Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Jorrit, 5 feb 2006.

1. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg PH-SAM

Lid geworden:
    9 nov 2002
    Even door bouwen en aanstaande zondag tijden de Pylon demo invliegen op ALMERE!! 8)

12 februari Pylonrace demo Almere:

Programma:
    13.00 opening met presentatie in het clubhuis (en snert)
    13.30 demonstratie pylonvliegen (en snert)
    14.30 2de presentatie (en snert)
    15.15 3de presentatie (en snert)
    16.30 einde workshop (en snert)

Iedereen komt toch wel even kijken :D

Martijn

2. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    En, is er al meer bekend? Ik geloof dat we ze tegen de zomer wel een keertje binnen moeten krijgen... [​IMG]

Zat overigens te denken. Als we een order voor 3 Rossi's tegelijk plaatsen, zouden we dan geen kwantum korting kunnen afdwingen of iets in die trant? Al met al toch een aardige order van bijna €1000,-.

3. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    volgens roland komen ze eind volgende week binnen (waar heb ik dat meer gehoord).
    Rechtsreeks bij rossi kan ik ze niet vandaan halen, die willen dat je voor minimaal 4000 euro besteld per keer..

Ik weet wel wat het probleem is.. de motoren die hij binnenkrijgt zijn net nieuw. Dit is niet dezelfde als op de site staat, maar een vernieuwde versie waar ze al een tijdje mee bezig zijn..

Peter

4. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Ennuh nieuw = meer rpm / sneller :?:

5. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    volgens mij zijn het meer productie technische dingenetjes.. ik vind dat de vorige rossi al meer dan genoeg toeren draaid..

Peter

6. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Kijk eens aan! :) ...nog even wachten op de venturi versie... :)

7. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    die kreeg ik net ook. ;) dat is goed nieuws.

Maar.. je gaat toch geen venturi versie nemen hoop ik ;)

Ik neem gewoon met carb.. wil ook nog gas terug kunnen nemen..

Peter

8. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg PH-SAM

Lid geworden:
    9 nov 2002
    Met een venturi effect zou je in theorie weer een klein beetje extra vermogen moeten krijgen.
    En je wil toch hard gaan met zo'n motor, dus dan hoef je ook geen half gas te vliegen!! :D

9. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Tja.. Het was allemaal duidelijk. Ik wilde voor de niet-venturi versie gaan. Maar aan de andere kant zie ik ook weer wat nadelen inderdaad. Startgedrag, afstellen, lopen naar het veld met gillende Rossi aan het oor..

Peet wilde in ieder geval een R21 met carburateur. Denk dat ik hetzelfde overweeg. Anders moet ik nog een maand wachten, vind het toch wel erg leuk om eindelijk zo'n ding in huis te hebben en aan de gang te kunnen gaan!

10. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    en je kan er altijd later nog weer een venturi van maken..

Ik wil eerst ook rustig wat rondjes kunnen vliegen om de kist een beetje in te vliegen voordat ik er vol gas mee ga jakkeren..

Peter

11. Paulraaf

Paulraaf

Lid geworden:
    20 aug 2002
    Loopt die heet getimede Rossi uberhaupt wel halfgas? :?: :)

Paul

12. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Daar heeft Paul een punt, maar ik vertrouw voorlopig even op de expertise van de ontwerpers/verkopers van het spul denk ik. :) Één dezer dagen maar 2 Rossi's bestellen dus. Allebei maar gewoon met carburateur. Mogelijk dat ik in de toekomst nog een venturi erop bouw, maar dat is allemaal nog niet zeker in dit geval. Maakt het hele brandstoftank verhaal ook een stuk eenvoudiger moet ik zeggen. Carburateur gewoon aansturen met een lichte servo van een gram of 5-9. Moet weinig problemen opleveren.

13. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    De Rossi's zijn besteld. 8) Beide met carburateur, dus mijn motor krijgt geen venturi. Althans, niet de eerste vlucht of wat.

Nu maar afwachten! ;)

14. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Maar die "not remote needle" is toch meestal het geval bij venturi's? :) Het werkt bij m'n MVVS sowieso precies hetzelfde. Alleen OS en Magnum bouwen naalden achterop het carter. Maar toch denk ik dat ik voor de carburateur versie ga dus, lichte servo erop en dan valt er in ieder geval nog e.e.a. te regelen tijdens de vlucht.

15. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Zo! :) Vanuit het Moderatorteam is ervoor gekozen om het subforum 'Pylonracen' om te dopen naar 'Pylonracen & speedmodels'. Hierdoor is de doelgroep wat breder geworden, en daarmee passen ook mijn draadjes hierbinnen. Vond het bijna ongepast worden om ze bij 'Gemotoriseerd' te laten staan. ;) Dus bij deze het Stiletto bouwproject even verplaatst...

16. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    De twee Rossi R21 motoren zijn er! :worship: Echt geweldig nette service van RC-Technik! Had het geld via IBAN van tevoren overgeschreven en ze houden je ondertussen netjes via email op de hoogte van de ontwikkelingen. Erg vriendelijke correspondentie onderling moet ik zeggen. Overigens hebben ze zelf de verzekerde verzendkosten voor hun rekening genomen en 4x APC 6,5x6 propellers bijgesloten, evenals 4x Rossi pluggen R5 en R6. Keurige tegemoedkoming al zeg ik het zelf!

Doos met factuur

Bijbehorende kleindelen voor 1 motor uitgestald.

Demper, welke demper?

Erg mooi afgewerkt! Ziet er super uit!

17. Arjan van Werde

Arjan van Werde

Lid geworden:
    2 mei 2003
    Waarom hebben die speedmotoren eigenlijk geen koelribben op de kop
    Volgens mij worden deze motoren erg heet gezien het hoge toerental en vermogen.

18. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Koelribben zouden alleen de weerstand vergroten. Bij 300km/h heb je opzich redelijk wat koeling door een klein sleufje in de cowling. Teveel intake-air zou alleen voor weerstand zorgen, want je moet er ook weer vanaf. Maar motoren die zo'n 35000rpm draaien is sowieso pure slijtage. Ving laatst iets op van 4 uur op één cilindersetje of iets dergelijks?

19. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    nieuwe blokjes zien er goed uit jorrit!

Wel goed je prop balanceren met die toerentallen!!

Peter

20. Jorrit

Jorrit

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Ja zien er zeker goed uit! :) Ben erg benieuwd naar het vermogen eerlijk gezegd!

Er zitten dus APC Pylon 6,5x6 propellers bij, maar in het bijgeleverde stukje tekst staat dat men vanaf 19000rpm koolstof propellers adviseert. Hoe tegenstrijdig is dit dan? ;) ...dus de volgende stap is eigenlijk op zoek gaan naar goede props, en spinners. Tru-turn spinners een idee?

Deel Deze Pagina