scania nederlands leger met dieplader

verf

hallo c.detheije

Inderdaad er is een verschil in kleur, maar zou het niet een deel verholpen zijn wanneer u een mistlaagje (vb mat wit met een beetje mat beige) over de lak zou spuiten/nevelen. Als ik zo naar de donkere stukken op de tank kijk hebben ze dat hier ook gedaan.

Mvg Jan


De tank was ook gespoten met het mengsel van de tamiya verven. Duidelijk wel een ander mengel. Ik had de proefstroken even naast de tank moeten leggen. Dit ga ik alsnog corrigeren tzt.
 
Mooiste is natuurlijk alle 6, kijk maar naar die van Volvo Piet.
En anders doe je de 2 voorste assen als starre as en de rest als stuuras.

Alle zes is zeker mooier maar het moet ook leuk blijven met de kosten. Als ik twee asse niet hoef te doen scheelt dit al een hele hoop.


Heeft iemand reeds een wedico dieplader nr 21 gebouwd? en heeft daar nog de tekeningen van? Ik wil even kijken of ik daar enkele assen bij kan zetten.
 
Alle zes is zeker mooier maar het moet ook leuk blijven met de kosten. Als ik twee asse niet hoef te doen scheelt dit al een hele hoop.


Heeft iemand reeds een wedico dieplader nr 21 gebouwd? en heeft daar nog de tekeningen van? Ik wil even kijken of ik daar enkele assen bij kan zetten.

Ja idd, het scheelt aanzienlijk qua kosten.

Kijk hier even naar:
http://www.kingcobra.co.uk/files/21.pdf
Dit is de bouwbeschrijving van die wedico dieplader.
 
dieplader

Volgens mij moet het we wel lukken om er 2 tot 3 extra assen bij te zetten. Ik verwacht namelijk niet meer dat broshuis de tekeningen stuurt.

Ik ben nu aan het kijken of ik ergens een tweede handse dieplader kan vinden. eventueel een idee of adresje?
 
Op de wedico dieplader kan je zonder de trailer te verlengen 1 as zonder problemen erbij plaatsen. Iemand bij MBVP heeft dat ook gedaan zonder al teveel problemen. Of er nog een vijfde bij kan dat weet ik echter niet. Heb wel het vermoeden dat 6 teveel is. Uiteraard is het wel een mooie basis trailer om om te bouwen naar een 6 asser!

Zeagle.
 
Op de wedico dieplader kan je zonder de trailer te verlengen 1 as zonder problemen erbij plaatsen. Iemand bij MBVP heeft dat ook gedaan zonder al teveel problemen. Of er nog een vijfde bij kan dat weet ik echter niet. Heb wel het vermoeden dat 6 teveel is. Uiteraard is het wel een mooie basis trailer om om te bouwen naar een 6 asser!

Zeagle.

Als ik de lengte bekijk van de assen met de lengte die nog over is moet dit wel kunnen.
 
Hallo detheije,

Even 2 opmerkingen :

1.
Voor een bouwtekening moet je even met Broshuis bellen, i.p.v. e-mailen, dan vragen naar de afd. verkoop en even jou verhaal vertellen, dan zijn zij wel bereid om een summiere tekening op te sturen van de semi-dieplader, maar niet in de leger uitvoering, want daar rust een embargo op van Defensie.

2.
Je kan probleemloos 6 stuurassen onder de Wedico Semi-dieplader zetten, er is ruimte genoeg !

Ik zou wel voor 6 stuurassen gaan als ik jou was, want als je kiest voor 5 stuurassen en 1 vaste as, wringt de combinatie nogal in korte bochten, zeker als je er een zware lading opzet !

Hoeveel gewicht moet jou dieplader trouwens kunnen dragen ???

Kijk maar eens op mijn topic : Nieuwe uitdaging, daar beschrijf ik de besturing van 6 stuurassen van een na te bouwen Broshuis Semi-dieplader !!!
 
Hoi
De 3 assige oplegger van Wedico is 18 cm breed
De Leopart is 23 cm ( Track,s ) en de tank zelf 24 cm breed .
Heb indertijd de mijne in de lengte doorgezaagd en er 8cm tussen gezet ,zodat mijn
Tiger en ook de Leo er op kunnen
Groeten
 
Hoi
De 3 assige oplegger van Wedico is 18 cm breed
De Leopart is 23 cm ( Track,s ) en de tank zelf 24 cm breed .
Heb indertijd de mijne in de lengte doorgezaagd en er 8cm tussen gezet ,zodat mijn
Tiger en ook de Leo er op kunnen
Groeten

In het echt hebben ze de rupsen toch ook gedeeltelijk over de rand, is niks mis mee, als je hem zo breed maakt als het gevaarte wat er op moet lijkt het volgens mij niet zo realistisch:???:
 
dieplader

de wedico is inderdaad maar 17-18 cm breed. Ik had ook naar de carson dieplader gekeken, die is 20 cm. Maar mooi is anders.

