Restauratie KA 6E 4,Xm

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Kcnalp Kcnarf, 13 mrt 2013.

  1. fireforx309

    fireforx309 Guest

    Maar hoeveel is de spanwijdte exact?
    Als je juiste info wil zal je ook juiste gegevens moeten geven!
    Meten is weten franck! En dan bedoel ik niet met die natte bouwvinger van je ;)
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Je moet je (mega) BEC houwe!

    De bec is binnen. vanavond maar eens een grondige inspectie doen.

    [​IMG]

    Even voor de vuist weg, 8 ampere is behoorlijk overdreven. het koelprofieltje is hooguit 10 C/W en met een 8 Volt in en 6 Volt uit moet dit ding toch 2V*8A=16W wegwerken. Dat gaat met dit koelprofieltje echt niet lukken. :hammer: 3 of 4 ampere lijkt me realistischer.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Chinese ampères zijn ook veel kleiner.
    Net als de Chinese Yuan, die is ook veel minder waard dan een Dollar of Euro.
    :rolling:
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik ben helemaal in de war dirk, de langste en kortste mens komen beiden uit china!

    [​IMG]
     
  5. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Zie je wel, ze snappen niets van standaards daarginder. Daarom is het altijd een gok als je daar wat koopt.:rolleyes:

    Goed, ontopic again ;-)
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    LOL, nou deze gok was denk ik wel ok. Ik heb de BEC bekeken en eea gemeten. Ziet er ok uit, MIC5158 low drop regelaar met twee F2907 FET's . Bij 4 ampere continue belasting op de werkbank 8V in/6V uit wordt het koellichaampje rond de 40 graden / is net niet vast te houden.

    Bij 7,5 volt inputspanning gaat de waarschuwingsled aan, prima.

    Dus ik gebruik een 2S 3300 lipo pack als voeding, en soldeer 2 servosnoertjes aan de uitgang...want 1 zo'n futabastekkertje naar je ontvanger en dan 4A erdoorheen trekken is niet echt common sense.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2014
  7. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Sleepkoppeling zit er in, en werkt.

    [​IMG]

    nog wel even neus mooi maken.

    Toch nog maar eens extra inspectie van de staart....oopsy daisy ! !

    [​IMG]

    En dan heb je ineens dit op de grond liggen

    [​IMG]

    Het voorste stokje van het pendel zit links los van de romp...daar moet wat expoxy op.

    [​IMG]

    Installatie is netjes ingebouwd. Kleppen op het gas, koppeling op kanaal gear.

    [​IMG]

    nu nog een DSMX sateliet en gaan met die banaan
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Mooi hoor
    Hoe heb je de speling op de rolroerscharnieren uiteindelijk opgelost Franck?
     
  9. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Slopen van de scharnieren vond ik echt geen optie...daar was de speling nu net weer niet erg genoeg voor (en echt sloopwerk)

    [​IMG]

    Ik heb tussen het rolroer en vleugel drie streepjes vilt van een cm breed gefixeerd. Verdeeld over de lengte van het aileron. Met wat drupjes ca in de kom in de vleugel, en die viltjes duwen het aileron een klein beetje naar achter, zodat de speling eruit is.

    Werkt boven verwachting al zeg ik het zelf. Speling is 0, en het scharnier loopt licht. Je ziet er ook eigenlijk niets van.
     
  10. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Én minder of geen luchtverlies door de spleet!

    Rick
     
  11. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Lekker hoor

    Sja, inderdaad ook nog :D

    Prettig dit weer, en dat het weer wat langer licht is. Kan je als je thuiskomt nog even buiten kijken naar je kist :D

    [​IMG]

    Vanavond het roer weer in de staart lijmen. Ik heb de klikkoppeling die de vleugels tegen de romp houd eindelijk aan de praat. je moet de vleugel de laatste cm met wat meer vaart op de vleugelpen schuiven. Nu krijg ik ze verdorie weer niet los :hammer:

    Het lijkt er inderdaad op dat de vleugels zelf gebouwd zijn, ze passen niet naadloos op het profiel van de romp. Het profiel lijkt erop, maar tis het niet.

    [​IMG]

    En op de DX6i gaat deze jongen niet vliegen, beide ailerons gaan synchroon omhoog/omlaag...toch maar ff wachten op de nieuwe sateliet, dan kunnen we tenminste 1 aileronkanaal omdraaien.

    [opgelost => kanaal flap omdraaien....sikko :hammer:]
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
  12. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Ik zeg niks.


    jan.
     
  13. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Zijn het niet de Multiplex multilocks? Multiplex levert van die rode 'ontlockers' bij, maar die zijn bij mij al snel gesneuveld.. De oplossing is 1 propellorblad net naast de multilock tussen vleugel en romp friemelen en het propellorblad doorduwen. Doe het wel vanaf de onderkant want je moet stevig duwen, kans op beschadiging is reëel. Op de grond zie je alleen de bovenkant ;)

    JB
     
  14. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Helft van een houten wasknijper werkt ook goed als ontlocker, een beetje afschuren om de punt nog scherper te maken.
     
  15. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Yep. Dat zijn ze...! PLING ! ....nu snap ik ook waarom die uitsparingen in de wortelrib zitten :D

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
  16. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Sonde dat het geen vlliegweer is.......gisteravond het staartje weer in elkaar gezet....was wel even een werkje, de boel zit nu weer goed vast. Vandaag maar eens de KA6E een goed gewassen....na jaren stil te hebben gelegen zat er een soort donkere laag aanslag op.

    Wat er na het wassen tevoorschijn komt is werkelijk prachtig om te zien, alles is een tint lichter, en met een mega glans....puik spuitwerk, en ik kan werkelijk niet wachten om deze kist in de lucht te zien !

    [​IMG]
     
  17. fireforx309

    fireforx309 Guest

    Meenemen naar bergeijck, ik wil em ook wel eens zien vliegen!
     
  18. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ik probeer em heel te houdern :D De kist staat voor eerste vlucht ingepland aanstaande zondag in tiel
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  19. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Handstartje ?

    Vraagje, hoe doe je invliegen met een kist van dit formaat ? Een handstartje om te proberen lijkt me soort van onmogelijk....en gelijk aan de slepert hangen is ook best eng.
     
  20. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Gelijk slepen. Als zwaarte punt redelijk is vliegt het altijd. Ik programmeer wel altijd 2 soorten uitdlagen. 1 met uitslagen wat ik denk dat voldoende is. En 1 met alles max.
     

Deel Deze Pagina