Zou het eerlijk gezegd niet eens aandurven met enkel balsa liggers.Vuren liggertjes; verstandig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zou het eerlijk gezegd niet eens aandurven met enkel balsa liggers.Vuren liggertjes; verstandig!
hahahaha ja snap ik wel is ook niet het gemakkelijkste, maar juist daarom is het zo leuk vintage te bouwen.Heb altijd de schurft gehad aan concave vleugelonderzijden... als echte vintage liefhebber zal jij ongetwijfeld met papier en spanlak aan de gang gaan, zelf was ik ooit erg blij met de komst van folie maar dat combineert slecht met zo'n concave intrados.
Ik heb nog een paar tekeningen van vintage vliegende vleugels liggen, om ooit te bouwen... maar hoop stiekum dat iemand me er een profiel voor aanraadt met vlakke onderzijde, dat zou me een boel narigheid besparen.
Heb altijd de schurft gehad aan concave vleugelonderzijden... als echte vintage liefhebber zal jij ongetwijfeld met papier en spanlak aan de gang gaan, zelf was ik ooit erg blij met de komst van folie maar dat combineert slecht met zo'n concave intrados.
Ik heb nog een paar tekeningen van vintage vliegende vleugels liggen, om ooit te bouwen... maar hoop stiekum dat iemand me er een profiel voor aanraadt met vlakke onderzijde, dat zou me een boel narigheid besparen.
Alleen jammer dat bij vliegende vleugels nog gevoeliger zijn voor veandering van profiel dan toestellen mét staart.........Vliegende vleugels hebben geen "zichtbare" instelhoek, dus daar zou je het profiel redelijk makkelijk van moeten kunnen veranderen zonder dat het model er heel anders uit gaat zien.
Ton, je bent niet de eenige, breng de spantjes maar mee vandaag, dan kan ik ook aan het vleugeltje beginnenIk ga in ieder geval door met bouwen en hoop dat ik niet de enige ben.
Bekijk bijlage 471260
Bekijk bijlage 471261
Bekijk bijlage 471262
Bekijk bijlage 471263
Goed bezig Jan en heb de ribjes al de hele tijd klaarliggen, komt dus goed vandaag.Ton, je bent niet de eenige, breng de spantjes maar mee vandaag, dan kan ik ook aan het vleugeltje beginnen
Goed bezig Arthur en weet nu ook welke ik als volgende ga bouwen.Ik ben nog bezig met tekenen, het echte bouwen zal wel pas half januari worden. Kan ik ook eerst nog even afkijken hoe je de RC in het smalle rompje gaat passen.
Bekijk bijlage 471296
Mayfly 2021 DE196 1970lijk me leuk om een paar A1 modellen te hebben op een OHA meeting.
Hoi Frans , leuk dat je weer wat tijd hebt en ook wat gaat bouwen.Boffert..
Mag ik ook meespelen?
Dat is een hele mooie Peter heb je nog wat meer foto's van het model.Mayfly 2021 DE196 1970
Bekijk bijlage 471403
A1 is me te klein voor een zwever. Tussen 2 en 3 meter heb ik wel een paar tekeningen uit de jaren 40 liggen, ook goed?Een A1 vintage voorbeeld van een vliegende vleugel zou leuk zijn.