Zijn er eventueel foto's van de verbreding van de wedico dieplader? met name foto's van de onderkant.
 
Bij een 6 assige oplegger moeten alle 6 de assen gestuurd zijn ,en de 2 voorste assen
moeten zelfs andersom sturen ,anders slepen ze over de grond .

Mototmuis
 
de wedico is inderdaad maar 17-18 cm breed. Ik had ook naar de carson dieplader gekeken, die is 20 cm. Maar mooi is anders.

Zijn er eventueel foto's van de verbreding van de wedico dieplader? met name foto's van de onderkant.

Je kan het bed breder maken d.m.v. 2plankjes hout aan de zijkant erop te leggen? Dat is toch standaard(heb zelf beide diepladers van Wedico maar weet niet meer of dat standaard was, dat dacht ik wel)

Of had je hier al naar gekeken?

p.s. Bij ons op de club heeft er vaak genoeg een Tamiya Leopard 2a6(zo heet ie toch?) op onze Wedico diepladers gestaan, uitsteken vond IK meevallen, hoogstens 0,5cm aan beide zijde!

Ook heeft de Eerste Leopard van Tamiya er opgestaan en was ongeveer hetzelfde(iets minder)
 
Bij een 6 assige oplegger moeten alle 6 de assen gestuurd zijn ,en de 2 voorste assen
moeten zelfs andersom sturen ,anders slepen ze over de grond .

Mototmuis

Hoi Motermuis,

Dit hangt natuurlijk wel van een paar feiten af !

Je kunt in feite zelf bepalen, waar het draaipunt komt van de trailer.
Meestal ga je vanuit het midden te werk, maar je kunt het ook iets verder naar voor of achter verplaatsen.

Zolang de radius-verschillen tussen alle assen maar op elkaar zijn afgestemd.
Je kunt het ook eerst uittekenen op papier, om te bepalen waar het draaipunt precies zit.

Kijk hier maar eens naar:
Forum Modelbouwvereniging Papendrecht: Dieplader met gestuurde assen

Hier een voorbeeld van een tank-transporter van Broshuis met 7-assen.
Foto-Defensie%20(Small).JPG


Hierbij zullen inderdaad op zijn minst, de voorste 3 à 4 assen tegengesteld sturen.
 
Hoi Martin
Natuurlijk hangt dat van verschillende factoren af .oa de lengte van de oplegger ,de afstand
tussen de assen e,d
Ik heb een Wedico oplegger deze had 3 assen en ik heb er 3 bij gedaan ,zodat hij er nu 6 heeft ,daarvan moeten de twee voorste andersom sturen ,anders slepen ze over de grond en dat is geen vertoning .

Groeten Motormuis
 
Hoi Martin
Natuurlijk hangt dat van verschillende factoren af .oa de lengte van de oplegger ,de afstand
tussen de assen e,d
Ik heb een Wedico oplegger deze had 3 assen en ik heb er 3 bij gedaan ,zodat hij er nu 6 heeft ,daarvan moeten de twee voorste andersom sturen ,anders slepen ze over de grond en dat is geen vertoning .

Groeten Motormuis

Heb je misschien een paar foto's van de 6 asser.
 
Je kan ook eenvoudig stuurassen maken van alu profiel de as van een draadeind en de wielen en banden ook zelf maken
Dit moet een oplegger worden Faun Elefant 1-10
Groen Motormuis
 
Hallo allemaal,

Bij een de 6 assige Broshuis Semi-dieplader, die ik bouw laat ik bewust de 2 voorste assen niet tegensturen, want dan gaat hij hele rare stuurbewegingen maken, vind ik zelf en begint toch ook behoorlijk te wringen. (ik heb dit uitgetest)

De 1:1 broshuis Semi-dieplader heeft ook geen 2 tegensturende assen, want als men de Semi-dieplader uitschuift, klopt de besturing niet meer.
Maar wringen doet het toch wel hoor, ook als je 1 of 2 assen vast laat staan.
Bij een dieplader met een interdolly, sturen de 2 of 3 interdolly assen wel tegen, maar dit is een vaste verbinding met het zwanenhals, dit is een vast gegeven, ook als men het de laagbed-laadvloer uitschuift, blijft toch de interdolly een vast gegeven.
Maar ook zo'n combinatie wringt hoor, zeker als er een lading op staat van 100 ton of meer !!!

Hoe het met de 7 assige besturing zit van de leger Semi-dieplader zit, weet ik helaas niet !
Dan zal je even contact op moeten nemen met Broshuis en even de vraag voorleggen.
 
Back
Top