Scania Topline 10x10x6 vrachtw. trekker
Hallo ;
Als 1e wilde ik een Scania Topline 5 asser bouwen waarbij nu mijn twijfels om er 1 stuuras bij weg te laten zodat er meer ruimte is om tussen de 2e en 3e as voor de hydrauliek en andere zijde een koffer te plaatsen .
Echter heb ik op de
www.dtz.de website een totaal nieuwe Scania Topline R620 10x4 trekker met Effer 1750 kraan van Grollitsch uit Villach Oostenrijk gezien die mij wel aanspreekt om na te bouwen in de plaats van mijn 5 assige model (model is te zien bij dtz > updates) .
Mijn enige probleem is de verdeler die tussen m'n 2e en 3e as staat .
Deze kan ik niet inkorten om er dus een as onder (achter) te monteren .
Mijn model zou dus ofwel een 4 asser worden , ofwel deze 5 asser als er een oplossing gevonden kan worden om de verdeler op een andere plaats te monteren wat ik tot nu toe nog geen juiste plaats voor kan vinden .
Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is om een 5 asser te bouwen doordat al de assen bij mij aangedreven zouden zijn , zowel stuur - als achterassen .
De verdeler is verbonden met de motor die dan de stuurassen en de achterassen aandrijft .
Is er volgens jullie een oplossing hiervoor om deze verdeler op een andere plaats te monteren zodat het toch nog een 5 assige trekker zou kunnen worden ?
Wat bekomt men eigenlijk als er maar 4 assen zijn waarbij de eerste 2 stuurassen aangedreven (4 wielen) zijn alsook de 2 achterassen (8 wielen) ?
Is dit dan een 8x4 of eerder een 8x8 trekker ?
Is het mogelijk om met deze combinatie ook op de aarde te kunnen rijden en niet alleen op de weg of is dit af te raden ?
Graag jullie antwoorden hierop te willen weten .
Hieronder een afbeelding van de Scania 10x4 .
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting
Hierbij zoek ik ook nog iemand die messing of aluminium laadbakken zou kunnen bouwen voor mij met neer te klappen zijpanelen en open draaiende achterdeuren .
Wie kan mij daarbij helpen of een adres toesturen waar ik dit zou kunnen vragen ?
Dank U bij voorbaat hiervoor .
Mvg,
Steve .