Ik heb net het setje V-3 banden met de velg verlijmd. De achterband is geen enkel probleem, de voorband is een stuk lastiger, omdat die een massieve insert heeft en insert en band van in elkaar grijpende ribben voorzien zijn. Het gaat wel, maar is erg lastig, en ik ben bang dat mijn eerste poging niet super goed gelukt is (al zal het nog wel bruikbaar zijn, hoop ik)
Op een vraag van mij op het RCgroups forum over banden (en of er plannen zijn om deze kant en klaar verlijmd te leveren) kreeg ik als antwoord van de ontwerper:
No plans that I can discuss at the moment but stay tuned!!
Het lijkt erop dat er dus nog iets aan gaat komen voor de Venom. Wat weet ik ook niet.
De link:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=853902&page=190
Verder vind je hier ook een hele hoop tips:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1037774
maar dat draadje is al en tijdje gesloten en word volgens mij niet meer ge-updated. Jammer.
@ Marten:
De standaard Venom is uitgerust met een 370 motor. Een 1:8 fietsje een wheelie laten trekken met een 380 motor, lijkt me een kwestie van een korte overbrenging. Bij een geborstelde motor ga je dan toch topsnelheid of rijtijd inleveren, lijkt me.
Nou heb ik af en aan ook RC-motorfietsen gereden vanaf dat ze er min of meer waren (1981 Eleck-rider, 2001 Nuova Faor SF 501 Nitro, nu de Venom) en ik geloof best wel dat je getuned hebt en andere banden gemaakt, maar het is me opgevallen, dat toen, en nu ook, foam banden eigenlijk door geen enkele leverancier ooit voor motorfietsmodellen geleverd zijn. er zullen dus ongetwijfeld meer nadelen aan kleven dan voordelen. Ik weet ook dat de die hard racers ook in de regen rijden, en voor zover ik weet gaat dat ook wel, maar ik weet niet of je dan mensen die de voorkeur geven aan wat comfortabeler weer voor sissies uit moet maken. Per slot van rekening, ik heb altijd geprobeerd op nat te rijden, en met de NF ging dat ook gewoon (mits het niet stroomde van de regen). Ik weet dat het met een Venom met 7400 kV motor gewoon niet of nauwelijks gaat, omdat ik dat geprobeerd heb. Als de tamiya tyrecaps (ik ken ze inderdaad nog wel) niet meer verkrijgbaar zijn, en het was dat waarmee jij in de regen reed, tsja, dan vind ik het gewoon allemaal een beetje nergens op slaan.
Ik rij bij gebrek aan circuit nooit op een baan, al zou ik dat graag willen. Heb dat met de NF wel gedaan. Maar ik heb meer hobbies, en die staan hoger in de rangorde, dus ik kom er ook niet aan toe om ieder weekend een circuit op te zoeken.
Ben wel van plan om als de gelegenheid daar is en er komt een groep motorrijders bij elkaar op een circuit, om er dan bij te zijn. Maar als het dan regent, ga ik mijn dag niet laten vergallen, dan probeer ik het wellicht, en als het niet gaat, jammer, maar dan ga ik ook geen risico's lopen, daarvoor vind ik het spul net wat te duur. Ik kan mijn geld ook maar één keer uitgeven.
Groet, Bert