En soms gaat het ook niet helemaal zoals gepland. Bij het opbouwen van de eerste vooras ging het mis. Het opboren van de gaten in de onderdelen liep weer perfect. Maar nu moeten er ook twee gaten in de as geboord worden om de luchtvering te kunnen bevestigen. Dit liep niet zoals gepland. Bij de allereerste poging brak het boortje af. :schrik:. Helaas.

. En na een poosje balen en de vooras een hoekje te hebben gegooid, heb ik het toch maar weer opgepakt. Vooral omdat ik wilde weten of het ook goed kon gaan. Allereerst eens bekeken wat de oorzaak was. Het kwam zeer waarschijnlijk doordat het (net iets te kleine) boortje verkeerd belast werd, omdat halverwege het draadgat voor de bevestiging van de schokdempers zit. Kortom met een wat grotere boor zou het moeten lukken. En dat ging inderdaad goed.

Daarna was de luchtvering snel aan de as te bevestigen.
Even uitleggen wat ik heb gedaan. De luchtbalg is op de as bevestigd. In principe kom de schokdemper op nagenoeg dezelfde plek als bij de originele Tamiya vering, maar in plaats van een schroefje gebruik ik een stukje draadeind. De schokdemper wordt wel circa 5mm verschoven, omdat de balg wat ruimte nodig heeft. Over het draadeind schuif ik dan weer de nieuwe steun en die wordt aan de onderzijde van de as weer vastgezet. En dat werkt op zich prima.
Resultaat foto:
Daarna heb ik nog een poging gedaan om het 'kapotte' gat te herstellen. Maar met het kapotte deel van het boortje in de weg, was het meer behelpen dat ik zou willen. En hoewel ik uiteindelijk met wat beunhaaswerk de nieuwe luchtvering wel kan bevestigen, ziet en voelt het niet helemaal lekker. Dus in de toekomst moet dit wel verholpen worden. Maar goed. Eerst de luchtvering maar eens testen voordat er een nieuwe as wordt besteld.