Realistische sound, in combi met rijregelaar

Ben wel benieuwd, of er meer mensen zijn dit graag willen toepassen.

  • ja

    Votes: 91 91,9%
  • Nee

    Votes: 8 8,1%

  • Total voters
    99
marten je hebt nu de 628 denk?

kijk eens naar de 16F877A. deze heeft meer uitgangen/ingangen en ook wat meer opties maar programmeren is op bijna dezelfde manier nog te doen.
 
hey marten

als het allemaal goed werkt dan heb ik zeker intresse in het hele spul.
komende week verwacht ik mijn usm-rc binne te krijgen samen met een 3 versnellingsbak en nog wat spul

Werken zal het zeker gaan doen :-)
Ben het nu aan het opschonen zeg maar.
Had het wekend de pech, mijn accu-lader was niet meewerkend.
Inmiddels een andere lader in huis en hopelijk morgen kan ik gaan testen.

marten je hebt nu de 628 denk?

kijk eens naar de 16F877A. deze heeft meer uitgangen/ingangen en ook wat meer opties maar programmeren is op bijna dezelfde manier nog te doen.

Die is mij te groot... (heb ik namelijk al in bezit !)
Heb nu een 28pins PIC, de 18F252
Hierin zitten o.a. 2x CCP's en 5x A/D converters.
Dit lijkt mij voorlopig voldoende :o
 
:( hmm, blijkbaar zijn de accu's verloren gegaan, door mijn oude lader.
Krijg er ook geen sap meer in, met de nieuwe lader...

Dit wordt dus eerst nieuwe accu's bestellen...
Hopelijk daarna, een goede test te kunnen maken.

Metname of het storring opwekt bij de ontvanger enz...
 
@ Marten.

Koop toch een goede voeding, dat geknooi met die accu's :yes:

:rolleyes: Die zal er zeker een keer gaan komen, net zoals een scoop.

Maaruhhh... vermoed dat het erg lastig rijden wordt, met een goede voeding in de truck ! :D
(de lengte van stopkontakt naar voeding, is al korter dan de draai-cirkel...)
 
@ Marten.


Om te testen natuurlijk.:!: :!: :!: :!::yes:

Wist niet dat er flexibele stopcontacten waren. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bouwers,

Na enkele weken in het bezit te zijn van de USM RC ben ik deze nu op een adapter aan het maken.

Eerst stap voor stap aangesloten, om te kijken wat er gebeurde.
Eerst de box, daarna de voeding.
Op dit moment ben ik bezig met de verlichting.

Tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.
Ik ben zeer te spreken over de USM RC module. :yes:

Ik wil de USM inbouwen in een Scania met 27 ton meter autokraan. :cool:

Gr

Daf power.
 
marten de 18F serie programmeert anders dan de 16F (in ieder geval met C maar dit zal voor picbasic ook opgaan). je hebt andere registers etc.

*ff kort berichtje ben net thuis van me werk :rolleye:
 
Hoi Bouwers,

Na enkele weken in het bezit te zijn van de USM RC ben ik deze nu op een adapter aan het maken.

Eerst stap voor stap aangesloten, om te kijken wat er gebeurde.
Eerst de box, daarna de voeding.
Op dit moment ben ik bezig met de verlichting.

Tot op heden nog geen problemen tegen gekomen.
Ik ben zeer te spreken over de USM RC module. :yes:

Ik wil de USM inbouwen in een Scania met 27 ton meter autokraan. :cool:

Gr

Daf power.

Hey Daf Power, (Jan)

Je hebt het denk ik eerder klaar dan hier ;-)
En... Truckprint V3, komt zo spoedig mogelijk.
Met daarin alle updates.

marten de 18F serie programmeert anders dan de 16F (in ieder geval met C maar dit zal voor picbasic ook opgaan). je hebt andere registers etc.

*ff kort berichtje ben net thuis van me werk :rolleye:

Hoi Alwin,

Daar ga ik dan snel achter komen :p
Moet hem nog bestellen...
Volgens mij, zijn er weinig/geen verschillen qua proggen.
Heb er anders niks over gelezen.

Wellicht voor de diepgaande wegen in zo'n PIC.
Waar je echt met adressen gaat werken en met het geheugen enz...

Vanavond gaat de bestelling de deur uit.
Zal dan wel ergens volgende week binnen komen :p
Eens zien, hoe die Miss-PIC het zal gaan doen.

