Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je moet elk jaar een exploitanten nummer kopen bij een rdw kantoor
Ik ga zeker een reactie plaatsen en dat de klassieke modelvliegtuigen niet hetzelfde zijn als Drones maar ik had me eigenlijk eerst beter willen inlezen om met extra en goede argumenten te komen.
Je mag ergens wel of niet vliegen. Soms wat hoger, soms wat lager. In verband met andere gebruikers van het luchtruim.
Boeien hoe dat er uit ziet of waardoor het vliegt.
- Individueel model- en/of FPV vliegen buiten clubverband (wild vliegen) en buiten een modelvliegveld is straks (vanaf 1-1-2021) alleen toegestaan op basis van de EU regelgeving “Open categorie A3”.
- Dat houdt in een online theoriecursus en examen tegen betaling bij een erkend opleidingsinstituut en in het bezit zijn van een exploitantennummer en een vliegbewijs Open categorie A3 tegen betaling, afgegeven door de RDW.
Lees de ingezonden reacties, heb je een idee hoe er gereageerd wordt, en maak daar je eigen versie van.
Arie
Zoek maar op vliegbewijs en RDW op Google.Wat heeft deze organisatie (RDW) nu te maken met het verstrekken van een exploitanten nummer? Maar als de prijs gelijk is aan de tenaamstelling van een brommer dan is het maar 1,- Euro en meer moet het ook niet worden.
De plicht om dit jaarlijks aan te vragen doen ze (denk ik) met een reden want op deze manier blijft hun database schoon want niet aangevraagd is automatisch verwijdert uit de database. Alleen vraag ik het me af of het wettelijk wel kan dat iedereen die wild vliegt jaarlijks opnieuw een exploitanten nummer moet aanvragen ook al is die eerder al verstrekt is. De reden waarom dit is moeten ze maar eens goed motiveren.
Ja, mocht je je nog afvragen waarom de grootste landelijke organisaties, Duitsland, Nederland Frankrijk zo makkelijk met de regelgeving zijn meegegaan....De DMFV gaat ook de leden registreren, daar hoef je zelf niets voor te doen.
Ergelijk is dat dit al lang vermoed werd, maar vooraldat die pakket partijen zich niet tijdens de overleggen hebben laten zien: kennelijk hadden die zo hun eigen kanalen.Men zegt niet voor niks dat regeren vooruit kijken is.
De rc model vliegclubs blijven voorlopig gewoon bestaan hoor!
.
Regeren is verbaasd omkijken naar wat er allemaal is misgegaan.
En ik moet er niet aandenken dat ik straks 30km naar een club moet rijden en weer terug voor een handstart of een kort (test) vluchtje.![]()