Speeding Micro RS4

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 13 mrt 2004.

  1. MOD666

    MOD666 Guest

    Ik ga dan maar voor de losse cellen. Maar bedoel je daarmee gewoon zoiets als deze Graupner 2/3AF cell 1,2V 1000Mah ? Of zijn er andere cellen die beter zijn. (ik wil met 6 cellen gaan rijden)
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Graupner zijn goed maar de nieuwe KAN 1050mAh schijnen zelfs weer beter te zijn.
     
  3. MOD666

    MOD666 Guest

    zijn de velgen van 1/18 in vergelijking met 1/10 veel kleiner?? en zijn er nog een beetje bijzondere velgen te verkrijgen, want die heb ik nog nergens gezien.
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ja behoorlijk kleiner, er zijn een aantal soorten velgen te krijgen en zelfs in Alu uitvoering met verbreders in vorm van remschijven. Kijk maar even op pagina 2 of 3 van dit topic, daar staat mijn kogel met Alu velgen.

    Pieter
     
  5. MOD666

    MOD666 Guest

    ziet er zeer leuk uit, maar waar haal jij nou zoiets?
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dit is een HPI dat met een Raz chassis is gemodificeerd, je kan het kopen via yourmicro of in Duitsland via ebay. Tja verder komen de onderdelen vanaf alle plekken. De accu's van MRHobby en de regelaar ook (Jetty Gold 30Amp), de brushless motor heb ik in het buitenland besteld.
    De kap komt bij Roal vandaan....

    Zoekt en gij zult vinden ...
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Wees wel voorzichtig met motoren boven de 4200KV, de M18 en Mini-T maken gebruik van een directe aandrijving en een HPI van een "belt".
    Als je een te sterke motor op de HPI zet zal je belt in no time knappen, dit is ook de reden dat ik geen 5400KV heb gekocht.

    Een 4200KV motor zal met een pinion van 23T en een load van 25% en 10 cellen (12V) een relative snelheid kunnen behalen van 64Mpu!!! (103kmpu) Met een 28T pinion zelfs 78Mpu!!! (125kmpu) :lol:

    Als je dezelfde set-up van roelof neemt zou je rond de 152kmpu uit moeten komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  9. MOD666

    MOD666 Guest

    Maar Nismo rij jij met een chassis dat net zoiets is als die van roelof. Waar je grotere motoren in kan plaatsen??
    Ik heb er namelijk nog de ballen verstand van en tot nu toe snap ik het wel, maar als het op motoren aankomt niet echt. Zo'n 4200KV en speed-300 kunnen die gewoon op je std chassis?
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee Roelof heeft een eigengemaakt chassis 8) en ik rijd met een Raz chassis. De brushless 4200KV is net zo groot (of iets kleiner) als een Speed300.

    Bij motoren heb je eigenlijk diverse keuzes. Je kan gaan voor de standaard motor die bij de wagen geleverd is of kiezen voor een speciale motor voor 1:18, bijv. de Speed300. Deze motoren passen op een standaard chassis. Dit zijn motoren met koolborstels en vragen onderhoud.

    Je kan ook een grotere motor plaatsten zoals de Speed400 serie, Roelof heeft zo'n 480BB op zijn auto zitten. Deze motor heeft als eis dat je het chassis aanpast (de achterbrug moet hoger en de motorplaat dikker en groter). Ook dit is een brushed (koolborstels) motor.

    Dan heb je nog andere extremen. Zo kan je nog weer een slag grotere motor plaatsten, nl de 500-serie. Dit zijn de motoren waar 1:10 auto's mee rijden. Dit vraag echter een volledig ander chassis.

    Een andere extreme inzet is een Brushless motor. Deze motor heeft geen koolborstels dus daardoor een lager Wattage gebruik. Een brushless motor wordt niet of amper warm en dan door de afwezigheid van de koolborstels soepeler draaien. Dit type motoren geven meer vermogen en rpm's dan brushed motoren en ze zijn kleiner en lichter. Ze vragen niet of nauwelijks onderhoud en zijn dus helaas wat duurder, al moet ik zeggen dat de trend goedkoper wordt. Mijn motor koste 59 USD in het buitenland, al met al heb ik niet meer dan 60EUR betaald.
     
