Rock Crawlers / Trail rijders Informatie Topic

• Topicstarter Topicstarter Sheriffnl
  • Startdatum Startdatum
Maar ik zal geduld moeten hebben en even goed moeten nadenken, en dan via een shop eentje bestellen, en dan heeel lang wachten totdat ie binnenkomt ;-)
Dat eerste ben ik met je eens, ik heb deze redelijk impusief gekocht maar het was geen slechte deal dus :).

Waarom zou je lang moeten wachten? Denk er maar eens goed over na waar je hem wilt bestellen en wat het verschil in prijs is.

Ik zelf zal niet snel meer een nieuwe kopen aangezien de prijs/prestatie tweede hands vaak stukken beter is, deze is ook 2de hands ;)

@Hans,
De Nanda ziet er gewoonweg slecht uit. Bij mijn Axial heb ik heel veel veranderd, maar de Nanda zou je bijna volledig opnieuw moeten bouwen om hem redelijk te krijgen. Ook ziet hij er absoluut niet crashproof uit.
Ik adviseer om voor een gerenomeerd merk te gaan, dan zijn reserve onderdelen ook gemakkelijker te bestellen. Ik heb bij mijn crawler zoveel onderdelen dat ik er bijna 2 volledige crawlers van zou kunnen bouwen. Mocht u voor een Ax10 gaan dan kan ik nog wel wat nieuwe reserve onderdelen missen, dat scheelt u bestelkosten/ risico van het bestellen in Amerika.

Dat reserve onderdelen goed te krijgen zijn vind ik erg belangrijk. Ook dat de crawler rubuust is.

Ebay is our friend. Zoiets zou ideal zijn:

http://cgi.ebay.nl/Axial-AX10-Scorpion-RTR-4-wheel-steering_W0QQitemZ220556999706QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Vehicles?hash=item335a38bc1a

Vier wiel stuur, reserve onderdelen. Alleen komt deze uit Amerika, en met bieden win ik nooit ;-)

Zo 1-2-3 kom ik geen vier wiel stuur modellen tegen op ebay. Of igg een model die later kan worden omgebouwd naar vier wiel stuur.

Ik blijf googelen! Een Axial AX10 ziet er echt goed uit tot nu toe.

Groeten Hans

Even op rc-pitstop wat bij elkaar geklikt. En zo vormt zich langzaam een ideale crawler om mee te beginnen.

Axial AX10
AX90001
€ 265,05
AX90001, AXIAL AX10 Scorpion 1:10

Team Orion Pack 7.2v (2700Mah)
10308
€ 23,70 2x

Nimh lader 2A
605016
€ 28,45

Robitronic Crawler motor 55T
ROB-R03100
€ 36,05

Fusion ESC PODIUM 17T 6-7 CELS PROG.
FS-POD17TS
€ 37,53

Carson Reflex Wheel 3 kanaals
C500017
€ 56,95

Eneloop AAA 4st 800Mah
€ 15,20

Totaal: ---------
486,63

Al met al loopt het toch snel op! Vier wiel stuur wordt toch fase twee ben ik bang ;-)

Op ebay vind ik alleen nieuw spul. En ik weet niet hoeveel import en alles daar nog bij komt.

Groeten Hans

Hans,

Ik kocht vorig jaar een AX-10 in Duitsland voor net geen €200,=. Een beetje rondzoeken heeft dus echt wel zin als je minder uit wilt geven.

Groeten

Jasper

Hoi Jasper,

Dat blijkt! Was jouw AX-10 helemaal compleet? of moest je nog veel bijkopen? Op ebay zie ik nu twee leuke staan, voor een mooie prijs. Maar deze komen wel uit America.

Mijn lijst is in ieder geval goed om de totale nieuws prijs te weten, en om te weten welke onderdelen allemaal nodig zijn.

Maar ik ga zeker goed rondkijken. Een goeie tweede handse zou ideaal zijn om mee te beginnen.

Grts Hans

Waarom zou je die nooit binnen? Bied maar eens $2000 dan issie van jou ;)

Heb voor mijn AX10 143eu voor de wagen, upgrades en spares + 35 shipping + 50 douane betaald (die stomme verkoper had er de volledige prijs opgezet nadat ik hem uitdrukkelijk had gevraagd dat niet te doen, schrale zak ****), bij elkaar dus 230 euro wat nog niets van te zeggen is gezien de specs:

AX10
Bender custom chassis
Panther Cougar tires
Axial 2.2 rims
2 MIP steel drive shafts
Integy 55 turn motor
LRP waterproof ESC
AX10 BTA steer behind the axle
Stright rear axle
Axial Alu shocks with shoft springs and adjustable (with new oil)
New 85T motor
2 spare servo's
hele hoop andere junk.

Gewoon flink ebay in de gaten houden ;)

Wij organiseren regelmatig crawl en scalewedsrijden op onze baan. De 3 crawlers uit je eerste post zie ik daar bijna niet. Van een klopt het want die is net uit en die eerste die je voorstelt hebben we in onze handen gehad voor een test, maar die voldeet niet aan de wedstrijdmaatvoering.

Het ligt er dus maar net aan wat je met je crawler wilt. Wil je aan wedstrijden meedoen of wil je een beetje rondrijden in de buurt.
We zien veelal dat men met een standaard crawler of scaler begint en ik zie de axial daar met kop en schouders bovenuit steken. Als men het leuk vindt of meer competatief wilt crawlen en scalen begint het aanpassen. Axial biedt daar zeer veel hop-ups voor aan en is makkelijk in nederland te verkrijgen. De echte die-hards beginnen helemaal overnieuw en kopen alles los uit de usa en bouwen helemaal zelf een competitie crawler en die zie je bij ons steeds meer komen.

Het is jammer dat je niet in de buurt woont anders zou je eens bij ons op de club kunnen kijken. Hou i.i.g. www.rc-agenda.nl in de gaten of www.crawlers-scalers.nl en voor vragen over e.e.a. kan je ook terecht op www.rc-mvw.nl bij draadje crawlers.

Als eerste wil ik gewoon lekker in de tuin met de crawler gaan rommelen. Ik vind het geweldig om op techniek over obstakels te komen. Vandaar ook mijn andere (helaas ingeslapen) hobby trialen op de motor. Maar wie weet waar de nieuwe hobby heen zal gaan. Daarom alleen al ga ik voor 1:10, even afgezien dat 1:10 zowiezo het meest gebruikt is, en een mooie maat is om mee te rijden.

Ik google en ebay mij momenteel helemaal suf, en ben het modelbouwforum aan het doorspitten. Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open ;-) Ik heb nog heel veel beginners vragen, en er komen steeds meer specifieke wensen boven. Ik leer elke dag veel bij.

Alleen ben ik mij nu misschien teveel aan het blindstaren op four wheel steer. Maar dat lijkt mij echt geweldig, en zorgt voor nog meer uitdaging. Nog meer mogelijkheden om obstakels te kunnen tackelen. En naar mijn idee heeft een ultime crawler four wheel steer.

Nu weet ik dat four wheel steer niet is toegestaan bij wedstrijden. Maar je kunt dit altijd 'disabelen' toch? Alleen hoeveel rekening moet ik met deze specifieke wens nu al houden? Wie van jullie heeft four wheel steer of heeft hier plannen voor?

Dat ik een AX10 Scorpion ga kopen is eigenlijk onvermijdelijk. En dat deze ooit four wheel steer gaat worden ook. Alleen de AX9001 heeft een achteras die four wheel steer ready is. De AX9004 heeft dit niet maar ik vind die body veel mooier en handiger. Maar als ik zie hoeveel onderdelen los zijn te krijgen voor de AX10, dan kan ik waarschijnlijk altijd later andere assen regelen.

Alleen met de zender moet ik nu al minimaal een drie kanaals regelen denk ik. Zo'n zender is relatief duur en gaat lang mee denk ik.

