AutoDesk 123D Design
Vanuit een discussie
binnen de topic over Standart russisch-keizerlijk-jacht-standart-1-48-a hier nog een voorbeeld van een object waarvan het design met AutoDesk 123D Design is gemaakt.
De achtersteven van Buinyi is zo vreemd gekromd dat met traditionele beplanking dit naar mijn mening bijna niet mogelijk is. Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van massieve blokken hout die in vorm geschaafd en geschuurd moeten worden, heb ik de achtersteven in 123D Design ontworpen. De spantentekeningen werden vanuit AutoCad geimporteerd en aldus kon de achtersteven mooi aansluitend met de rest van het schip vorm worden gegeven. De assteunen werden ook meegenomen in het ontwerp en staan precies uitgelijnd in de juiste instelhoeken.
Groeten,
Harald
Vanuit een discussie
Ik herken je terughoudendheid Ad; op het eerste gezicht lijkt 123D Design een heel basic programma, maar nu ik er "noodgedwongen" langer mee experimenteer kun je veel meer met het programma als ik aanvankelijk dacht. Ik zal straks bij Buinyi een leuk voorbeeld laten zien - ik wil deze topic niet "vervuilen" met informatie over Buinyi :smile:
Het is inderdaad jammer dat je je als particulier de prachtige AutoDesk applicaties (ik vind met name Inventor heel erg mooi) niet kunt veroorloven. Daarentegen is AutoDesk heel gemakkelijk om gratis additionele licenties voor thuisgebruik te verschaffen indien een bedrijf of organisatie licenties heeft voor AutoDesk applicaties.......
Groeten,
Harald
binnen de topic over Standart russisch-keizerlijk-jacht-standart-1-48-a hier nog een voorbeeld van een object waarvan het design met AutoDesk 123D Design is gemaakt.
De achtersteven van Buinyi is zo vreemd gekromd dat met traditionele beplanking dit naar mijn mening bijna niet mogelijk is. Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van massieve blokken hout die in vorm geschaafd en geschuurd moeten worden, heb ik de achtersteven in 123D Design ontworpen. De spantentekeningen werden vanuit AutoCad geimporteerd en aldus kon de achtersteven mooi aansluitend met de rest van het schip vorm worden gegeven. De assteunen werden ook meegenomen in het ontwerp en staan precies uitgelijnd in de juiste instelhoeken.

Groeten,
Harald
Laatst bewerkt door een moderator: