijn andere Venom uit stamt), maar nog steeds niet zo uit de doos gereden kan worden. Met name de kettingspannig was dusdanig hoog dat ik vermoed dat ik, was ik hiermee gaan rijden, ketting of tandwiel beschadigd zou hebben. De accu kan ik nog niks over zeggen, het zal wel hetzelfde drama zijn, maar voorlopig hangt hij alweer een uur aan de lader, en piept nog niet. Het LIJKT beter als de eerste, maar daar ben ik al vaker door bedrogen. EDIT: de accu is toch beter, al haalt ook deze zijn opgegeven capaciteit (nog) niet.
Ik meld me weer zodra hij gereden heeft.
Groet, Bert