Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
hallo,

ik heb een vraagje, kan ik deze regelaar voor een shockflyer gebruiken?
robbe air control 840brake 6/14 cells 40A eps Super-BEC PCO POR TP Rx-filter en kunne hier lipo celle opaangesloten worden?Ik vind die phoenix 10regelaar toch een beetje te duur
dit is mijn setup
shockflyer 35.90euro
motor:AXI 2208/34 380gram stuwkracht en 10 x 4,7 prop 58euro
3C-20-400 Ready to Run Brushless
servo's waypoint W-84 48euro voor 4
lader: Mzk LBC 903 2-3 cells lipolader 17.50
prop: slo prop 10*4.7 4.75euro
micro ontvanger4CH/PICO 25.90euro
batterij:kokam 2s 360

alvast bedankt, groet Robert

Hoeveel draadjes lopen ervanuit die air control richting motor? Geen 3 he?

40 amp reg..
Tuurlijk joh, micro ontvanger, kleine lipo celletjes enz..
Bijna goed!
Laten we de handel maar verprutsen met baksteen aan regelaar...

Robert,

Robbe Air Control 840 kan uitsluitend voor borstelmotoren worden gebruikt en NIET voor borstelloze motoren.
Zoals Niek al schreef, een regelaar voor borstelloze motoren (drie fase motoren) heeft 3 draden om motor aan te sluiten, een regelaar voor borstelmotoren 2 draden.
Welke motor ga je gebruiken ? Want je noemt er 2, de 2208/34 of de 3C-20-400 ?
W84's? W60's hebben meer dan genoeg stelkracht en betere keuze, W84's onnodig gewicht, maar kan wel (alleen indoor telt elke gram !).
2S 360? OK voor 2208/34 maar 3C-20-400 is voor 3S360, de 2C-20-310 is voor 2S360.
Ik zou de 2C-20-310 prefereren boven de 2208/34 want is 25 gram lichter, met 6 grams servo's (W60) en 2S360 heb je dan een shocky van zo'n 160 gram, ideaal voor indoor en outdoor (bij weinig wind).

De CC Phoenix Micro 10 is ideaal...

Mvg & succes ! :D

Koen

hoi,

ja, ik ben een beetje een nul op het gebied van elektronica,
:oops:
dus ik kan het beste de CC Phoenix Micro 10 als regelaar nemen,
AXI 2208/34 380gram stuwkracht als motor met een kokam2S 360
als accu, de termen vliegen mij een beetje om de oren, ik wil graag lekker
vliegen,

bedankt, groet Robert

Robert,

Ja, helemaal goed ! AXI 2208/34, 10 X 4,7 Slowfly prop, KOKAM 2S360, Castle Creations Phoenix Micro 10.
Veel gebruikte en zeer goede combinatie voor Shockflyer ! :D
(3 stuks 6 grams servo's is zat, 9 grams kan ook)

Gegarandeerd heerlijk vliegen met deze setup :wink:

Mvg & succes !

Koen

Hey Robert,

Wat je daar noemt is zeker een leuke combi, zelf ben ik nu ook op zoek naar de axi 2208-34 en de CC Phoenix micro 10. Helaas zijn deze componenten bij aircraft-world out of Stock.

Ik heb vandaag en mail gestuurd naar AW om eens te kijken of deze dingen nog binnen komen.
Misschien dat iemand anders wellicht nog tips heeft, of heel toevallig nog een setje over heeft? :S

Hoe zit het met het bestellen bij een firma als bichler? beetje redelijke portokosten?

Ook hoop ik mijn Blade of Extra snel klaar te hebben, na wat vliegen met andermans toestellen ben ik toch wel heel enthousiast over dit type toestellen en hun mogelijkheden.

groeten Vip-er

Op de diverse indoormeetingen zijn deze spullen vaak ook nieuw te koop.
Modelbouw Holland verkoopt dit spul ook.
Bichler wel eens besteld, porto viel erg mee.
http://www.electricflight.co.uk/ heeft de 2208/34 voor zo'n 60 euro, hier laatst op maandag besteld en vrijdag in huis :D
Oh, en hier is de CC 10 ook maar zo'n 60 eurie. Prima shop overigens

Hoi,

Bichler vroeg gisteren aan mij 10 euro verzendkosten. Gaat erg handig via de email. Ik heb de axi laten afvallen omdat ik het idee krijg dat de python nagenoeg dezelfde presaties levert voor minder geld. Ik heb hem besteld en ga hem eens uitvoerig testen in combinatie met de CC phoenix 10.