Misschien schrijf ik het voor een F877, om te testen.
DIe heeft inderdaad ook 2x een CCP.
 
met c zijn er een aantal verschillen

A/D register is anders
Timer registers zijn anders
geen port, maar trisb.
hogere klok frequentie.
nog wat kleinigheidjes zijn anders.

wat is er mis aan de 877? tsja wat is groot? als je smd kan solderen is die nog kleiner dan een postzegel.

ennuh waarom 2x ccp? PWM kan je ook heel simpel zelf maken in de software.
 
... Ik heb een schematje gemaakt, het is met drie ingangen twee voor de richting en een voor de HPWM.

full
...
Discussie niet gevolgd, hier terechtgekomen via Harry's fotoboek (Ron moves in mysterious ways ;))

Ik zou nog twee blusdiodes over de spoelen van de beide relais zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ron,

Welkom in dit topic :D
(this inderdaad een verstopte electro-topic)

Betreft die diodes, daar ben ik me wel bewust van...
en zullen er zeker gaan komen.

Bedankt voor al die links met vele info :rolleyes:
Zal daar zeker eens in gaan rondneuzen.

Daar ik een startende ben met het proggen van PIC's, zal het nog wel even duren...
Voordat ik alle codes kan ontcijferen.

Gelukkig schrijft Harry in Proton+ en in het NL :D
Voor mij dus een goede les, om mee te beginnen.
En... het belangrijkste, het werkt :p

Op dit moment doet de regelaar, wat ik er van verwacht...
Er zullen enkelt nog wat kleine dingen gaan veranderen.
Waaronder een andere PIC, met A/D converters en meer poorten.
Met de standaard 16F628a kwam ik poorten tekort.
 
1e Proefrit.... Geslaagd.

Daar mijn 12V accu's niet meer meewerkte, ben ik nu overgestapt naar 7,2V.
Die had ik ook liggen, samen met een MB-truck van tamiya.

In de truck zit een truck-puller V2 7,2V en die reageerd erg snel.
Ik zal dus die beginwaarde iets moeten verlagen.
(met de 12V uitvoering, is deze waarde tot stand gekomen...
achteraf dus met luie accu's :( )
Maargoed, this een kleine aanpassing...
Verder is het verscheel, dat de 12V motor die ik normaal toepas...
Een lagere toerental heeft (3500rpm) en de truck-puller, ik dacht rond de 6000rpm.
Hier kan het ook mee te maken hebben...
Zodra ik weer verse accu's op 12V heb, kan ik dat te weten komen.

Ik heb nu enkelt de regelaar getest, waar je hem bedient met de stick.
Dit werkt prima, maar het is wel even wennen :p.
Met de relai werkt het ook prima, om hem in zijn achteruit te kunnen zetten.
Daar dit pas kan gebeuren als de stick helemaal onderin staat + de trim max naar onder... (of via een V-mix ;))
heeft de relai het niet zwaar te voorduren, qua omschakel stroompieken.
Verder is die heerlijk rustig, geen gepiep meer te horen via de motor.

Die andere regelaar-optie, moet samen gebeuren met de USM-RC.
En die zit (nog) niet in de MB-truck.

@ Harry,

Je had het over de BUZ11 dat er naar de motor veel vuiligheid mee ging.
Nu kan ik het hier niet met de scoop nazien, maar de krachten zijn naar mijn idee wel okè.
Er zit bij mij nu niets meer tussen... (vrijgave heb ik weggehaald)
Dus direct vanuit de CCP-poort via een 100 ohm weerstand, naar de BUZ11.
 
Afgelopen maandag maar weer eens langs Harry gegaan...
Daar wat kleine dingen aangepast en besproken.
Met als resultaat, dat het nu makkelijk rijden is, tijdens manuvreren.

Normale wijs schakel je eenmalig de relay om, om vooruit/achteruit te kiezen.
Laat je de schakelaar/trim actief staan, dan schakelt die automatisch om,
als de stick weer terug komt in zijn laagste positie.
Dit rijd best prettig, tijdens het manuvreren.
Zeker nu met die fijne stick regeling, waardoor je gedosseerder gas kan geven.

Na het bezoek aan Harry, ben ik doorgereden naar Alwin (Cheeta).
(fijn he, die dichte mist op een N-weg :-) )
Om daar wat te testen, met een andere eindtrap.
Helaas was de accu al op, voordat we het testen konden beginnen.
Dit zal nog moeten gebeuren en ben erg benieuwd.
Daar ik nu ook een eigen scoop heb, kan dat nu mooi thuis gebeuren :-)
 
Qua gegevens in de data, zou ik zeggen ja :-)
Hij heeft o.a. een lagere RDS-on weerstand en kan meer Amperes verdragen.

Maar het zal mij ook zeker benieuwen, hoe het eruit ziet op de scoop.
 
Back
Top