Road to 3D Masters 2010

Er zit ook nog een 2s lipo tussen. In totaal heb ik nu
4x 5s en 2x 6s.

De inwendige weerstand van een 5s Hyperion pack is ongeveer 2 a 3 milli ohm per
cell. De SLS kan ik nog wel eens meten, maar die is ongetwijfeld hoger.
 
Afgelopen weekend zijn Tjerk en ik naar de V-stabi meeting in Duitsland geweest.

De trip begon vrijdagmiddag, en na een uurtje of 5 rijden waarvan de laatste
1.5 uur met een vreselijk luidruchtige auto omdat de uitlaat kapot ging, kwamen
we aan op het veld.

Ter plaatse gelijk een aantal vluchtjes gedaan, en vervolgens naar het hotel gegaan
waar de rest van team Mikado ook verbleef. Na lekker gegeten te hebben en
te hebben gezwommen, zijn we optijd naar bed gegaan om de volgende dag weer vroeg op het veld te kunnen staan.

Het hotel was overigens prima, allemaal erg netjes en iedere ochtend lekker ontbijt.







Zaterdagochtend zijn we eerst naar een opel garage in de buurt gereden om de uitlaat
te laten maken, gelukkig konden ze een tijdelijke reparatie doen en daarna klonk
de auto weer prima.

Daarna de hele dag lekker kunnen vliegen, aan het einde van de middag stelde Ralf
(de baas van Mikado) voor dat ik de nieuwe Mini V-stabi met V5 in mijn Logo 600 zou
zetten om te kijken of ik het beter vind vliegen dan de V4 die ik momenteel gebruik.

Zo gezegd zo gedaan, en met wat hulp van een van de ontwikkelaars van V-stabi was
de 600 na een klein uurtje klaar voor een testvlucht.





Tijdens de eerste testvlucht bleek eigenlijk al gelijk dat de V5 een stuk beter vliegt als
de V4. Op een of andere manier voelt het alsof je veel meer "verbonden" bent met de
heli, en er zijn ook wat dingen in de staart aangepast zodat tijdens pirouettende reversals
de staart wat minder belast wordt.

Als het goed is, wordt de update van V4 naar V5 over een aantal weken beschikbaar
en tegen een kleine betaling kun je dan de V-stabi updaten via de pc.

Zaterdagavond was er nog een lezing over de V-stabi V5 in de grote party tent, helaas
was alles in het duits, dus heb ik niet alles kunnen verstaan maar desondanks was het
toch erg interesant.

Zondag nog een aantal vluchtjes gedaan met de nieuwe V5 en dat beviel erg goed.
Om een uur of 3 zijn we weer richting huis gereden. De terugreis verliep zonder problemen
en rond half 8 kwamen we aan in Hengelo bij Tjerk. Zelf was ik vervolgens rond 10 uur
thuis :).

Hier nog een filmpje van zaterdagmiddag, dit was denk ik mijn laatste vluchtje met V4.
dP9EuACUoDA[/media] - VStabi Treffen 2010 - Bas de Groot - Logo 600 freestyle

Vandaag heb ik even de tijd genomen om ook mijn 2de 600 om te bouwen naar de
nieuwe V5, hopelijk kan ik die zo direct nog even proberen op het veld.

Als het goed is heb ik na morgen klaar met het eerste jaar van m'n studie en kan ik
wat vaker gaan trainen voor 3D Masters!

Totaal deze week: 12 (10 Logo 600 - 2 Logo 400)
Totaal 2010: 275
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

op de foto is Rainer Vetter, hij is de persoon die je op skype etc aanspreekt voor de support en vaak op het forum te vinden is bij vstabi.de .. De ontwikkelaar is Ulrich Rohr.

Maar ik ben echt zeer benieuwd naar versie V5....

Succes Bas..
 
Jaaahh was weer een mooi weekend! Gelukkig beter weer als in Denemarken!
Veel mooie dingen gezien en ontzettend veel geleerd!

Nu op naar 3D Masters, gaat helemaal goed komen!

Groenten,
Tjerk ;)
 
Eneeee..
Misschien kunnen ze de auto ook eens wat sponsoren.
Zodat je eens zonder auto problemen op de plek van bestemming komt:p.

Verder weer een prima beschrijving en een stimulans voor ons allen..

Benno
 
Bas, waarom vlieg je eigenlijk met MINI v-stabi op de 600 en niet met de 'gewone' ? Zoveel gewicht scheelt dat toch niet ... ?

