Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hier wat verder met de plaats en opbouw voor de laadkraan boven de versnellingsbak en de verdeler naar de assen > om deze weg te werken onder de laadkraan .

Uploaded with ImageShack.us

Dit zijn al m'n foto's van de verandering die er uitgevoerd zijn in dit verlengde weekend .

Mvg,
Steve .

he steve

je bent weer aardig aan het knutselen geweest
ik zie ook dat je met het uitschuif systeem bent begonnen
en mooi het pendelsysteem van scale art

Hallo Ad ;

Ja ben aan het knutselen geweest tot in de hele vroege uurtjes .
Wat betrefd het uitschuiven is hier nog manueel , nog niet met de kabeltjes , die heb ik nog niet ontvangen .
Maar n toch even daar over te hebben , daar waar de kabel aan de koker vast te zetten , is dit gewoon door er een knoop in te leggen of hoe zou dit moeten ?
Zou nog iets van ScaleArt willen bestellen om maar 1 servo vooraan te gebruiken die beide stuurassen laat draaien /
Als dit mogelijk is kunnen de 4 plaatsen tussen de assen benut worden voor de 2-delige stuurventielen , heb die rruimte echt nodig daarvoor .
De 6 stuurventielen tussen deze assen zijn voor de 6 steunpoten en het horizontaal uitschuiven van die steunpoten .
De andere stuurventielen , alsook de hydrauliek tank en motor komen bovenop de grote steunpoten .
Hopelijk komen de kabeltjes vlug binnen zodat dit onderstel afgewerkt kn worden .

Mvg,
Steve .

Pendelas

Hoi Randy en Robin, een pendelas is een ophanging van een tandemstel, 2 aangedreven assen, die er voor zorgt dat de assen ook bij ongelijk terrein goed bodemcontact houden. Ook wordt de last over de 2 assen verdeeld.

Ik zal eens kijken of ik nog een paar mooie plaatjes kan vinden.

Groeten uit Helmond, Sander

Hoi Randy en Robin, een pendelas is een ophanging van een tandemstel, 2 aangedreven assen, die er voor zorgt dat de assen ook bij ongelijk terrein goed bodemcontact houden. Ook wordt de last over de 2 assen verdeeld.

Ik zal eens kijken of ik nog een paar mooie plaatjes kan vinden.

Groeten uit Helmond, Sander

Okee,Helemaal duidelijk! bedankt!

[mod]meningsverschil[/mod]

Hallo Steve,

Het is niet de bedoeling dat leveranciers verwijten worden gemaakt, zonder dat ze hier zelf op kunnen reageren.

Als jij met leveranciers een meningsverschil hebt, of een levering die niet is uitgevoerd, dan moet je dit via een e-mail, P.B.tje of per telefoon proberen op te lossen.
Het MBF Truckersforum is er niet voor bedoeld om meningsverschillen uit te vechten, dit is volgens de MBF regels niet toegestaan.

Het topic opgeschoond.

is al terug in orde met Stef , dus dit is al bijgelegd , met die Duitser nog niet .
ook de andere problemen zijn zo goed als achter de rug .
we kunnen nu gewoon verder gaan met de modelbouw daar dit de bedoeling wel zal zijn .

mvg,
Steve .

is al terug in orde met Stef , dus dit is al bijgelegd , met die Duitser nog niet .
we kunnen nu gewoon verder gaan met de modelbouw daar dit de bedoeling wel zal zijn .

mvg,
Steve .

Fijn dit van je te horen Steve! Succes met de bouw van de 5 asser!

is al terug in orde met Stef , dus dit is al bijgelegd

mvg,
Steve .

[mod]Tekst aangepast[/mod]

Hallo Steve,

Ik denk dat excuses op z'n plaats is naar Stef toe, zo ga je niet met mensen om !!

Steve, je hebt een P.B.tje

beetje laat vandaag , maar heb de 3x 2-delige stuurventielen vandaag binnen gekregen , ook de 0,25mm kabeltjes zijn vandaag toegekomen .
jammer nu m'n verlengd weekend achter de rug is .
is een knoop in de kabel leggen voldoende om deze aan de bepaalde koker vast te maken of moet deze vastgeschroefd worden of vast te lijmen ?

mvg,
steve .

