Dank u allen voor de lovende woorden, en dit motiveert mij zeker om zo door te gaan... (mijn bouwtempo is daardoor misschien niet zo hoog..).
Klaas vroeg:
Ging er in die bouwperiode nog koolteer op de romp en waren er ook voorzieningen om de (steun)zeilen te tanen?
Voor zover ik weet werd er geen koolteer gebruikt.
In de uitvoering welke ik als voorbeeld gebruik, voer het schip vanaf 1960. En alle foto's die ik tegenkom geven de indruk van een meniekleur-achtig onderwaterschip.
Over de zeilen heb ik helemaal geen info. Oude foto's geven alleen een lichte kleur te zien.
In de eind fase wil ik het steunzeil wel op de giek leggen.
Maar ik heb hiervoor en hiermee, geen verdere plannen
Ik had al eens aangegeven dat ik een "reserve" schroef beschikbaar had die als detail op de beoogde presentatie van de werf komt....
Nu dacht ik dat het wel passend zou zijn om ook hiervoor een stelling te maken bij het achterschip....
Dus op dezelfde manier als eerder beschreven, nu een kleine stelling gemaakt.
Dus van 2 mm lasdraad met "koppelingen" van 0,8 mm.
Nu nog een paar trappen fabriceren...
Verder;
De nieuwe Rivabo schroef die ik daarvoor had is in de tijd wat mat geworden, (zoals ook de schroef aan het schip), en qua uitstraling vind ik deze voor een nieuwe schroef te "gladjes " ..
Ik heb daarom met de Dremel met kleine slijpschijfjes (en veel geduld) geprobeerd wat slijpsporen op de bladen te zetten.
Dergelijke nieuwe schroeven zijn tenslotte ook geslepen.
Lastig te fotograferen door de lichtval, maar hier het resultaat.
Ben niet voor de volle 100% tevreden, maar dit is het beste dat ik kon bereiken.
wordt vervolgd.