Stephan Kertész
Forum veteraan
Hij is wederom bijzonder mooi afgewerkt. (stiekum toch een beetje appeltje eitje, niet dan?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Appeltje eitje wil toch zeggen; geen probleem, makkelijk te doen enz... Dus in die context zou ik zeggen 'niet echt', maar ik neem overal mijn tijd voor en heb natuurlijk een beetje ervaring met bootjes bouwen, dus wat dat betreft is het voor mij goed te doen. Dus... misschien toch een beetje appeltje eitjeHij is wederom bijzonder mooi afgewerkt. (stiekum toch een beetje appeltje eitje, niet dan?)
Ik schuur al mijn hout voor ik het bewerk met een fijne korrel (320) en dat is meestal voldoende. Een enkele keer komt er bij ook wat van de vezels opzetten na het lakken en/ of schilderen, dan schuur ik het nog eens met korrel 600 en doe dan de 2e laag lak of verf er op, waarna alles mooi glad blijft.Zo bedoelde ik het ook, hoe krijg jij die piepkleine splintertjes (ik noem ze houthaartjes) weg. ik blijf die houden. Hoe secuur ik ook vijl of schuur. Zelfs met 1000 schuurpapier. En geloof me ik ga secuur te werk daarin, maar toch blijven ze terugkomen bij mij.
Klopt als een bus Piet wat je schetst. Geduld en de tijd nemen is vaak het sleutelwoord. Natuurlijk leg je de lat voor je zelf hoog en dat zie je. Maar je moet het ook kunnen hè.Appeltje eitje wil toch zeggen; geen probleem, makkelijk te doen enz... Dus in die context zou ik zeggen 'niet echt', maar ik neem overal mijn tijd voor en heb natuurlijk een beetje ervaring met bootjes bouwen, dus wat dat betreft is het voor mij goed te doen. Dus... misschien toch een beetje appeltje eitje![]()
natuurlijk, dat ik daar niet aan dacht, water en lak laat de vezels opnieuw omhoogkomen en dan idd een 2e keer schuren. Had ik moeten weten.Ik schuur al mijn hout voor ik het bewerk met een fijne korrel (320) en dat is meestal voldoende. Een enkele keer komt er bij ook wat van de vezels opzetten na het lakke en/ of schilderen, dan schuur ik het nog eens met korrel 600 en doe dan de 2e laag lak of verf er op, waarna alles mooi glad blijft.
Ben je allesweter dan?natuurlijk, dat ik daar niet aan dacht, water en lak laat de vezels opnieuw omhoogkomen en dan idd een 2e keer schuren. Had ik moeten weten.
Nee, maar mijn opa was restaurateur van oude stadsorgels en die deed dat ook altijd, die maakte het hout nat met schuren om de vezels op te laten komen. Daar had ik niet meer aan gedacht omdat het zolang geleden was. Maar ik weet heel veel samen met mijn zus.Ben je allesweter dan?![]()
Ben even benieuwd wat voor lijm jij daar voor gebruikt Piet ??Alhoewel de ornamenten prachtig gedetailleerd gegoten zijn, vergt het toch nog wat werk voordat ze geschilderd en verlijmd kunnen worden;