Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik kan mijne nog 20 gram lochter doen maar dan weet ik niet of met men zwaartepunt uit kom
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hij vliegt :p
    alleen ik moet met meskant minder uitslag gevenen met up en down klooien
     
  3. Rol@nd

    Rol@nd

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    312
    Locatie:
    BE
    Ik heb me ook een shockflyer aangeschaft.

    Maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik de motor moet monteren.

    Dan bedoel ik: dat metalen asjes gaat door die witte glijlagers. Daarop komt get tandwiel waar de prop op komt, maar waar moet dan dat koolstof buisje dat in dat gelijmde houdertje dan op 70 mm van de neus staan.

    Mmm, valt niet mee zoiets technisch uitleggen. :?
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    dat koolstof stokje is er om de motortrek te bepalen, dit moet ergens aan de achterzijde van de motordrager in een gaatje geduwt worden, dit zit net boven de as van het tandwiel. Dit lukt vrijwel alleen als je het koolstof stokje iets spits maakt en het er dan in duwt. daarna pas de motor monteren.

    [​IMG]
     
  5. Rol@nd

    Rol@nd

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    312
    Locatie:
    BE
    Azo, nu begrijp ik het.

    Alleen hoe zorg je er dan voor dat het metalen asje blijft zitten ?
     
  6. markw

    markw

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Veenendaal / EHTL
    Hoi,

    Daar heb je een soort plastic bus voor die je achter op de as klemt en die zorgt dat je as er niet vandoor gaat.

    (n klein druppie CA daar achterop kan meestal geen kwaad (om de bus op de as te houden), alleen even zorgen dat je je as niet vast lijmt ;) )

    Mark
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ga de Typhoon 6/2014 uit mijn free in men shocky zette dan heb ik zekker over
     
  9. Gizmo

    Gizmo Guest

    Ik heb ook een vlucht gemaakt met mijn shockie egde. Hij vloog goed eerst batterij leeg de tweede volle er in. Hij vloog even goed en ik maakte een stuur foutje en BAM met de neus hard in het gras. Die egde heeft zijn neus goed bezeerd. Batterijen zijn het zelfde daar ligt het niet aan. Maar gewoon een stukje onervarenheid van mijn kant.
    Eens kijken of in de egde nog kan oplappen anders dan verdwijnt hij helaas in de kliko.
     
  10. extra_flyer

    extra_flyer

    Lid geworden:
    11 sep 2004
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Herenthout, Belgiƫ
    Ik heb me deze zomer ook eens een shockflyer aangeschaft.
    Het zijn zowat de leukste kleine toestelletjes die je kan vinden. Ze doen echt alles qua figuren en zijn zo wat overal te vliegen. Mijn eerste shocky is de laser 200 van rbc en nu heb ik net een edge van ikarus bijgekocht.
    Ze zijn uitgerust met de axi 2208/34 buitenlopers en 5 grams servo's, als batterijen gebruik ik de 3cellen 340 en 3cellen 720mAh lipo packs. Met het eerste pakket kom ik op een totaalgewicht van 220 gram voor beide toestellen.

    Hier een filmpje van de laser 200:
    http://users.skynet.be/fa410465/laser.wmv

    De edge heb ik gisterenavond ingevlogen, 2 batterijpacks leeggevlogen. Vliegt net hetzelfde als die laser.
     
  11. Koen

    Koen Guest

    Hoi allemaal,

    Voor 't komende indoorseizoen een nieuwe Shock / Slowflyer gebouwd :D
    Gewicht vliegklaar 132 gram 8O , static thrust +/- 215 gram en een vleugelbelasting van 8,9 gram / dm2...

    Motor Microtex 20/5/18 (18 gram) WES carbon 9 X 5 prop (2,8 gram)
    Penta 5 kanaals ontvanger (2,8 gram) 3 stuks 4 grams dymond servo's, 2S 350 Mah Kokam en CC Micro 10 ESC.
    Landingsgestel van hol superlicht carbon.

    16 okt z'n maiden in Markelo... ...just can't wait... 8)

    Mvg,

    Koen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. eddycl

    eddycl Guest

    Sjiek Koen!

    Leuke download pagina in het frans,

    http://www.micro-models.com/download.php?lng=fr

    gezipte plaatjes, tekeningen in jpg

    Probeer maar, ik ken ook maar 1 woordje frans (bier) maar als je plaatjes kunt kijken, kun je er wat van bakken.
     
  13. Koen

    Koen Guest

    Eddy,

    Dankje :D ....enne leuke website !

    Koen
     
  14. Koen

    Koen Guest

    Tot mijn blijde verrassing kon ik vanmiddag (indoor) m'n 132 grams shocky voor 't eerst vliegen :D
    Na 'm eerst precies op 60 mm uitgebalanceerd te hebben z'n "maiden".
    Vloog super, groot snelheidsbereik, van zeer langzaam tot behoorlijk hard.
    Dankzij lage gewicht meer dan voldoende vermogen met de Microtex 20/5/18 (met WES 9X5 Carbon prop en 2S kokam 360's) om vanuit prophang vertikaal omhoog te vliegen.
    Eerste vlucht dik 9 minuten en na afloop zat er nog 7,2 volt in...
    Ook m'n allereerste rondje rugvlucht indoor erop zitten :wink:

    Kortom, onwijs gaaf !!
     
  15. ikke159

    ikke159 Guest

    als je een lipo na gebruik de voltage meet, meet je altijd 7.2 v ook al is hij tot 6v belast geweest, onbelast is hij dan terug 7.2v.
    Je kan beter een lader kopen waar je ziet hoeveel mAmp je er terug inpompt
     
  16. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    @Ikke, een lipo die echt helemaal leeg is gevlogen geeft onbelast 3.0V per cel af. 6.0V in dit geval dus.
    Hoe hoger het voltage na de vlucht, hoe meer er nog in zit. Natuurlijk is dit niet nauwkeurig, maar bij 7.2V is hij in ieder geval niet leeg!

    Natuurlijk kan je beter met je lader kijken hoeveel mAh je er nog in of uit krijgt.
     
  17. eddycl

    eddycl Guest

    8O 8O 8O ja ja ja...maar denk wel aan de minimum spanning. Als je de lipo ontlaadt onder de 3,25volt/cel gaan deze, of een ervan, onheroepelijk naar de knoppen Koen.
    Is je regelaar geschikt voor lipo's. (dwz schakeld hij de motor uit bij lage batterij spanning.?)
    Mij gebeurd! :evil: :cry:
    Eddy
     
  18. Koen

    Koen Guest

    Bedankt voor jullie reacties. Volgens mij ging er na de 9 minuten vlucht zo'n 270 MAh in. Ik zal hier volgende keer eens goed op letten.

    Overigens gebruik ik een Castle Creations Phoenix Micro 10 regelaar die ik d.m.v. USB kabel heb geprogrammeerd op 5,5 V low voltage cutoff met cutoff type: soft cutoff.

    M.v.g,

    Koen
     
  19. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Jij bent nog laat wakker.............
     
  20. Koen

    Koen Guest

    Hey broer :D ...kon niet slapen en d'r maar ff uit gegaan :?
     

Deel Deze Pagina