Bas
 
Bas, waarom vlieg je eigenlijk met MINI v-stabi op de 600 en niet met de 'gewone' ? Zoveel gewicht scheelt dat toch niet ... ?

Bas

Omdat ze ter plaatse nieuwe Mini V-bars hadden met daarop V5 al geinstalleerd.

De nieuwe Mini V-bars kunnen nu ook gebruikt worden op grotere machines, dus
gewoon. "omdat het kan".
 
Hoi Bas,

Leuk verhaal weer!
En weer niet zonder auto perikelen :-)
Toch knap dat ze een systeem dat al zo goed werkt toch weer merkbaar beter kunnen maken. Top van de Mikado boys! Nog nieuws over de 700?

Kom je vrijdag ook al naar Venlo?

Goed bezig met je opleiding trouwens! Lekker vakantie nu!?

Ik zie je van het weekend!

Michiel.
 
Hey Michiel,

Ja, ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat de verbetering zo groot zou zijn
als dat die is. Het is lastig uit te leggen wat er precies beter is, het voelt gewoon
anders op een positieve manier.

Ik ben vrijdag al in Venlo, mits de auto meewerkt natuurlijk ;)
 
Als we nu vertrekken (en jij duwt) kunnen we met mijn auto naar Venlo;-). Ik heb dr onwijs zin in.
 
Als we nu vertrekken (en jij duwt) kunnen we met mijn auto naar Venlo;-). Ik heb dr onwijs zin in.



Lol...

ps, heerlijk topic om te lezen. En Bas (en anderen natuurlijk), héééél véééél SUCCES en plezier gewenst!

Vriendelijke groeten,
Aldert





ps. @ Laurens, ik vind de keuze van je auto (merk) wel top trouwens ;) .
 
Logo 600

@Bas : Mag ik jou vragen om een fotootje te plaatsen hoe jij de logo hebt geaard om storing te voorkomen? Heb jou heli bekeken en einde van de staart is me bij gebleven maar van motorplaat naar staartbuis niet,mag dit kabeltje in kontakt komen met het kunststof van het frame/carbon? Is het voldoende een kabeltje van motormount naar tailbuis of ook nog een kabeltje van -regelaar naar motormount(dit is toch niet noodzakelijk)?

Alvast super bedankt!!
 
Het gaat erom dat er een kabeltje van de tail naar de - draad van de regelaar komt.

De motormount gebruik ik slechts als overbruging, en is dus optioneel.
 
Weer een hele week achter de rug.

Dinsdag en woensdag ben ik even naar de club geweest om nog een laatste
keer de figuren/muziekvlucht door te nemen voor de Dutch 3D in Venlo.

Vrijdag zijn Laurens en ik richting Venlo vertrokken, wonder boven wonder was het
enige probleem wat we dit keer hadden de file en heeft de auto het gehaald zonder
enige mankementen.

Om een uur of 5 kwamen we aan het op het veld, en na wat slap geouwehoer met
Tjerk en de andere mensen die al aanwezig waren gelijk gaan vliegen. Na 5 vluchtjes
gedaan te hebben zijn we even langs de plaatselijke Mac gereden voor een stevig
avondmaal, om vervolgens nog een aantal vluchtjes te doen.

Zaterdag begon de wedstrijd rond half 10. Ik was dit keer als laatste aan de beurt in
de expert klasse, op een figuur na was ik dit keer best tevreden met mijn set figuren.

De muziekvlucht kon iets beter, zinds dat ik met V5 vlieg heb ik de pirouette snelheid
wat lager staan als voorheen waardoor het minder "toont" op de muziek, hier had ik
geen rekening mee gehouden en kwam daar dus pas achter tijdens de vlucht.

Over de freestyle was ik opzich tevreden, maar omdat ik weer niets had voorbereid
vergat ik een aantal dingen wat ik zelf erg jammer vond.

Ondanks dat ik zelf nogal wal kritiek had op mijn eigen vluchten bleek ik toch alle 3
de rondes te hebben gewonnen, hier ben ik natuurlijk erg blij mee :).

Zondag was er de "beroemde" heli meeting in Venlo, het was zoals altijd weer erg gezellig
en het weer was natuurlijk ook perfect! Na een dag lekker gevlogen te hebben zijn
Laurens en ik moe en voldaan weer richting huis gereden. :)

Totaal deze week: 35 (Logo 600)
Totaal 2010: 310
 
Back
Top