Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Als er heren zijn die belangstelling voor de maten of snijmalen bij ons op de club zijn er net weer zes binnen gekomen kan ze even op papier zetten
mail maar even je gegevens naar ermvc@planet.nl en ik zal kijken wat ik kan doen :wink:

Vandaag tijdens een indoor oefen dag in Helchteren lekker kunnen vliegen met de Edge 540 van Ikarus. Dit model maakt echt alle verwachtingen waar.

Alleen voor de mensen die Theo's Schok-Flyer aan het maken zijn, de Ikarus modellen vliegen helaas een heel stuk beter, waarschijnlijk door het lagere gewicht.

micro weight stikes again ;-)

Shocky bijna af klaar met servo's, aansluitingen en ontvanger.

90 gr

Motor brusless 300 30 gr
Regelaar 9 gr
Lipo's 18 gr
3 gr wieltjes

DUS kom ik uit op -150 gr

Dus is een copy van de edge, Theo bedankt voor de tekening

WAT IS HET GEWICHT VAN JULLIE SHOCKFLYERS?????????????????

Minder dan 150 gram is ERG licht... :mrgreen:
Ik heb wel wat bedenkingen bij de motorisering. Gezien het hier weergegeven gewicht van het accupack schat ik dat in op 2 cellen en dat impliceert dat er wellicht wel erg veel stroom nodig is of vermogen tekort schiet...... Hopelijk heb ik ongelijk....

SecretarisPMF zei:
WAT IS HET GEWICHT VAN JULLIE SHOCKFLYERS?????????????????

Gewicht van Derk's Superstar is 188 gram met Kevlar draad versterking op de romp en Ultimate onderstel met grotere wielen voor gebruik op grasbanen buiten.

Uitrusting: 3xDS 54 servo's, Alpha 4 ontvanger, Nippy 0508 motor, CC Micro 10 regelaar, WES 10x5 prop en 3x Kokam 350's.

afb568.jpg

Ik mis de paar grammen extra lijm wegens reparaties? :wink:

Sorry Derk!
Gerepareerde kisten vliegen een stuk beter dan nagelnieuwe toch?
ik kan het weten..:roll:

hallo
wat betekend flächenholm?
in het nederlands betekend het volgens mijn vader vlagenstok maar dat lijkt mij sterk als neus lijst
dan word hij wel heel zwaar
groeten raymon

Flächenholm=vleugel ligger. Bij de Shockflyer is dat de 0,8mm x 3mm rechthoekige carbon balk die langs de voor en achterlijst loopt.

Dick zei:
....... met Kevlar draad versterking op de romp en Ultimate onderstel met grotere wielen voor gebruik op grasbanen buiten.

Zo kan het verstijven ook: Enkele dunne koolstof stukjes aan alleen de bovenzijde (je moet toch wat als je stuurstangen in de weg zitten..) volstaan om alle gezwabber uit de staartsectie weg te nemen...

afb664.jpg

met speed280, vertraging1:5 en 11x8prop, 3x e-tech700 (combinatie geeft 400 gram statische trekkracht bij 3,8 ampere en voor binnen toerijkende vliegsnelheid.......), en normaal rond koolstof voor voor- en achterlijst ligt het totaal gewicht van deze shockflyer iets hoger namelijk rond de 215 gram waarvan een gram of drie voor de koolstofverstijvingen.

daar heb je ook wel een pilootje te pakken ! :wink:
wat ik die jongen in harsewinkel zag uithalen met die getijgerde 3 meter extra die daar in de garage staat spreekt tot ieder zijn verbeelding.

topklasse, de meeste van ons waren na de eerste poging een shockflyertje lichter :lol:

Hey die Han

Dat eerste filmpje (en dan wel de eerste 30 seconden) komt mij wel bekent voor :D en dan bedoel ik mezelf vliegen.....plakken maar dan wel geen pattex, dat was echt een mooi filmpje gewoon vliegen en lol trappen.
Ik moet wel zeggen dat ze het beter kunnen dan ik (nog wel :roll: hoop ik :D ) en ja dat tweede filmpje dat apparaat zag er wel geinig uit :D maar het vloog net zo goed als dat het orginele voorbeeld op de weg rijd :? maar wel appart.

Grtz,
Heino

Back