Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Even door bouwen en aanstaande zondag tijden de Pylon demo invliegen op ALMERE!! 8)

12 februari Pylonrace demo Almere:

Programma:
13.00 opening met presentatie in het clubhuis (en snert)
13.30 demonstratie pylonvliegen (en snert)
14.30 2de presentatie (en snert)
15.15 3de presentatie (en snert)
16.30 einde workshop (en snert)


Iedereen komt toch wel even kijken :D

Martijn
 
Peter Pankras zei:
Ik zal roland nog even een mailtje sturen.

VOlgens hem zouden ze er volgende week moeten zijn.. ik geloof er nix van ..

En, is er al meer bekend? Ik geloof dat we ze tegen de zomer wel een keertje binnen moeten krijgen...
schater.gif


Zat overigens te denken. Als we een order voor 3 Rossi's tegelijk plaatsen, zouden we dan geen kwantum korting kunnen afdwingen of iets in die trant? Al met al toch een aardige order van bijna €1000,-.
 
volgens roland komen ze eind volgende week binnen (waar heb ik dat meer gehoord).
Rechtsreeks bij rossi kan ik ze niet vandaan halen, die willen dat je voor minimaal 4000 euro besteld per keer..

Ik weet wel wat het probleem is.. de motoren die hij binnenkrijgt zijn net nieuw. Dit is niet dezelfde als op de site staat, maar een vernieuwde versie waar ze al een tijdje mee bezig zijn..

Peter
 
Email correspondentie zei:
Hello Jorrit,

the Rossi 21 are again available. But only in the RC-Carburetor Version.
We plan to make Venturi's available in 3-4 weeks. The Venturi's will be a direct replacement to the RC-Carburetor and come with a remote Needle Valve.
please let us know if you are still interrested in the R21. Payment is simple using IBAN and BIC numbers in Europe

regards

Roland+Michael Dieterle
www.modellmotorentechnik.de

Kijk eens aan! :) ...nog even wachten op de venturi versie... :)
 
die kreeg ik net ook. ;) dat is goed nieuws.

Maar.. je gaat toch geen venturi versie nemen hoop ik ;)

Ik neem gewoon met carb.. wil ook nog gas terug kunnen nemen..

Peter
 
Peter Pankras zei:
die kreeg ik net ook. ;) dat is goed nieuws.

Maar.. je gaat toch geen venturi versie nemen hoop ik ;)

Ik neem gewoon met carb.. wil ook nog gas terug kunnen nemen..

Peter

Met een venturi effect zou je in theorie weer een klein beetje extra vermogen moeten krijgen.
En je wil toch hard gaan met zo'n motor, dus dan hoef je ook geen half gas te vliegen!! :D
 
Tja.. Het was allemaal duidelijk. Ik wilde voor de niet-venturi versie gaan. Maar aan de andere kant zie ik ook weer wat nadelen inderdaad. Startgedrag, afstellen, lopen naar het veld met gillende Rossi aan het oor..

Peet wilde in ieder geval een R21 met carburateur. Denk dat ik hetzelfde overweeg. Anders moet ik nog een maand wachten, vind het toch wel erg leuk om eindelijk zo'n ding in huis te hebben en aan de gang te kunnen gaan!
 
en je kan er altijd later nog weer een venturi van maken..

Ik wil eerst ook rustig wat rondjes kunnen vliegen om de kist een beetje in te vliegen voordat ik er vol gas mee ga jakkeren..

Peter
 
Daar heeft Paul een punt, maar ik vertrouw voorlopig even op de expertise van de ontwerpers/verkopers van het spul denk ik. :) Één dezer dagen maar 2 Rossi's bestellen dus. Allebei maar gewoon met carburateur. Mogelijk dat ik in de toekomst nog een venturi erop bouw, maar dat is allemaal nog niet zeker in dit geval. Maakt het hele brandstoftank verhaal ook een stuk eenvoudiger moet ik zeggen. Carburateur gewoon aansturen met een lichte servo van een gram of 5-9. Moet weinig problemen opleveren.
 
De Rossi's zijn besteld. 8) Beide met carburateur, dus mijn motor krijgt geen venturi. Althans, niet de eerste vlucht of wat.

Nu maar afwachten! ;)
 
Email zei:
Hello Jorrit,

thank you very much for your answer. The engines are running very strong. Best prop to use is, 6,5x6,0, 6,5x6,5 or 7x6, all APC. We stock 6,5x6 and 6,5x6,5 which we think is the best fit after the engine is run in. Fuel ist best to contain 20-25% Nitromethan. Meanwhile, we have them also available with venturi. The needle is not remote, it is in the spraybar. Conventional design. Currently we make new exhaust headers, formed like a S to make it easier to get over the wing with the Pipe. I think, end of the week, they will be finished.

cheers

Maar die "not remote needle" is toch meestal het geval bij venturi's? :) Het werkt bij m'n MVVS sowieso precies hetzelfde. Alleen OS en Magnum bouwen naalden achterop het carter. Maar toch denk ik dat ik voor de carburateur versie ga dus, lichte servo erop en dan valt er in ieder geval nog e.e.a. te regelen tijdens de vlucht.
 
Zo! :) Vanuit het Moderatorteam is ervoor gekozen om het subforum 'Pylonracen' om te dopen naar 'Pylonracen & speedmodels'. Hierdoor is de doelgroep wat breder geworden, en daarmee passen ook mijn draadjes hierbinnen. Vond het bijna ongepast worden om ze bij 'Gemotoriseerd' te laten staan. ;) Dus bij deze het Stiletto bouwproject even verplaatst...
 
De twee Rossi R21 motoren zijn er! :worship: Echt geweldig nette service van RC-Technik! Had het geld via IBAN van tevoren overgeschreven en ze houden je ondertussen netjes via email op de hoogte van de ontwikkelingen. Erg vriendelijke correspondentie onderling moet ik zeggen. Overigens hebben ze zelf de verzekerde verzendkosten voor hun rekening genomen en 4x APC 6,5x6 propellers bijgesloten, evenals 4x Rossi pluggen R5 en R6. Keurige tegemoedkoming al zeg ik het zelf!

Doos met factuur
stiletto_23.jpg


Bijbehorende kleindelen voor 1 motor uitgestald.
stiletto_24.jpg


stiletto_25.jpg


Demper, welke demper?
stiletto_26.jpg


stiletto_27.jpg


Erg mooi afgewerkt! Ziet er super uit!
stiletto_28.jpg
 
Waarom hebben die speedmotoren eigenlijk geen koelribben op de kop
Volgens mij worden deze motoren erg heet gezien het hoge toerental en vermogen.
 
Koelribben zouden alleen de weerstand vergroten. Bij 300km/h heb je opzich redelijk wat koeling door een klein sleufje in de cowling. Teveel intake-air zou alleen voor weerstand zorgen, want je moet er ook weer vanaf. Maar motoren die zo'n 35000rpm draaien is sowieso pure slijtage. Ving laatst iets op van 4 uur op één cilindersetje of iets dergelijks?
 
Ja zien er zeker goed uit! :) Ben erg benieuwd naar het vermogen eerlijk gezegd!

Er zitten dus APC Pylon 6,5x6 propellers bij, maar in het bijgeleverde stukje tekst staat dat men vanaf 19000rpm koolstof propellers adviseert. Hoe tegenstrijdig is dit dan? ;) ...dus de volgende stap is eigenlijk op zoek gaan naar goede props, en spinners. Tru-turn spinners een idee?
 
Back
Top