Tweede hands is toch lastig, ik vind geen goeie. Dus ik neig toch naar alles nieuw. Maar dan wel alles standaard. En dan langzaam aan als de hobby aan slaat te gaan tunen waar nodig. Er is zoveel te krijgen! Je kunt er echt zo'n mooie dingen mee doen :-)

Alleen ben ik nu dus erg aan het twijfelen tussen de AX9001 en de AX9004, en welke zender te nemen.

PS. Ik ben nog nieuw op dit forum. Als ik in verkeerde topics bezig ben, please let me know!

Grts Hans

Wil je uitdagingen?
Neem dan geen 4ws en probeer met 2ws op de plekken te komen waar een 4ws komt.
Dan heb je uitdagingen.

Ikzelf heb op mijn SCX10 ook 4ws. Het rijdt leuk, maar met 2ws rijden is toch uitdagender.

Alleen hoeveel rekening moet ik met deze specifieke wens nu al houden? Wie van jullie heeft four wheel steer of heeft hier plannen voor?
Ik wellicht ooit wanneer ik meer ga crawlen. Ik vind het wel leuk, maar als je de voorste en achterste wielen apart van elkaar wilt kunnen besturen zou ik ook weer een nieuwe TX (zender) moeten kopen wat me weer flink wat kost.

Dat ik een AX10 Scorpion ga kopen is eigenlijk onvermijdelijk. En dat deze ooit four wheel steer gaat worden ook.
Zoals je zegt kun je de AX10 inderdaad 4WDS maken.

Alleen met de zender moet ik nu al minimaal een drie kanaals regelen denk ik. Zo'n zender is relatief duur en gaat lang mee denk ik.
Ik lees en quote direct, dus hier moet je inderdaad rekening mee houden.

Tweede hands is toch lastig, ik vind geen goeie.
Je linkte laatst een mooie wagen toch ;) Gewoon wat standaard zoek acties maken in eBay en die opslaan in je browser (doe ik altijd). Als ik dan wat wil zoeken sleep ik gewoon die zoekacties naar het scherm en opent hij alle vensters met alle zoekacties voor me.

Laatst bewerkt:
Hanscrawler, 4wd is wel toegestaan op wedstrijden is de competitie klasse. Daarin is ook een DIG toegestaan en dit is helemaal een geweldige toepassing. Wil je gelijk een competatieve crawler met een dig dan zou ik een bij losi kijken.

Een speciale zender voor crawlers om je dig en 4wd te bedienen zijn helemaal niet zo duur (ja wat is duur) voor rond de 90 euro heb je een perfecte zender.

Klopt maar om een dig aan t esturen heb je toch weer een uitgebreidere zender nodig. kanaals is dan het minimum (voor-achteruit/ links rechts met de voorkant/links rechts met de achterkant/dig standen verstellen)
En dan heb je er nog niks geks op zoals 2 lieren voor je vering in en uit te schuiven. Je kunt het beter in 1x goed kopen, dat is uiteindelijk veel goedkoper.
Jakko

&Nard Cox: thanks voor het uitgebreide antwoord! en goeie ebay tip. Dat ga ik nu gelijk doen.

Voor mijzelf heb ik een overzichtje gemaakt met de verschillen tussen drie verschillende crawlers van Axial. Ik post die hier ook even, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

full

Hieruit werd voor mijzelf duidelijk dat ik waarschijnlijk voor de AX90004 ga.
De redenen zijn:
1) Gelijk een goeie body
2) High clearance links achter
3) Proline memory foams banden

Grts Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeie keuze Hans. Die proline Hammers doen het ook erg goed op de rocks

Overzichtjes maken van wat je kunt kopen is net zoals de hele voorbereiding all part of the fun!

Op ebay staan goeie aanbiedingen. Ik heb aanbieders gevonden waar ik voor 390 euro inclusief verzendkosten alles nieuw bij elkaar kan klikken. Ik moet alleen nog van alles nalezen zodat ik de juiste onderdelen bij elkaar klik, en niet straks met een motor of een electronische regelaar zit die niet goed zijn ;-)

Grts Hans

Back