Scania Highline - 4-asser

Ik dacht dat ik veel draadjes had gebruikt voor de achterlichten van de Volvo F16, maar er zijn er nog meer die veel draadjes gebruiken. :yes: :) :):thumbsup: :worship:
 
Doorgaan met de draadjes. Veel geduld. Elke keer testen. En..... de lichten op de laadvloer werken.

23c709a53ee53b3aa3ad4d1b17f2efb8.jpg


Meteen nog wat doorgaan om alles goed te controleren: stekkers naar wipkar aangesloten.

f8c0ccb36ee3344c29f48a1549dc904b.jpg


1d6e3eb4a8216f8c55ce2f6aec947233.jpg


En weer door naar de rest: plankjes in laadvloer, spatlappen en kopschot weer monteren.
 
Even vloertje leggen:

Met dunnen dubbelzijdige carpet tape van de Action zitten de latjes goed vast.
Het is nu ook duidelijke te zien dat bakwagen en wipkar bij elkaar passen.
ecddb8c91d78be48095c916b0f886b38.jpg


Op naar de (vooralsnog?) laatste puntjes op de laadvloer. Daarna ga ik het hele chassis aanpakken.



Vraagje: wie weet of en waar eventueel een ~2mm brede en minstens ~15cm lange stroken reflecterende witte en rode sticker/tape (t.b.v. zij- en achterreflectie aanbrengen op de laadvloer en aanhanger) verkrijgbaar is?
 
Dank u voor de links naar de stickers. Daar kan ik wel wat mee.




Ondertussen begonnen aan nieuwe delen voor het chassis. Een van de uitdagingen is om nog zoveel mogelijk elektronica daar weg te bouwen en zo min mogelijk in de cabine (waarschijnlijk alleen de. Dus het plan is: accupack, rijregelaar en ontvanger in de kist en tank. Maar dit is een behoorlijke uitdaging. Ruimte is beperkt. Daarnaast dienen ook de draden minimaal te zijn. Ik heb er voor nu voor gekozen om voor deze delen maar eerst een steun te maken. Middels deze steunen zou ik dan alles netjes weg kunnen werken. En als laatste is het de bedoeling om (de nog te maken) tank en kist als afwerking te gebruiken. Eens kijken of dit allemaal wel gaat lukken. Het zal wel een aantal updates duren voor ik dat zeker weet.

Eerste stap: steunen maken

d3bc823c14d99f41a6c2e78f60939225.jpg


6a077a72f77ac1c16895d1d1cccb0e93.jpg


Met een dryfit lijkt dit in eerste instantie goed te gaan.
Delen zitten elkaar nog niet in de weg.
Accupack is te verwisselen (mits kist open kan)

Qua tank ... lijkt wel goed te gaan als ik een tank bouw die er vanaf de zijkant overheen geplaatst wordt.
Qua kist ... spannend. weinig ruimte over.
Qua draadjes ... nog geen idee. Eerst proberen of ik 8 servo kabels kan doorvoeren. Hier is waarschijnlijk wel een extra gootje nodig tussen frame voor kraan en laadvloer. Lukt het niet (makkelijk), dan misschien regelaar toch onder cabinevloer plaatsen.
 
De Scania ziet er goed uit! Laatste loodjes zo te zien.

Betreffende de stickers, ik heb je een PB gestuurd.
 
Dank je voor compliment.

Laatste loodjes (stickers) voor laadvloer en wipkar. Chassis en chassisdelen pak ik nu aan. Daarna volgen nog cabine (+interieur) en kraan. Duurt dus nog wel even voordat geheel klaar is.

Wat voor mijzelf handig was om het project duidelijk op te delen in modules: afronden en verder naar de volgende. Als chassis kaar is, dan heb ik een rijdend geheel. Kijk ik nu wel naar uit.
 
De steunen zijn aan het chassis bevestigd. Hiervoor waren wat wijzigingen nodig om ze compact op elkaar te plaatsen.
Verder moeten er nog wat details in orde gemaakt worden. Voor nu even goed genoeg om te kijken hoeveel draden ik kan verwerken en of ik een kist en tank op redelijke manier kan plaatsen


4c16b23dee7cb0cb14a2e07863878cd3.jpg


ecc2c16441322b789b89da90b374e719.jpg


f12b8d762f70aa5614bbdd8309312176.jpg


4807a1de1233a59a959d81c68807c913.jpg
 
In de afgelopen weken best wat avonden bezig geweest om de tank en kist te maken. Nog niet helemaal klaar, maar er is een prima resultaat al zeg ik het zelf.

Tank en kist aan chassis bevestigd. Best lastig om juiste positie te bepalen in combinatie met stevige ophangpunten.
ac2dabab9fe32c5155f73cde835dc6bf.jpg


6a4ff05c8424e6cdf148dba868bb1a2f.jpg


Zijaanzicht met tank:

acd8f9725214898ef0fc23bc2d01dd59.jpg


Passen en meten geeft het gewenste resultaat:

5ea9eb91da27c29b33c7bd3fa1ea5d9f.jpg


Zijaanzicht met kist.

De kist ging niet in een keer helemaal goed. Hij was precies 5 mm te hoog. Uiteindelijk met behulp van een dubbele bodem de kist in hoogte gecorrigeerd. Het laatste restje wegschuren moet nog gedaan worden.

34ecde56aae6d25492b8dd488230f3e2.jpg


Uitsparingen voor de handgrepen:

ea91d9e64930a4c0cafc86c1634a5f59.jpg


Deksel is wegneembaar en wordt vastgehouden door twee magneten.
Duidelijk zichtbaar waar de rijregelaar komt en ook wat draden erin gestopt.

a62a8105999c6f3e76c364ec63212f20.jpg



En nog onderaanzicht
84181b3289a63716e4a47c0b04029a5a.jpg


Wel een keus gemaakt. De ontvanger gaat toch in de cabine. Teveel draden en moet gewoon dichtbij de Beier USM (nog aan te schaffen) komen

En daarmee door naar het afronden van de kist en overige chassisdelen.
 
Het chassis is alvast goed gevuld.
Klopt het dat de laadvloer iets gebogen staat op de voorlaatste foto.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat ziet er alvast goed uit.

Mvg Erik
 
Laadvloer buigt aan voorzijde inderdaad nog wat door. Ben nu bezig om hulpchassis te verbeteren en een aluminium steun voor de voorzijde te maken. Ik hoop dat daarmee doorbuigen verholpen wordt.
 
Back
Top