  11. MOD666

    MOD666 Guest

    het is me nu een stuk duidelijker, thanx :D Ik denk dat ik maar ff bij een standaard motor ga beginnen en als ik een beetje kan rijden gooi ik er een Speed400 serie of Brushless motor in.
    Eind van de week ga ik de hpi rs4 micro bij Roal bestellen :D
     
  12. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Mag ik je een tip geven? Struin ebay duitsland of US eens af, op Marktplaats kan je ook nog leuke aanbiedingen vinden.

    Pieter
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel een 400 snel lijkt kan je beter eerst beginnen met de speed-300/6v, dat ding kan bijna net zo hard als een 400 motor op 7.2v, pas bij 9.6v begint de 300 te branden en een 400 op snelheid te komen.

    Zoals ik al zei, zorg dat je een goede regelaar hebt, ik vrees dat die LRP no-limit 180 niet voldoende is.....
     
  14. MOD666

    MOD666 Guest

    Ik was van plan om deze te kopen lightweight speedcontrol ipv de LRP no-limit 180. Omdat jij me had verteld dat deze 14.4v met 20A aankan
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik raad je aan om het zo klein mogelijk te houden qua omvang. Ik heb zelf tijden met een LRP Quantum Micro Reverse gereden zonder problemen op 7.2V met een Speed300.

    Pieter
     
  16. slak12345

    slak12345 Guest

    zijn er nog mensen bezig met een HPI micor project of is het nu alleen M18?

    mvg
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Yo! Nee, ik ben net klaar met mijn Micro project. De afgelopen weken heb ik de auto omgebouwd voor de komende winter. Ondertussen heeft de Brushless motor plaatsgemaakt voor een Jamara 400/23, dit is een krachtigere versie van de 480BB Race. Daarnaast het ik in de US wat X-shocks besteld, dit is echt een aanrader, eindelijk onafhankelijke goede vering. Als laaste heb ik wat getest met banden, hoe te lijmen en wat voor rubber of foam. Uiteindelijk heb ik nu foam (gemaakt van Ellegie rubber) om de wielen zitten, testen moet nog.

    Even de spec tot nu toe:

    - HPI micro platform
    - Ratzas chassis (geheel carbon)
    - Jamara 400/23 motor
    - Rondom olie shock
    - Alu armen en wielophanging (X-Shocks)
    - 10 cellen a 1050mA KAN
    - Shulz 40A regelaar
    - Alu wielen
    - Alu verbreders
    - Titanium aandrijfassen
    - Standaard diff (de GPM slijt te hard)
    - 19T-28T pinion mogelijkheid

    Al met al een zeer snel ding met heel veel kracht, ik het mijn exponentieel op de zender op -50% gezet zodat de wagen op een korte baan goed handelbaar blijft.

    Het lijkt er inderdaad op dat men massaal overstapt op de M18 echter na goed kijken zijn er heel veel RS4 micro rijders (veruit het gros). Onderdelen kan je het best bestellen in de US (via ebay bv). Daar heb ik ook mijn X-Shocks besteld voor 15 EUR (18 incl. verz). Als je alleen die onderdelen bij elkaar opteld (carbon bumper, alu wielophanging, alu turnbuckels, oil shocks, alu bodymounts etc etc...) dan heb je heel veel verdiend. Alleen al de turnbuckels kosten hier 23 EUR!!! ow ja en de vering nog een x 23 EUR!!!, tel uit je winst!

    Ik hoop dat onze nieuwe baan snel klaar is, mijn kamer is te klein!
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
  19. michel_rc

    michel_rc Guest

    moet je eerst ingekogd zijn . :? :cry: maar upload ze anders op dit forum :D
     
  20. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Istie!

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina