Een polish zou ook kunnen, ik heb ook wel eens slijpwas gebruikt om een body weer te laten glimmen, of om een oppervlakkige kras in de lak van een boot weg te werken.
En we gaan van roller naar runner...
Regelaar is van hetzelfde merk als die in de Ultima zit, alleen is dit de "320A" versie, dus iets zwaarder dan de "240A" versie van de Ultima. Stroomsterktes wel met een korrel zou te nemen, die gelden voor de transistoren, maar de totale ESC kan die stroom echt niet aan. Accu is een NiMh 3000 mAh van Conrad, die had ik nog liggen. De ontvanger is de 3 kanaals van Hobby King.
Ik heb vandaag ook even gereden, maar dat ging niet zo best. De auto rolt lekker, acceleratie was vrij goed, topsnelheid viel wat tegen, maar wat veel vervelender was, het bereik was na een meter of 30 helemaal weg. De eerste keer dat dit gebeurde rolde de auto zo lekker door, meteen een stoepje op... Geeft wel aan dat de auto echt lekker losjes rolt, want het was een rechte stoeprand, waar de auto moeiteloos op rolde alsof het een opritje was.
Gelukkig geen schade, bij een andere Optima had eerder een aanvaring met een stoepje, me een gestripte draad in een stuurblok opgeleverd, ik was bang dat de geschiedenis zich zou herhalen. Maar dat was niet het geval.
Ik dacht eerst dat het ontvangstprobleem met de locatie te maken had, vlak bij een stadion, misschien sterke WiFi zenders in de buurt of zo. Maar elders weer precies hetzelfde. Dus ik denk dat er of een draadbreukje in de ontvangerantenne zit, of bij de zender. Dat de draad niet recht omhoog wijst, is niet het probleem, ik heb het bij bijna al mijn auto's zo, en nooit problemen met bereik, ook niet op 100 meter of meer. Morgen maar eens testen met een andere ontvanger, en eventueel zender, als dit geen verbetering geeft.