krachten die allebei dezelfde kant op willen kunnen elkaar niet tegenwerken....
ze gaan allebei rechtsom of linksom... niet de een rechtsom en de andere links om...
*ps even wat beter opletten met natuurkunde mark daar wordt dit uitgebreid behandeld.
Hallo Alwin,
Tja, 1 motor linksom draaien en 1 motor rechtsom draaien met het tussen tandwiel dan is resultaat nul !!!
Dat kan dus niet, maar Mark bedoelt denk ik : als 1 motor minder goed draait dat de andere motor de slechte motior op "sleeptouw" moet nemen !!!
Ik heb dit ook gehad met mijn Volvo F12 bakwagen, hierin zaten ook 2 Buhler motoren, de ene motor functioneerde zeer matig, slechte koolborstels, uitgelopen lagers, hoog stroomverbruik.
Toen heb ik de beide motoren vervangen voor 1 nieuwe Buhler motor en nu draait dit perfect en ook een lager stroomverbruik !!!
Vroeger werden er bij scheeps dieselmotoren (GM) een constructie toegespast, dat er 1 motor linksom draait en de andere motor rechtsom draait.
Dit is gedaan om toch veel kracht te generen en relatief weing ruimte in beslag neemt, omdat de motoren in 1 frame werden geplaatst, waardoor alle componenten van de rechtste dieselmotor rechts zaten en van de linkse dieselmotor alle compomenten links zaten.
Volgens mij wordt deze contructie inmiddels niet meer toegepast.
Ik praat hierover de jaren 60 en70 dat deze contructie werd toegepast in schepen en zandzuigers !!
Dit is dus ver voor de tijd van Mark !!!