Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Hallo,

    Je kan met de standaard aandrijving wel hooveren maar hij kan dan wel warm worden.
    En wat die servo's betreft kun je het beste de 6 grams servo nemen want hoe lichter je hem maakt hoe makelijker hij vliegt.
     
  2. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Ik wil volgende week in de voortent :wink: (vakantie :D ) aan de Shockflyer gaan bouwen. Ik heb de doos alvast opengetrokken en alle depron delen staan op een of andere manier wel krom. Proberen jullie deze voor de bouw nog recht te krijgen of wordt dat in de bouw wel gecorrigeerd door de constructie en verstevigingen? En kan ik alles lijmen met styroCA? Zijn er verder bij de bouw van de Shockflyer nog specifieke zaken waar je op moet letten die niet duidelijk worden omschreven in de handleiding (Kevlar draden ter vervanging van de houtjes is bekend)?
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hoevert hij met 9gram ook goed?
    en als ik ze wel doe de 6gram dan haal ik van die waypoint`s bij aircraft word maar hoeveel verzentkosten zit daar aan
    maar nu weer :eek:ntopic:
     
  4. Phoenix

    Phoenix Guest

  5. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Blijkbaar ben ik de enige met kromme onderdelen :roll: ? Heb ik weer... In ieder geval fijn dat niemand enig probleem ondervindt in de bouw :D .
     
  6. Ja, kromme onderdelen...
    De handleiding zegt dat tijdens het bouwen alle onderdelen toch rechtgetrokken worden, maar ailerons die krom zijn :? . Ik heb de mijne dus maar nagesneden :wink:

    Lijmen met uhu por is beter...(tube zit in doos)

    Draden spannen ipv houtjes is een must...Ik gebruik gewoon nylondraad, te meer omdat ik nog geen kevlartouw gevonden heb :wink:

    Niels
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Visdraad.. maar spulgaat toch na tijdje slaphangen.
    1mm koolstof lijkt mij duurzamer
     
  8. Guest

    Guest Guest

    Kevlardraad is moelijk te vinden, misschien bij een slowflyspecialist in Dld (ben even de naam kwijt), maar in de viswinkel vind je gewoon Dacron- en/of Dynemadraad. Sterkgenoeg en rekvrij. Succes.
    :D
     
  9. mmm, mijn visdraad gaat niet slaphangen hoor :wink:

    Zal eens op zoek gaan naar dacron/dynema. Welke is de beste van de 2 of zijn het synoniemen?

    Niels
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ga het eerst met houd proberen en dan kan ik altijd later nog dat draat doen;) denk ik
     
  11. Guest

    Guest Guest

    Dynema is een heel gladde vezel die wel licht en sterk is, maar zich lastig laat knopen. Dacron is volgens mij iets zwaarder dan dynema (geloof niet dat je het verschil echt zult merken) en heeft een veel ruwer oppervlak, waardoor het zich goed laat knopen.

    Zelf zou ik denk ik voor Dacron kiezen, maar de goede vissportwinkel heeft beide in verschillende sterktes. Dan kun je gewoon zelf kiezen.
    :D
     
  12. eneuh...wat voor sterkte moet ik nemen? (heb net vandaag nog een shockflyer met visdraad bespannen :roll: , wordt dus iets voor de volgende...)

    Niels
     
  13. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    @Rob: Kromme onderdelen in een shockflyer kit is ongeveer standaard. Geen nood want Depron laat zich uitstekend blijvend koud vervormen door het te "kanten".

    Zoek een tafelblad uit waar van de rand met een lichte radius (1-2 cm) over gaat van horizontaal naar verticaal. Beweeg de kromme onderdelen met de bolle zijde naar onderen onder een hoek van 45 graden over de tafelblad rand met gematigde druk op en neer, en je zult zien dat je de vormgeving volledig in de hand hebt. Oefenen met een proefstukje is altijd handig. Bij een kromming in meerdere richtingen de krommingen apart wegwerken. Op de zelfde manier kun je in rechte platen expres krommingen aanbrengen voor geprofileerde vleugels e.d.
     
  14. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Bedankt voor de info, ik kan weer voort :D .
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]

    mijne is klaar voor de maiden:D
    254 gram met 700 lipo`s precies in t zwaartepunt geen lood of iets
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Nu t weer nog..

    Is dat vliegtuig no zo klein, of die hond zo groot?? :)
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Met die 254 gram ben je wel ruim 30 gram zwaarder dan de originele uitvoering behoord te zijn. Dit zul je merken in de vliegeigenschappen. Waar heb je al dat gewicht gestopt?

    Shockflyer met originele aandrijving en 3s1p kokam 350 weegt iets van rond de 220-225 gram. Dan wel 3x 6 gram servo's, Jeti rex 5 ontvanger en een Schulze slim 10 regelaar.
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb 3x 9gram servo
    700 lipo`s 50 gram
    18gram geloof ik
    de motor weet ik niet
    7gram regelaar
    1 gram lipo save
    totaan 105 gram de motor iets van 50 en dan t model
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Raymon gewoon vliegen ermee en plezier maken.
     
  20. mikehomerun

    mikehomerun Guest

    mijn shock flyer was de eerste keer ook 290 gram, hij vliegt er goed mee ( had wel een bl er op) alleen hij zweeft helemaal niet en heeft veel meer snelheid nodig, ik heb net met een typoon 6 3/d gevlogen hij weegt 225 gram, maar daar zit al heel veel reperatie gewicht in dus kan lichter maar vliegt goed :)
     

Deel Deze Pagina