TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt wel een beetje gelijk, maar het hekje is niet alleen strak maar ook stevig, de staanders zitten middels voorgeboorde gaten zowel in het dek als in de reling gelijmd en ik ben de hele romp aan het afwerken voor ik aan de rondhouten en masten begin. Gewoon voorzichtig zijn, dan komt het wel goed (hoop ikDat is een mooi hekje. En strak. Maar is dit niet iets dat je tegen het eind vastzet? Met hekjes en reling en heb ik nare herinneringen.
Ja, Hans heeft gelijk. Ik was de foto's eerst op de tablet aan het bekijken en ik dacht kijk later op de pc dan zie ik het wel. Maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe je dit doet. Heb wel een idee dat het knoopje in de rust zit. Of staat dit ook in jouw vaardigheden?Het maken van het puttingijzer zou je wat mij betreft iets uitgebreider mogen uitleggen Piet. Absoluut mooi gelukt zo. Je begint hier om de juffer met een halve steek? Je gaat om de spijker in de huid en weer terug naar de juffer?
Je kan de procedure vinden op de 1e pagina van mijn topic over tips en weetjes zoals het gaat als de stropgaten open zijn aan de buitenkant en er later een afwerklat (naald) tegen gelijmd moet worden. https://www.modelbouwforum.nl/threads/vaardigheden-tips-en-weetjes.269159/ post 3Het maken van het puttingijzer zou je wat mij betreft iets uitgebreider mogen uitleggen Piet. Absoluut mooi gelukt zo. Je begint hier om de juffer met een halve steek? Je gaat om de spijker in de huid en weer terug naar de juffer?
Knoopje zit hier niet in de rust, dat is wel zo wanneer de gaten open zijn aan de buitenkant van de rusten, zie post hierboven.Ja, Hans heeft gelijk. Ik was de foto's eerst op de tablet aan het bekijken en ik dacht kijk later op de pc dan zie ik het wel. Maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe je dit doet. Heb wel een idee dat het knoopje in de rust zit. Of staat dit ook in jouw vaardigheden?
Die juffertjes kijken er zelf ook wat verbluft van...kijk maar.. duidelijk verhaal zo! Bedankt.Je kan de procedure vinden op de 1e pagina van mijn topic over tips en weetjes zoals het gaat als de stropgaten open zijn aan de buitenkant en er later een afwerklat (naald) tegen gelijmd moet worden.
Omdat hier de gaten in de rusten zijn geboord gaat het iets anders; ik sla de nagel in het berghout waar het putting ijzer aan vast komt niet helemaal vast en leg daar het touw omheen waarna ik de nagel vast tik en het touw dus op die manier aan de onderkant al vast zit. Dan haal ik de twee eindjes van onder naar boven door het stropgat en leg het om het jufferblok en leg er dan een halve steek in die ik fixeer met een beetje slow-zap (sec. lijm) waarna ik de losse eindjes met een scherp hobbymesje afsnij. Daarna leg ik met een dun touwtje een heel klein bindsel om de dubbele draad onder tegen de nagel zodat het touw bij elkaar word getrokken wat ik ook fixeer met een klein druppie lijm en de losse eindjes weer wegsnij. Misschien voor velen ietwat bewerkelijk, maar wel een mooi resultaat als het klaar is en het voordeel van touw is dat het altijd past en je de juffers allemaal even netjes en strak op de rusten kunt plaatsen exact op de zelfde hoogte te zien op de foto's![]()
Je bent altijd welkom Hans, graag gedaan.Die juffertjes kijken er zelf ook wat verbluft van...kijk maar.. duidelijk verhaal zo! Bedankt.
Klopt Stephan, lijkt ogenschijnlijk een zwakke plek, maar komt echt nooit meer los omdat de vloeibare lijm in het touw trekt en hard word, wegens de gleuf in de juffer is na het aantrekken van het touw de halve steek niet of nauwelijks zichtbaar. gewoon een keer proberen (oefenen) als je het ook zo wilt doen. Al mijn gestropte blokken voor het lopend want zitten op de zelfde manier vast en er is er nog nooit één los gekomen....Die halve steek zit dan bovenop het juffertje?