AHoogendijk
PH-SAM
Ik zie niet hoe je je servo hebt geinstalleerd mbt de hevel naar de flaps
Post 871

Oeps, 1 tje te veel moet 87 zijn
Groeten,
Arie
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie niet hoe je je servo hebt geinstalleerd mbt de hevel naar de flaps
Mooi werk!
probeer de hevel zó in te stellen dat bij ingetrokken stand de servo arm overcentered.
Groetjes,
Gerald
probeer de hevel zó in te stellen dat bij ingetrokken stand de servo arm overcentered.
Wie kan daar voor deze jongen een schets van posten? (..)
Mis ik iets?
Wat denk ik ook helpt is om een gaatje zo dicht mogelijk bij de uitgaande as van de servo te gebruiken.
De plaatjes van post #205 zijn erg fraai, maar bepaald niet een ideale situatie . . .
jan.
Bekijk bijlage 466098
Als de servohevel in de uiterste stand (flaps dicht) recht omhoog staat (A) of zelfs nog iets richting het roer (B) dan komt de volle kracht aan de servohevel (hefboom) en moet de servo harder trekken dan als je de servohevel voorbij het midden zet (C). In dat laatste geval gaat een deel van de kracht om hem tegen te houden richting de as van de servo (rode pijl), de as vangt een deel van de kracht op, en lockt hij als het ware, kost minder kracht voor de servomotor om de hevel in positie te houden.
Sterker nog, als de hevel uit afb C nog verder doordraait, zodat de stuurstang volledig door het hart van de servohevel gaat, hoeft de servo helemaal geen kracht te zetten. ( dat is wat Gerald bedoelde)
Werkt ook als de stuurstang naar links gaat ipv naar rechts zoals op de tekening.
Servo arm zo kort mogelijk.
Hopelijk zijn mijn servo,s dan sterk genoeg.
Ergens denk ik zomaar dat Tjarko deze principes best al eens zou kunnen snappen......
Tjonge wat een reacties !!!! Erg leuk.
Femmo heeft gelijk..
Alles samenvattend:
Flaps zijn meestal ingetrokken dan moet het goed zijn.
Servo verstellen zodat de arm en stang in lijn staan, bij ingetrokken flaps
Past niet met quicklink..meer werk..
Servo arm zo kort mogelijk.
Hopelijk zijn mijn servo,s dan sterk genoeg.
Ik moet het nog even maken, is meer werk dan wat regeltjes text..
Ik bouw ook nog het Ornithos P51 project..
Wordt vervolgd.