hallo, hier weer wat updates,
Ben de laatste tijd best wat tijd bezig geweest met mn model, de reddinsgvlotten gemaakt van beukenhout. Deze gezaagd op lengte en in de boormachine voorzien van wat vorm. Daarna met messingdraad e rand er omheen gemaakt. Dit gewoon aan één zijde met een tang er omheen gewonden. De achterzijde is niet of nauwelijks zichtbaar na het plaatsen.
Met een vijltje de afronding gemaakt.
Dit messingdraad is vervolgens gefixeerd met wat secondelijm. daarna het uitstekende stukje draad zo veel mogelijk verwijderd.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden in dit geval laat ik het maar even zien...
Vervolgens de handrailing aan de opbouw gemaakt. Dit is gedaan door gaatjes te boren van 0,5 mm en daar messing draad in te lijmen. Vervolgens een staaldraad van 0,3 mm er aan gesoldeerd. Dit staaldraad soldeerd lastiger maar blijft wel mooi strak. Voor dit soort dingen, en voor railing echt ideaal.
Daarna aan de slag gegaan met de kraan eht de Rhib, deze Rhib heb ik opgeknapt van het oorspronkelijke model, de Kraan is nieuw gemaakt. Ik heb hier weinig of geen afbeeldingen van dus ook hier wat fantasie gebruikt. Nogmaals, foto's zijn nog steeds meer dan welkom!
Ik moet wel toegeven dat de kwaliteit van mn foto's hier en daar wat et wensen overlaat..helaas.
De Kraan is gemaakt van polystyrol plaat, messingdraad voor de hydrauliek leidingen en staaldraad voor de staalkabel. later zal ik met verf de kabel op de rol nabootsen. Inmiddels heb ik een airbrush aangeschaft, of inmiddels.. staat al een paar jaar in de doos maar nooit gebruikt. Hier hoop ik straks gebruik van te maken om het model te spuiten en van verwering en wat roestplekjes te voorzien. Niet te veel want naar verluidt was een dit schip als dit aan het einde van haar loopbaan vele malen zwaarder door het voortdurende tjetten.. toch vind ik een model meer leven als er hier en daar wat gebruikssporen opzitten.
En hieronder met de Rhib, deze is volledig van een nieuw opbouwtje voorzien. Nog niet helemaal klaar overigens.
Dit is de status anno nu, binnenkort hoop ik weer een update.