speeljacht 1:10

Hé Hé Dirkkie, ;)

je heb weer geen zittend gat zeker !!!!!:rolleyes:
Stadsparkfeesten is pas met pinksteren .Of ga je er nog een paar meer klaar stomen tegen die tijd???8)
Goe bezig, hij zal zeker wel z'n uit gaan!!!:roll::roll:

@ John wist niet dat ze daar met duikboten voeren, michien zijn ze bang dat we hun frec. storen en ze hun oogappels niet terug vinden.
Zo een ROV bouwen daar komt nog wat meer bij kijken dan alleen electronica, denk niet dat het low-buget mogelijk is. :rolleyes:

hoi john ik ga er niet meer maken :p
het zal bij deze blijven maar ik had me vlede jaar zo geamuzeert met het zeilen dat ik een nieuwe wou hebben.

wat je nu ziet is ook nog maar de ruwbouw, er moet nog wat versiering op komen dus wat snijwerkjes en daar kruipt behoorlijk wat tijt in.

ik hoop dus dat ze tegen pingsteren klaar is 8) en liefst er nog iets er voor dat ik al wat kan oefenen.

en ik wil mijn doorsnede dit jaar ook klaar hebben maar dat mag normaal geen probleem zijn.

en een lowbuget rov dat lijkt me ook niet te bestaan want daar zit wel zoveel elec in .

@ John wist niet dat ze daar met duikboten voeren, michien zijn ze bang dat we hun frec. storen en ze hun oogappels niet terug vinden.
Zo een ROV bouwen daar komt nog wat meer bij kijken dan alleen electronica, denk niet dat het low-buget mogelijk is. :rolleyes:
Hoi René,

Helaas mag er daar niet gevaren worden (Officeel).:mad::mad:
Ze houden wel meeting in het zilvermeer te Mol.
Heb op de belgische forum een verslag over gedaan!!;)
En een ROV dacht ik dat er enkel ze gemaakt hadden of ik moet me vergissen.

@ Dirk, Elec. vald wel mee maar stabilisatie syteem, aandrijving, camera en dat alles waterdicht zie ik me nog niet aan beginnen :)

@ John, Parkfeesten in Turnhout ga eens trachten aanwezig te zijn.
als er op die E3 putten niet mag gevaren worden ? alleen maar duiken:D

kon vandaag niet goed voort aan het schip en ben maar aan het zeil begonnen. de banen zitten er ongeveer half in dus het word nog een paar uurtjes naaien na het eten :-) . lekker warm in de huiskamer :cool:

Hey Dirk,

ik zie nu pas dit topic. wordt een leuk jachtje. doet een beetje denken aan een kleine uitvoering van mijn Statenjacht.
denk je aan een hulpkiel als je met een beetje wind wil gaan zeilen, anders hou je hem niet overeind en moet je de hulp inroepen van een duiker. (of je kinderen erbij houden met zwemkleding aan)

als je interesse hebt kan ik nog wel eens wat opzoeken hierover

hoi jan het is het kleine broertje van het statenjacht ;)

er is wel niet zo heel veel over te vinden maar al wat je hebt mag je er gerust tussen gooien . ook schildereién waar een speeljacht op staan zijn zelden op het www.

en hier liggen ze dan een tafel vol . het eerste grote zeil heb ik dus vermaakt naar de focke en heb dan een niew groot zeil gemaakt. dit is nog niet helemaal klaar maar heel veel werk is er niet meer aan

fayo8k.jpg

hopelijk is het nu wel goed want heb hier al wat zeil liggen :onweer::D

er is wel niet zo heel veel over te vinden maar al wat je hebt mag je er gerust tussen gooien . ook schildereién waar een speeljacht op staan zijn zelden op het www.

heb nog even door mijn foto bestand gezocht maar daar staan alleen diverse statenjachten bij. helaas geen kleinere jachten.

thx mannen en ad daar had ik er een paar nog niet van gezien thx er zitten er een paar mooie tussen zeker dat halfmodel vind ik heel mooi.

de meeste info heb ik http://dutch-speeljacht.blogspot.com/ daar gevonden waar een paar verschillende tuigplannen bij staan wat wel heel handig was natuurlijk.

maar voor de rest niet echt iets gevonden

Laatst bewerkt:
bijna rené. nog het dekje en daar ben ik mee bezig geweest.
heb vooraan 3 ramen gemaakt en wou eerst aan de zijkant ook raampjes maken maar je ziet niets door de ramen omdat de verschansing even hoog zit als het dekje.

zou ik het zo laten ?

260xsnb.jpg

23jmp7o.jpg

In een zeiljacht ziet je bijna niets door de ramen, dienen meestal om licht binnen te laten .
Die ramen vooraan was dat toen gebruikelijk, dacht hoogstens een paar kleine ronde patrijs poortjes :confused:

de ramen voor aan zie je tog bij elke tekening van een speeljacht als er een dekje opstaat.

de zij kanten zitten meestal dicht . dus ik denk wel dat ik het zo ga laten ;)

speel2.jpg

dit is zo een voorbeeld van de voorste ramen. en veel stelt het ook niet voor

Laatst bewerkt:
Back