Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Haha.. Kijk eens aan! :) Dan kunnen we eindelijk weer verder! ;)

Probeer momenteel trouwens even te achterhalen of 1/4"x28 exact de juiste schroefdraad is, en speel de nieuwe informatie door aan TruTurn. Volgens hun 'Adapter-Finder' op de website zouden de adapters op alle Rossi 21 motoren passen. Maar sinds AXE is daar verandering in gekomen blijkbaar. Eens kijken hoe klantvriendelijk ze zijn om 2 adaptersetjes in een envelop te steken en op de post te doen. :roll: Maar eerst dus het 1/4" schroefdraad bevestigd krijgen.

Update! 8)

Hello Jorrit,
1/4x28 is correct. Some time back, I think it was a regular M6. Cannot remember when it
changed.
We are packing for th efirst Pylonrace this year, so we cannot be reached until next monday.
Cheers

mit freundlichen Grüßen

Roland + Michael Dieterle
www.modellmotorentechnik.de

Zo maar eens een mailtje schrijven voor TruTurn. :)

Nog wat voortgang: vleugel zit nu compleet in het glas...
Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1223.jpg

en de servo gaat gewoon hier:
Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1221.jpg

Ziet er goed uit Peet! :thumbsup: Werkt dat lamineer-epoxy mooi?

Nog bedankt voor het beugeltje! Ben er nog niet aan toegekomen om hem in te bouwen, moet eerst nog M3 kogellinkjes zien te versieren. 2 Brothers had ze niet meer op voorraad maar ze werden wel weer verwacht. Misschien morgen even langs Haltronics, kijken wat Edwin heeft. Moet namelijk eerst het balletje erop schroeven voordat het geheel in de romp geplaatst kan worden. Beide stabilodelen passen al wel precies, ziet er veelbelovend uit!

Lamineer epoxy werkt perfekt.
Eerst oppervlak insmeren (rollen), dan het glas erop, dit is de lastige fase, eigenlijk heb je hier een 2de persoon bij nodig. Een die het glas er geleidelijk op laat hangen en de andere die er gelijk achteraan komt met de roller. Als je het alleen doet en het zit niet helemaal strak waardoor je het los moet halen heb je een probleem, want dan heb je dus al rek = plooi :? . Hoewel, valt nog wel mee, ik heb het ook alleen gedaan en de paar plooien die zijn ontstaan schuur ik wel weg.

Mij bevalt rollen uitstekend, de structuur van de mat blijft goed, met een kwast duw je als snel de structuur uit model (met kans op plooien)

Peet

Vanmiddag dus even bij 2 Brothers weer geweest. ;) Die had wel kogellinkjes, maar niet met een losse kogel zegmaar. De kogels die zij hadden waren al reeds voorzien van m2 draad ter bevestiging van een stuurvlak/heveltje. Gaat niks worden dus.

Bruin had een topic gestart om goede kogellinkjes te vinden. Maar eens vragen wat hij nou uiteindelijk gebruikt heeft, en waar dat te halen valt. Staat nuttige info in dat topic. Ben wel even aan het kijken naar die Rocket ball-linkjes, maar als het zonder die 0,2mm speling kan (wat je weer moet opvangen door één of ander) zou het helemaal perfect zijn natuurlijk. Heb wel M3 draadeind en koolstof gekocht, dus de stuurstang zelf gaat geen probleem worden wat materiaal betreft.

Tevens even langs Airbrush Almere geweest om wat informatie in te winnen wat het spuiten betreft. Moet even iemand bellen voor meer informatie, misschien valt de prijs redelijk mee. Zo krijg je natuurlijk wel een perfect resultaat en afgewerkt met 2K lak.

Airbrushen is niks geworden. Offerte voor één vleugel met eenvoudig 'two-tone' kleurenschema en 2K lak (maximaal 1 uurtje spuitwerk) komt op €250,- uit. :nosmile:

Ik hoor jullie al denken: "Tijdje geen updates meer, zou het Stiletto bouwproject dan eindelijk probleemloos verlopen?" Niet bepaald. Ben zojuist weer op een nieuw probleem gestuit. Naast de adapters die niet gaan passen op het schroefdraad zou ik ook graag willen dat iemand me uit legt wáár ik de adapters cq. propnut op kan schroeven. :cry:

stiletto_62.jpg

stiletto_63.jpg

Oplossing zou een langere krukas van Rossi zijn, of de meenemer weglaten en een konische spinner backplate van TruTurn toepassen en de backplate als prop meenemer laten fungeren. Help! :help:

Haha.. Waarmee kan Sprokkel helpen? Draaien en frezen? Die mogelijkheid heb ik opzich op school ook wel, moet niet zo'n probleem vormen om iets aan te passen.

Maar misschien is dat niet eens nodig. Je moet de propeller ruimen totdat je een gat van 11mm in diameter hebt waar de adapter doorheen past. Maar nu is 11mm wel een enorm gat, zeker in een propeller met een mount-flens van 17mm. Je houdt dus 3mm materiaal over aan beide kanten, is naar mijn mening wel weinig vlees voor een prop die uiteindelijk de centrifugale krachten van 30k rpm moet kunnen houden. Wat denken jullie?

Opzich zou je de adapter af kunnen draaien naar 9 of 10mm, daarvoor is zat materiaal aanwezig.

Jaja, en wat lag er vanmorgen op de deurmat? Een envelop met 2 nieuwe adapters. Jammer is alleen wel dat ze gewoon 27,90$ hebben verhaald op Visa. Maar anyway, we kunnen verder met bouwen. Komt neer op €10,75 per adapter inclusief verzendkosten.

stiletto_64.jpg

En het past ook nog! 8-)
stiletto_65.jpg

Motorsteun gelamineerd met koolstof aan beide kanten. Simpelweg met vershoud-folie op een plankje gespannen en wat lijmklemmen. Werkt echt super mooi en geeft een glad oppervlak. In het licht glimt het zelfs. Wel de epoxy even verhitten met de verfstripper natuurlijk.

stiletto_66.jpg

Zo, de firewall zit er netjes in. Heb hem eerst koud in de romp gelijmd en daarna aan beide kanten voorzien van een extra laag epoxy gecombineerd met koolstof roving in de hoeken. Dit vormt een zeer robuust geheel en lijkt mij afdoende om het geweld van de Rossi op zijn plek te houden.

stiletto_67.jpg

stiletto_68.jpg

stiletto_69.jpg

Back