SCANIA R620 6x4 LZV met zelfbouw licht en geluid

• Topicstarter Topicstarter Alicon
  • Startdatum Startdatum
Antenne

Ik zoek nog in schaal 2 antenne's voor aan het dak (alleen voor het aangezicht, geen functie). Bij www.4rc.nl vindt ik een antenne van 35mm.
JA%20050520.jpg

Lijkt mij wat ik zoek maar weet niet zeker of deze daarvoor geschikt zijn. Zijn overigens al meer dan 2 maanden niet op voorraad. Wie weet waar ik zo'n antenne kan kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Motor

Ik heb mijn standaard tamiya motor vervangen voor een 80x2T van Conrad. Deze loopt heel mooi en de snelheid is ook goed alleen heeft hij niet zoveel kracht. Kies ik voor een extra overbrenging achter de standaard motor kom ik in ruimte problemen. Heeft iemand nog een relatief standaard oplossing die heel tevreden werkt. Kan iemand uit eigen ervaring aangeven of de CARSON 906023 Poison Truck wel het gewenste vermogen heeft?

Kunststof plamuur

Ik ga beginnen met het interieur en zal ook nog wel het een en ander met plamuur moeten bijwerken. Wat voor plamuur wordt er meestal gebruikt voor het bijwerken van kunststof?

Hallo Alicon,

Kan je mij vertellen waar je deze oranje daklampjes gekocht hebt?Voor welke prijs?

scania9.jpg

Gr Robin

Onderdelen

Voor een bouwverslag zie mijn website

Geen verkoop

Aan iedereen "je kan bij NIETS kopen", ik heb dus geen reclame te maken. Ik houdt alleen bij WAAR ik WAT heb gekocht, ik deel die info met iedereen (het is dus GEEN verkoopsite maar een informatieve site). Ik kan het ook allemaal op dit forum zetten maar dat wordt wat veel en vertroebeld het bouwverslag. Tevens moet ik dan wel leveranciers noemen wat juist niet de bedoeling is (dacht ik te begrijpen). Op mijn site vindt je links naar de leverancier waar ik het artikel heb gevonden en hun prijs.

De electronica is volledig uitgelegt en kan iedereen nabouwen (als hij wil). Ik dacht dat als er genoeg animo is we iets samen doen maar ik merk al dat die animo wel meevalt en ik ook niet mijn electronica doorontwikkel zodat een leek er iets mee kan.

De bouw van de electronica is voor mij een middel om mijn truck te laten werken zoals ik wil.

Ik begrijp dat de forum beheerders oppassen voor commerciele activiteiten. Het is niet mijn bedoeling tot die groep te horen. Ik verdien mijn geld op een andere manier. Ik heb niet de intentie te leven van het verkopen van RC onderdeeltjes. Mocht het ooit op verkoop uitkomen doe ik dat als een geste naar collega bouwers (lees de koper). Het zal dan tegen kostprijs zijn, neem ik de uren mee die ik hierin steek dan is het vrijwel gratis.

Forum beheerders, goed dat jullie oplettend zijn. Geef even aan of het vermelden van een informatieve site ook niet de bedoeling is. In dat geval zal ik geen info meer delen over mijn site.

Aan iedereen "je kan bij NIETS kopen", ik heb dus geen reclame te maken. Ik houdt alleen bij WAAR ik WAT heb gekocht, ik deel die info met iedereen (het is dus GEEN verkoopsite maar een informatieve site). Ik kan het ook allemaal op dit forum zetten maar dat wordt wat veel en vertroebeld het bouwverslag. Tevens moet ik dan wel leveranciers noemen wat juist niet de bedoeling is (dacht ik te begrijpen). Op mijn site vindt je links naar de leverancier waar ik het artikel heb gevonden en hun prijs.

De electronica is volledig uitgelegt en kan iedereen nabouwen (als hij wil). Ik dacht dat als er genoeg animo is we iets samen doen maar ik merk al dat die animo wel meevalt en ik ook niet mijn electronica doorontwikkel zodat een leek er iets mee kan.

De bouw van de electronica is voor mij een middel om mijn truck te laten werken zoals ik wil.

Ik begrijp dat de forum beheerders oppassen voor commerciele activiteiten. Het is niet mijn bedoeling tot die groep te horen. Ik verdien mijn geld op een andere manier. Ik heb niet de intentie te leven van het verkopen van RC onderdeeltjes. Mocht het ooit op verkoop uitkomen doe ik dat als een geste naar collega bouwers (lees de koper). Het zal dan tegen kostprijs zijn, neem ik de uren mee die ik hierin steek dan is het vrijwel gratis.

Forum beheerders, goed dat jullie oplettend zijn. Geef even aan of het vermelden van een informatieve site ook niet de bedoeling is. In dat geval zal ik geen info meer delen over mijn site.

