Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ikarus heeft inderdaad voor de bestaande 3 Shockflyers het productieproces m.b.t. de kleuren geoptimaliseerd.
Het rood/geel/blauw is nu dieper en egaler, ziet er erg strak uit :D
tevens zijn rol en hoogteroer al gesneden.
Zojuist deze bij Quartel A'dam gehaald.
Wel nog balsa voor het tegengaan van torderen staart ipv depron.
Zie foto's van oude en nieuwe versie:

afb9131.jpg

afb9132.jpg

Hoi,

Ik heb thuis een infinity 2 staan, die schijn ik te kunnen updaten, maar daar is totaal geen info van beschikbaar. Weet iemand daar dan iets van?

Neem dan liever die Apache 2500 die gaat tot 4 cellen in serie en 2,5 ampere. En is ook nog redelijk goedkoop en zeer betrouwbaar. En bij een foutieve instelling begint hij niet te laden.

Perfect, dat is natuurlijk ideaal. Dus dan ben ik er bijna met een perfecte shockflyer.

Alleen de AXI en de CC micro 10 zijn nog niet voor een goed bedrag te vinden (vergeleken met aircraft-world). Voor een regelaartje met motor kom ik uit op 140 euro zowel bij jenjmodelbouw als bij modelbouwholland. Dat is bij aircraft-world dus bijna 40 euro goedkoper.

- AXI 2208/34
- Kokams bij quartel
- Mad Flyer bij Modelbouw Bloemendaal
- Regelaar kan ik ook nog niet aankomen.
- Lader (infinity 2) updaten bij Jan

Zijn er nog online shops in duitsland?

nouja internet afgestruind, ik bestel hem waarschijnlijk maar gewoon bij modelbouwholland, want ik zie dat de motor overal, ook in het buitenland 75 dollar gaat kosten. Ga ik dat omrekenen naar euro's dan kom ik overal op hetzelfde bedrag uit, dus dat zal wel een goede prijs zijn.

Bedankt voor de hulp

Ik ben ff aan het informeren bij Rob voor die Mad Flyer. Modellhobby heeft ze helaas ook niet.
Heeft er iemand ervaringen met modelbouwholland, want er staan geen algemene voorwaarden enz.. op de site.

Modelbouw Holland zit wel goed, is een medeclublid van mij :)
Python en Axi zijn even goed...

YGE is ook een goed merk waar ik dus ook 3S lip's op kan aansluiten?

Komt net als de meeste motortjes (Axi, Python) uit Tjechie en dat is meestal goede kwaliteit...
Op de website van Bichler staat een beschrijving van de regelaar, deze is inderdaad geschikt voor 2s of 3s lipo :-)

Dan wordt het dus mooi een python 60 en die regelaar bij bichler en dan de mad flyer bij RBC kits, ff lader opsturen voor een update.

Nu nog goede 2 cellen lipo's zoeken die je flink kan opladen en waarmee je maximum power uit je motortje kan halen, welk merk moet ik dan hebben? Zoals ik al zei moeten ze snel te laden zijn.

Robert Jan zei:
Nu nog goede 2 cellen lipo's zoeken die je flink kan opladen en waarmee je maximum power uit je motortje kan halen, welk merk moet ik dan hebben? Zoals ik al zei moeten ze snel te laden zijn.

Lipo's en snelladen forget it. Er zijn tot nu toe geen lipo's die je snel kan laden. Allemaal moeten ze met 1C geladen worden. Alles wat je er sneller in wil pompen heeft geen nut en zorgt er alleen maar voor dat je lipo's kapot gaan.

En als ik jou reacties in een andere draad bekijk zul je niet veel plezier hebben van je shock-flyer. Leer het eerst maar eens omgaan met een zer licht model dat overpowered is. Met andere woorden veel spelen met het gas. Vanmiddag stonden ze weer te kijken dat ik met mijn shockie vrijwel alles vlieg met zeer weinig vermogen. Halfgas is al teveel indoors.

@ Theo
Ik vlieg ik al 7 jaar waarbij ook kleine modellen, maar dit is mijn eerste model met brushless en lipo accu's. Daarbij vlieg ik nog niet eens indoor met dat ding dus dan houd het daarbij al op.

Een vriend van me vertelde dat er verschil bestaat in lipo's. Polyquest en Kokam bijvoorbeeld. Polyquest schijn je sneller te kunnen laden. Het kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd ingelicht ben. Er is ook zoveel keus op de markt

8) :evil: ik ben niet alleen van plan om die shockflyer te blijven vliegen, die is toch binnen een maand naar de klote, en ik ben handig in vanalles knutselen van depron :evil: 8)

Dus dat klets verhaal dat ik ze ook snel kan laden moet ik dus vergeten en dus gewoon die Kokams bij quartel halen?

Robert-jan, die hal waar ik gisteren ben gaan indoor vliegen was zo enorm groot dat het voor mij wel leek of ik buiten vloog :? . Het was in vroeger tijden een grote kolenwasserij en verladingshal. Deze hal is rond en heeft een diameter van ongeveer 100 meter. De ruimte waar we vlogen was dus ongeveer 100 meter groot met een diepte van 50 meter maar dan half rond. De andere helft is voorzien van een Balkon waaronder de treinen vroeger doorreden en werden volgeladen met steenkool. De mensen van die club hadden ook al ruime ervaring met het buiten vliegen met shock-flyers maar binnen in die hal hadden ze toch nog problemen :oops: . Met name de hoge vliegsnelheid van hun zorgde er regelmatig voor dat ze in de problemen kwamen :nosmile: .
Dit was ook de eerste keer dat ik mijn Makemyday (indoorpylonracer) volgas door een hal heb kunnen sturen. :lol:

Voor de liefhebbers, meer info over deze hal volgt nog zodra ik meer weet van de betreffende club. Zij zitten te denken aan een indoor vliegshow ergens deze winter.

De kokam 350ers zouden volgens de ontweper sneller met 1,5 a 2x de capaciteit geladen kunnen worden..

Alleen zijn die van mij nu na 1 seizoen een heeeel stuk minder geworden.

Back