Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Dick,

    Welke regelaar op de Microtex gebruikt, de CC Micro 10 schijnt volgens berichten op RC Groups niet optimaal te werken; een TMM 0710 ?
    Enne... Hup Team Holland Hup volgend weekend :D

    (Heb je bericht op Koen's voicemail ingesproken)

    Peter
     
  2. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    hi,

    Ik heb even een vraagje m.b.t een shockflyer van Ikarus.

    Ik ben eigenlijk motorvlieger . maar zo'n shockflyer lijkt me wel leuk zo tussendoor thuis.

    Ik heb nog een Swift van ms liggen, en mn vraag is wat ik hier van kan gebruiken en wat ik nog nodig heb voor een schockflyer.

    2 x miniservo's 5.4 gr, 0,7 kg torq, 0,12 sec, bruikbaar? 4 kanaals mini ontvanger, Merk weet niet, bruikbaar?


    Regelaar zit er op maar heb geen idee meer wat voor ding iets met 2000, destijds voor niet borstelloze 280 gebruikt, en een 700 mah 7 cell nmh


    Sorry voor lange verhaal, maar kan ik dit voor schockflyer gebruiken?
    En wat moet ik aanschaffen, ik wil aanschaf laag houden het is maar keer voor tussendoor, lipo + standaardmotor ipv borstelloss ook leuk of dan beter niet doen?

    En kan die regelaar wel met lipo's of juist alleen niet met borstelloos ? ben niet bekend met electrospul.

    Bedankt !
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Een shock-flyer is ook een motorkist, weliswaar met een electromotor maar toch.

    Ja die spullen kun je best gebruiken voor de shock-flyer, alleen moet je dan nog zo een servo erbij halen. Alleen de accu zul je moeten vervangen door een lipo pakket, met die Nimh cellen wordt hij te zwaar en vliegt hij niet leuk meer.
     
  4. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    Ja, maar 50cc plane en heli's is wel wat anders dan shockflyer's he! :wink:


    'Maar ok, wil ik alleen nog weten of die regelaar waarschijnlijk ook met een lipo battery kan..?

    Geschikte lader heb ik

    Bedankt
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Normaal gepakt kun je die ervoor gebruiken.

    Maar vergis je niet in die shock-flyer, hij vliegt geheel anders en leuker dan die grote bakken. Hij doet er absoluut niet voor onder.
     
  6. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    nee dat begreep ik, daarom wel erg leuk...

    Kan ook wel buiten he met windstil / weinig?

    Vliegt toch wel anders dan zo'n swift, lijkt me zo'n schockflyer toch leuker?

    Weet iemand toevallig waar ik zo'n ding ergens "onder de rivieren" (brabant en omstreken) kan kopen ? Waar ze op voorraad zijn?


    Groeten


    J.
     
  7. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    een 'speed 280' regelaar kán aan de kleine kant zijn. Zeker als je een 3S pakket wil gebruiken.

    Even kijken hoeveel cellen hij aan kan, en wat de max. stroom is.
     
  8. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    Ja, zal proberen er achter te komen wat voor regelaar het is, eens kijken of er toch wat op staat..
     
  9. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Hoe zijn de bevindingen tot nu toe? Ik zoek een geschikte BL voor de Shockflyer en heb tot nu toe volgende opties gezien:
    - Axi 2208-? van 45g
    - Nippy 0508 of 0808 van 35g
    - Microtex20/5/18 van 18g

    De Axi is goed verkrijgbaar, van de anderen weet ik dat niet. Voor de Nippy tot nu toe alleen US leveranciers gevonden, wordt vast een ellende... Kan iemand adviseren?
     
  10. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Na vele experimenten springen er 2 motoren wat bovenuit in prijs/prestatie verhouding.

    (1) Python 60, 30 gram incl propmeenemer en saver. 45 Euro bij Bichler.
    (2) Strecker 22805 56 Ook 30 gram incl. prop adapter en saver. 113 Euro.

    Hoewel er nog een stuk of 20 andere motoren op te noemen zijn waar mee je een shockflyer kunt vliegen vind ik die wat prijs/prestatie verhouding betreft minder.
     
  11. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Hoi Bert, die P60 lijkt me wel wat. Welke prop gebruik jij daar op? Ik zou het liefst m'n bestaande 3s1p 350ers gebruiken maar dat lijkt me gezien de spec wat crimineel...
    2 LiPo: GWS 7x6 oder 8x4,3 ca.6 A bei ca. 6500 U/min
    3 LiPo: GWS 7x6 oder 8x4,3 ca.8 A bei ca. 8000 U/min


    Gaat dit lukken met een GWS10x4.7 en 3s1p350? Ik wil er een CC10 voor zetten...
     
  12. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    rob,

    Als een 8x4 al 8 ampere "doet"op 3 lipo's gaat een 10 x 5 wel heel erg veel stroom vragen...... Veel te zware prop gezien de spec's
     
  13. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Inderdaad Arjen, maar zo had ik m'n vraag ook bedoeld hoor. Aangezien Bert toch vaak behoorlijke voorkeur heeft voor een 10x4.7 of 11x4.7 prop lijkt het hier dus niet op te gaan... Toch kan ik dat niet rijmen met de achtergronden van de voorkeur voor een grote prop bij indoor dus vandaar de vraag...
     
  14. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Heeft iemand van jullie niet een ARF shockflyer waar die vanaf wil??? :wink:

    Groeten,
    Marcel
     
  15. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    De Python 30 heeft deze gegevens:

    2 LiPo: GWS 7x6 oder 8x4,3 ca.3,5 A bei ca. 5300 U/min
    3 LiPo: GWS 7x6 oder 8x4,3 ca.5,0 A bei ca. 6400 U/min
    Gewicht: 25g.


    Zou die op 3 lipo's een 10x4.7 aankunnen?
     
  16. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Thermisch maximum voor borstellozen .... 3W gram dus 25 gram motortje = ca. 75W maximum .... dus 75W t.o.v. 3 lipo's 6-7A maximaal ..... als het al lukt dan op 2 lipo's, maar alleen of je dan voldoende prop-speed houdt ????
     
  17. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Ik gebruik de Python 60 met 2s lipo's op een shockflyer met een 10x4,7 prop.

    Met een 3s lipo pack is een wat kleiner propje nodig, denk ik.
    8x4,7 of 9x4,7 proberen.
     
  18. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Dan ga ik toch maar aan de 2s1p pakketjes en ga deze motor ook maar eens proberen te krijgen, is natuurlijk qua gewicht ook slimmer... Bedankt.
     
  19. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Een variant van de shocky
    [​IMG]
    [​IMG]
    Weegt 150 gram met een 30 grams motor en 4 servo's voor de diverse mixers.Er moet nog wat aan gesleuteld worden want er zit wat coupling in want hij draait iets weg bij het meskant vliegen.
    Dus met een 15 grams motor en 3 servos kan dat 130 gram worden.
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hey
    ik heb er nu ook een
    maar ik wil er goed mee kunnen hoeveren kan dat met de standart aandrijving? kan ik beter 6 gram of 9 ( ik moet dan 6gr bestellen)
     

Deel Deze Pagina