Als je een Axi wil voor je shocky kan je ook bij Parafix terecht.
informatie vind je op www.parafix.be
Maar hou er wel rekening mee dat de website niet up-to-date is, de kleinere Axi's staan niet op de site maar hij heeft ze wel (2204 - 2208 - 2212). Ik vind de prijs schappelijk (vb mijn 2212 was 65€)
En de verzending is gratis voor stukken boven de 20€ (voor belgië al vanaf 15€).
Ik heb hiermee zeer goede ervaringen.
Voor meer info en prijzen kan je best een mailtje sturen op info@parafix.be

Iemand ervaringen met de Shockflyer in combinatie met de PolyQuest 880 2s?
Kan schijnbaar continu 10,2 A aan.

Voor axi motoren kan je ook jan bakker vragen ;) Heeft voor mij ook net een 2212/20 meegenomen. Hij levert elke motor die je maar wilt voor normale prijzen.

PB me als je zijn email wilt.

Hey Tadango,
ik dacht dat Jan ondertussen zo duur was ;)
ben benieuwd wat hij ongeveer vroeg, omdat ik anders ook wel bij jkan langs wil gaan.

stuur anders maar ff een pb'tje als je tijd hebt.

groeten Vincent

ps.. CC phoenix weer op voorraad bij ACW.. omgerekend nog steeds een euro of 15 goedkoper :)

Hey robert,
nog even een reactie op die regelaar van je... je vind een CC Phoenix micro 10 te duur??
Wat ik me herinner is de Axi toch duurder!!!
Hij is zelfs goedkoper als je 4 waypiont servo's...
dus dat zou geen probleem moeten zijn :)

succes.

groeten Vip-er

Hmm nog even een vraagje:
Hoe bevestigen jullie de lipo-cellen aan de shockflyer?
Ik heb het nu met klitteband vastzitten maar als ik een accu wil wisselen trek ik bijna het kistje uit elkaar,of de lipocellen krom... :|

Groeten,
Marcel

Trouwens,ik heb nu de volgende accu's:

Kokam 3 cellen 360
Kokam 2 cellen 360
Poly-quest 2 cellen 880

Of die Poly-quest zo verstandig was om aan te schaffen betwijfel ik,hij is vrij zwaar,volgens mijn brievenweger zo'n 45 gram.
De Kokam 2s is ongeveer 20 gram en de Kokam 3S 30 gram...

Groeten,
Marcel

Bij profiel rompen (als shocky)
Accu bevestigen door de platte lipo in een sleuf in het depron te stekken. Moet beetje klemmen.

Bij andere kisten gebruik ik stokjes en elastiekjes.

Echter ook wel klitteband.
Klitteband kan je heel mooi loswerken door een bankpas als beitel te gebruiken. Gunterproje gaat desnoods ook.

Hoi,

Robert-jan,mooi dat je de regelaars al ontvangen hebt,ben benieuwd wanneer je de Pythons ontvangt!
Inmiddels heb ik de spullen van aircraft-world.com besteld..

Mensen,eigenlijk de vraag aan jullie:
Iedereen zal hier al weleens wat hebben besteld,en denk veel mensen via Parcel Post..
Alleen,ik lees verschillende keren op hun site,dat het soms wel 1 tot 8 weken kan duren..(behalve bij Australie en USA..)
Hoe zit dat nou eigenlijk? iemand weleens 6 weken ofzo moeten wachten?
Ik ben echt bang dat het zometeen nog kei lang gaat duren,wat zijn jullie ervaringen hiermee?

(Residents of all other countries)
The "Small Packet" Parcel Post service (from $2.50) is reliable and
usually quick, but there is the POTENTIAL that you will have to wait 6
weeks or more due to slow customs clearance. Virtually all packages
eventually arrive, but yours could take months in the worst case. THERE
IS NOTHING WE CAN DO IF YOUR PARCEL POST PACKAGE IS LATE! THERE IS NO
INSURANCE FOR PARCEL POST SHIPPING METHOD OUTSIDE USA and AUSTRALIA

...........?

Al tientallen bestellingen gedaan en altijd met een dag of vijf in de bus... :)

Peter

Back