Hallo Max,

[mod]Wij zijn inderdaad oplettend en kunnen geen reclame toestaan, soms is het voor ons ook moeilijk om een goed onderscheid te maken en wordt er wel eens wat verwijderd wat wel is toegestaan, soms blijft er iets staan, wat wel verwijderd had moeten worden.
Wij zijn ook maar mensen en zien ook niet alles en soms maken wij ook fouten.
Informatie geven mag, een informatieve site is ook toegestaan, maar een commerciele verkoopsite is niet toegestaan
[/mod]

Laatst bewerkt:
Bedankt forumbeheerders voor deze duidelijke reactie. Bij deze nog bedankt voor al jullie inzet voor het beheren van de site, dit zal best de nodige tijd vergen en daar neem ik mijn petje voor af :worship:.

Voor de andere lezers, mochten jullie meer willen weten waar ik mijn onderdeeltjes gekocht heb dan vindt je een overzicht op Onderdelen. Het is denk ik een mooi overzicht geworden voor de gemiddelde truck bouwer. Veel plezier ermee, en dat het maar mag bijdragen aan mooie modelbouwsels. ;)

UPDATE: verlichting en uitlaat

Servo ingebouwd t.b.v. automatisch ontkoppelen. Maar helaas, de kracht van deze miniservo is niet helemaal voldoende om tegen de veerkracht in te komen. Misschien nog een keer vervangen voor een standaard servo.
scania91.jpg
IMG_0951.JPG

Tevens uitlaatjes binnen. Zoek nog een mooie oplossing voor montage. Wil ze zo ver mogelijk naar buiten plaatsen maar moet dan ook het dak aanpassen (zie pijl). Iemand nog een idee :confused:
scania92.jpg

p.s. LED verlichting al netjes weggewerkt, wordt nog een uitdaging bij het spuiten :confused:

Markioo,
Bedoel je dat hij lager links in de hoek komt? Iets als dit...
scania93.jpg

hallo
bijvoorbeeld,maar je moet het zelf mooi vinden,
ik bedoel enkel om de uitlaat in te korten kan je het beste de onderkant wat met pijpensnijder inkorten dan dat je aan de bovenzijde wat eraf haalt,dat zou je altijd zien het afgesneden/gezaagde gedeelte
mvg markioo

Hallo Alicon,

Ik vind de lampjes in de windgeleiders(?) erg mooi!!

bouwve19.jpg
bouwve20.jpg

Kan je misschien een beetje uitleggen hoe je dit gedaan hebt dan kunnen wij dit misschien toepassen..

Uitlaten

Hoi,

Ik zou een gedeelte van de bovenkant van de windgeleiders weg halen zodat de uitlaten mooi in de zelfde lijn van de windgeleiders mee lopen. (zie foto hier zijn ze namelijk ook niet zo breed)
Ze inkorten zou ik niet doen de uitlaatgassen moeten mooi over je oplegger weg kunnen.
Een andere mogelijkheid is om in beide windgeleiders een gat te boren waar je ze door heen steekt.
Wel denk ik als je ze mooi hoog wil hebben dat je de spoiler iets moet aanpassen en er een half ovaaltje -> ( ( deze vorm) net als op de afbeelding want die is ook niet zo groot meer.
Wel zou ik nog een X of U frame maken waar de uitlaten aan vast zitten
scania12.jpg

Hoop dat je hier wat aan hebt
suc6

Laatst bewerkt:
Verlichting

Hierbij even een beschrijving hoe ik de verlichting heb gemaakt
IMG_1023.JPG
IMG_1024.JPG

LED's 5x2 geplakt langs de rand. Tussenruimte opvullen met kunststof 2mm
IMG_1025.JPG
IMG_1027.JPG

Afdekken met kunststof 1mm

UPDATE: Scania uitlaat

Hier nog enkele voorbeelden van uitlaten
20080419image0168ro7.jpg
scania94.jpg

Of uit de modelbouwwereld
scaniahighline7dw3.jpg

En dan is er nu ook deze variant
IMG_1028.JPG
IMG_1034.JPG

Ik zeg dit is wat ik bedoelde, mooi gemaakt!!
Die uitlaten lopen echt mooi tussen de LEDjes door.
Nog wel even de beugel laten glimmen he.
suc6

UPDATE: Interieur basis frame

Eerst maar even flink rondgesnuffeld op internet en ook even het origineel bekeken.
Scania%20R%20interieur.jpg
123103_highres_09138-005.jpg

En dan maar aan de slag.
En daar hebben we de basis voor opbouw van het interieur.
scania96.jpg
scania97.jpg

scania98.jpg
scania99.jpg

Back