Bart, Die kleine ledstripjes zijn ook 2 draads. Als je de USB stekker eraf haalt wel even kijken waar de weerstand(en) zit(ten). Werkt op 5 Volt. De kleine ledjes voor Kerstverlichting ken ik. Voor mij waren alleen de 3 mm exemplaren interessant. Maakte daarvoor van 4 mm alu pijp lamphuizen. Ook wel plastic navigatielampen met 3 mm uitgeboord en van ledjes voorzien. Veel van dat soort verlichting werkt op 3 AA penlights. Weerstandjes zitten verwerkt in het snoertje. Als ik ze per stuk in verlichting gebruik zoek ik er passende weerstanden bij. Met een adapter is het vaak 24 Volt, meestal als het om een groot aantal ledjes gaat. Ook hierbij zitten de weerstanden verspreid in het snoer. Maar net als bij andere ledjes heb je een drempelspanning en een maximaal amperage waarbij de led nog heel blijft. Heb diverse snoertjes gesloopt en daaraan een groot aantal 4 mm ledjes over gehouden. Kan er als navigatielampen echter niet veel mee omdat ze niet mooi rondom licht geven. Geen van mijn schepen heeft binnenverlichting. Twee hebben dekverlichting en 3 ook een schijnwerper. Mooi genoeg zo. Bij 3 schepen schakel ik de verlichting met een CTI Ps4a multiswitch. Bugsier 3 is uitgerust met een Beier module. Maak maar eens een filmpje als je feestverlichting klaar is. Gr. Klaas.