H
hezik
Guest
Zo.. de vleugel is helemaal klaar, inc. zijkanten aileron, servoplank en constructie voor hevel. Enige wat er mogelijk nog aan toegevoegd wordt, is anti-torsispanten in de aileron (zo'n zigzagspant). Op alle afbeeldingen ontbreekt het rudder nog.
Dan zitten beide vleugels er aan, nu op de juiste plek, met de juiste hoek en zonder torsie.
v-stelling
pijlstelling
De V-stelling staat nog niet 100% vast. Ik heb nu een halve graad v-stelling gedaan ivm. de graad pijlstelling, maar zit te twijfelen of ik er niet 1 graad van moet maken, omdat de vleugel ook relatief laag zit.
Als ik het goed begrepen heb, had Christophe bij de eerste axiome een vleugel waarvan de bovenkant vlak was (dat is dus ook al iets V-stelling) maar hebben ze die aangepast zodat beide tips een paar mm hoger staan.
Ik ga nu eerst het stabilo tekenen, dan heb ik nog even tijd om over de V-stelling na te denken. Als ik die nog groter maak, moet ik de rompspanten nog iets aanpassen en de positie van de vleugelbuis in de vleugelspanten. Dat is een kwestie van de verandering maken en dan Inventor vertellen dat ie het door moet werken.

Dan zitten beide vleugels er aan, nu op de juiste plek, met de juiste hoek en zonder torsie.

v-stelling

pijlstelling

De V-stelling staat nog niet 100% vast. Ik heb nu een halve graad v-stelling gedaan ivm. de graad pijlstelling, maar zit te twijfelen of ik er niet 1 graad van moet maken, omdat de vleugel ook relatief laag zit.
Als ik het goed begrepen heb, had Christophe bij de eerste axiome een vleugel waarvan de bovenkant vlak was (dat is dus ook al iets V-stelling) maar hebben ze die aangepast zodat beide tips een paar mm hoger staan.
Ik ga nu eerst het stabilo tekenen, dan heb ik nog even tijd om over de V-stelling na te denken. Als ik die nog groter maak, moet ik de rompspanten nog iets aanpassen en de positie van de vleugelbuis in de vleugelspanten. Dat is een kwestie van de verandering maken en dan Inventor vertellen dat ie het door moet werken.
Laatst bewerkt door een moderator: