Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Ja, ben ik met je eens. En het is wel stevig dat metaal-epoxy, maar door trillingen en dergelijke? Ben toch sceptisch wat deze uitvoering betreft. Het liefst gewoon de vertrouwde weg inslaan en kiezen voor het hardsolderen. Zal de beugeltjes wel een keertje langsbrengen van de week. :)

Sprak vandaag trouwens Frans Oosenga, en die wist me te vertellen reeds een half jaar een Stiletto rompje in bezit te hebben. 3 Stiletto's bij de MVA? Kreeg alleen niet echt de indruk dat hij er actief mee bezig was, maar dat terzijde.

Haha.. Ja, ik weet er ook het fijne niet van. De kit of het rompje schijnt uit Haarlem te komen of iets dergelijks?

Moet dan wel een Rossi in komen natuurlijk. 8) Zag overigens dat de importeur van Rossi USA ermee stopt. Voorheen was dat Morris Hobbies, maar die zet de boel te koop. Hier is meer te lezen hierover. Je krijgt er voor $50.000 aan reserveonderdelen e.d. bij, dus ik denk dat je wel flink moet investeren om de importrechten en stock over te nemen. 8O

Jorrit, heb ik bij jouw ook die cnc gfk aileron horentjes erbij gegeven? Zo ja.. die zou ik niet gebruiken ;) ze zijn wat te kort heb ik gemerkt bij het testen met mijn sharky. Daardoor kan je niet de volledige 100 % uitslag van je servo benutten en word je servo onnauwkeurig..

Peter

Peter, ik heet dan wel niet Jorrit, maar ik heb hetzelfde setje ontvangen (via Jorrit): nee die control horns zitten er niet bij.

Ben vandaag dan ook maar eens aan de slag gegaan, hierbij wat fotootjes:

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1200.jpg

Klaar voor de start ....

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1201.jpg

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1202.jpg

Wingtips bijwerken, gaat toch niks boven een babyschaafje

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1203.jpg

Ca. 3 graden dus ...

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1204.jpg

Waar ben je zonder wasverzachter op kritieke momenten...

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1207%7E0.jpg

De hoofdligger zit erin en past perfekt.

Nice! ;) Het project is begonnen hoor! 8)

@ Peter,

Nee, zoals Peet al zegt heb ik inderdaad geen CNC kitje ontvangen. Jammer dat ze niet helemaal perfect werken op de Sharky. Ga je nieuwe rudderhorns tekenen en frezen nu? Het Sharky-topic, ga je dat nog updaten met je laatste bevindingen trouwens? :) Zal het eens verhuizen naar Pylonracen & Speedmodels, komt het wellicht beter tot zijn recht.

Het is een beetje mosterd na de maaltijd, ben ik bang, maar voor een gasbrander kun je beter even bij de blokker gaan kijken en vragen naar een flambeerbrander.

Die kost 14,95 en werkt echt perfect voor dit soort klussen..

full.jpg

Valt heel goed mee hard te solderen..

Haha.. Ja, is ook wel een optie. ;) Heb beide beugeltjes al netjes gewikkeld in koperdraad en Peet heeft de connecties om ze hard te solderen. Maar toch bedankt voor de tip in ieder geval, misschien haal ik wel zo'n ding in huis. Zijn de kosten ook niet. ;)

De beugeltjes, nu tevens met M3 draadeind.
stiletto_60.jpg

Nog even een update over de voortgang.

Ik had de aileron servo's al ingekocht (HS85MG), en die zijn dus iets te dik om onder het luikje te plakken, dus ik heb de standaardpositie voor de servo's maar even laten varen. De servo's staan nu iets meer richting centrum van de vleugel, daar waar de vleugel wat dikker is. Zo heb ik wel twee gapende gaten natuurlijk, maar ik zit er sterk over te denken om het daarna helemaal dicht te metselen met balsa. Mocht er later panne komen, dan kun ik altijd nog weer het mes erin zetten. Hopelijk is dat niet nodig :)

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1211.jpg

De gefreesde groeven opgevuld met balsa.

Herschaalde%20kopie%20van%20PICT1212.jpg

Bovenkant vleugel is klaar voor het glas.

Peet

ik frees tegenwoordig die luikjes niet meer in de vleugels, en doe die afdekplaatjes er ook noet bij.
Je kan veel beter zoals je nu gedaan heb de omtrek van je servo aftekenen. en een gat maken op maat van je servo.. en hem daar gewoon in lijmen.
Panne zal wel meevallen hopelijk. Maar het is wel handig af en toe te kunnen controleren of je servo hevel schroefjes er nog wel in zitten.
Met de toeren die die rossi haalt trilt echt alles kapot als je niet uitkijkt. Ik haalde laatst een model uit elkaar.. en daar waren de servo hevel schroefjes dus uit de servo's getrilt.
Ook ontvanger heel goed inpakken ivm trilling.

Peter

Ja, zou het probleem wel moeten verhelpen toch? :) Druppeltje Loctite moet ook al afdoende zijn, als de open draadgangen maar gevuld zijn blijft het meestal wel zitten.

Yes! De spinners zijn gearriveerd!

Alleen zijn ze erg duur geworden. :nosmile: Precieze opgave heb ik nog niet aangezien er nog geen Visa afschrift binnen is gekomen, maar denk dat €50,- p/s aardig in de buurt komt. Komt deels omdat onze vrienden van de Douane er nog eens €20,- bovenop wilden hebben aan inklaringskosten en BTW. Maar goed, we kunnen verder! 8)

stiletto_61.jpg

Kijk uit met brogmiddelen op servoschroefjes. Sommige tandwielen kunnen er niet tegen en worden bros. Vooral de karbonite (schrijf ik dat zo wel goed) tandwielen die Hitec gebruikt.

Fijne spinners overigens. :nosmile: Eén en ander past niet!

Het 'M6' schroefdraad van de krukas is 6.15mm, en het bijgeleverde spinnerbusje is exact 6.0mm in diameter. Nu is het busje wel van aluminium, maar toch. Warm plaatsen is dus eigenlijk de enige optie, of ik moet ze groter gaan draaien. Maar then again, de drieklauw sloopt dat fragiele busje gelijk nog voordat je überhaupt met een centerboor in de buurt bent geweest.

Daarnaast nog een leuke bijkomstigheid. De adapters hebben een inwendige schroefdraad van M6 (d=5.0), niks mis mee opzich. Maar de Rossi propnut heeft ook M6, maar dan met d=5.45. Erg losse passing op een M6 bout dus, maar een prima passing op de krukas. Maar dat heeft de TruTurn adapter dus niet, die wil er simpelweg gewoon niet op. :nosmile: Heeft Rossi bevestigingsdraad ipv metrisch?

Even voor de duidelijkheid, de adapter is TT-0616A (6x1.0mm SHORT SHAFT With 6mm BUSH) en zou daarmee dus goed moeten zijn. Op de website staat vermeld "All rossi 21 engines".

Tja, hoe lossen we dit nou weer op?

Onbewerkte adapter bietsen bij TruTurn en die doorsturen naar Rossi om hem daar custom te laten tappen? In het kader van sponsoring ofzo. :roll:

Iemand op RC-Universe had het vermoeden dat AXE over is gestapt van M6x1.0 naar 1/4"x28. :nosmile:

Andere adapters bestellen dan maar weer.

Back