Hallo ;

Ik weet eigenlijk zelf niet hoe het in elkaar zit .
Alleen heeht mijn model 3 aangedreven stuurassen en 2 aangedreven achterassen .
Voor mijn part is dit dan een 10x10 model .
Voor de rest weet ik het zelf niet , dit mogen jullie beslissen wat het juiste hiertoe is .
Of deze in werkelijkheid bestaat weet ik niet .
Was eerder bedoelt als een 5 asser met 1 niet aangedreven achterste stuuras en deze ook liftend te maken .
Had per ongeluk 3 aangedreven stuurassen besteld dus is deze laatste ook aangedreven gestuurd gebleven en dus niet liftend .
Deze assen blijven nu hoe ze zijn en ga verder met de steunpoten en de laadkraan zelf .

Mvg,
Steve .

Hallo ;

Ik weet eigenlijk zelf niet hoe het in elkaar zit .
Alleen heeht mijn model 3 aangedreven stuurassen en 2 aangedreven achterassen .
Voor mijn part is dit dan een 10x10 model .
Voor de rest weet ik het zelf niet , dit mogen jullie beslissen wat het juiste hiertoe is .
Of deze in werkelijkheid bestaat weet ik niet .
Was eerder bedoelt als een 5 asser met 1 niet aangedreven achterste stuuras en deze ook liftend te maken .
Had per ongeluk 3 aangedreven stuurassen besteld dus is deze laatste ook aangedreven gestuurd gebleven en dus niet liftend .
Deze assen blijven nu hoe ze zijn en ga verder met de steunpoten en de laadkraan zelf .

Mvg,
Steve .

Hallo Steve,

Ik heb het jou toch uitgelegd in een P.B.tje wat voor combinatie je hebt.

Ik dacht dat je het nu wel begreep wat voor combinatie het was, maar niet dus, jammer !

Hallo Steve,

Ik heb het jou toch uitgelegd in een P.B.tje wat voor combinatie je hebt.

Ik dacht dat je het nu wel begreep wat voor combinatie het was, maar niet dus, jammer !
hallo steve,ik vraag me af wie er aan het bouwen is,alles moet uitgelegd worden door mensen op het forum.waarom begin jij aan een experiment waarvan je totaal geen verstand schijnt te hebben.Dan schrijf je ook dat het geen je bouwt nooit ergens te zien zal zijn,waarom dan al deze sores.
vr.gr.adrie

steve zal met de info die hij hier haalt, en z'n materialen er wel een mooie uitdaging in zien om zo'n truck te bouwen!
de 1 heeft meer hulp nodig dan een ander.
hulp vragen mag tog op een forum?

het klopt dat het een 10x10 is geworden.
in nederland rijden er zover ik weet geen 10x10-en op de weg.
wel 10x8-en. dan is de middelste as een liftbare stuuras.
die middelste as word in het terrein gelift om minder weerstand te bieden op de ondergrond aangezien deze niet is aangedreven.

m.v.g. jordi

Hulp vragen mag natuurlijk altijd.

Alleen als je dezelfde vraag een keer of 8 stelt en meerdere mensen geven hier antwoord op houd het een keer op.

De spaceshuttle is ook niet gemaakt door krentenbollenbakkers, en ik denk dat Steve meer wil dan dat op dit moment mogelijk is.

Als ik zoveel geld uitgeef aan een model, want de spullen die hij heeft gekocht zijn echt niet goedkoop, dan wil je er op een gegeven moment ook wel mee rijden.

Bovendien moet je met modelbouwen juist wel eens concessies doen om het toch werkend te krijgen, en wat hij doet is allerlei functies in een model verenigen die in mij optiek zinloos en onmogelijk zijn.

Bovendien is het bouwen van een autolaadkraan iets wat maar weinig word gedaan, en de meeste die je ziet zijn gekocht, dat er ook gewoon weinig ervaring valt te delen.

Met de auto die Steve nu heeft zou ik een kipper bouwen en lekker in de tuin in de keien gaan rijden, daar is die prachtig voor.

Een autolaadkraan zou ik op een onderwagen zetten zonder liftassen, verdeelbakken en sperassen, dan hou je tenminste wat ruimte over om tussen je chassis te bouwen.

En als de kraan dan eenmaal werkt, heb je heus wel een model wat gezien mag worden, ook zonder al die toeters en bellen erbij.

Neem een voorbeeld aan het volgende model. Een Scania 6x4 trekker met hydraulisch werkende kraan. Ik vind dit een mooi model en de bouwer heeft er ongetwijfeld veel lol aan.

32120910_Demo-sept2010Klein.jpg

Hieronder een filmpje wat je met een 10x10 moet doen, voor de ultieme lol, en deze heeft geen sperren die die hier wel wil hebben:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back