ron van sommeren
Forum veteraan
Harm, niet iedereen is er altijd op uit om jou het leven moeilijk te maken of jou te sarren.Aha, ja die mag je zeker niet corrigeren tegenwoordig.![]()
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Harm, niet iedereen is er altijd op uit om jou het leven moeilijk te maken of jou te sarren.Aha, ja die mag je zeker niet corrigeren tegenwoordig.![]()
Beste forumbezoekers helaas door dit aanhoudende gebagger, gaat ook ik met zoveel voorgangers (hangers) dit baggeraarsforum verlaten!!! Wanneer gaat het lampje aan
Beste forumbezoekers helaas door dit aanhoudende gebagger, gaat ook ik met zoveel voorgangers (hangers) dit baggeraarsforum verlaten!!! Wanneer gaat het lampje aan
Beste stoomertje,
Ik hoop, dat je na mijn antwoord van gedachte verandert.
Voorop gesteld, ik ben geen fan van Baggerraar, ondanks dat ik voor hem opgenomen heb, toen hij onterecht van afsluiten van draadjes van modelbouwers werd beschuldigd, zie onderstaande koppelingen, de eerste :
Voor mij zijn zijn opmerkingen in twee categorieën in te delen:
- Niet vaktechnisch inhoudelijk = prullenbak.
- Vaktechnisch inhoudelijk- nadenken, evt. navragen.
Persoonlijk, en waarschijnlijk vele vele anderen, stel ik je bijdrage zeer op prijs.
Dat zijn lucht belletjes in het pijlglas is een standaard maat van Regner dit wordt nog verholpen door koperdraadje in het pijlglas te laten zakken, bij andere projecten al eerder gedaan en is dan verholpen. Verder weet je dit filmpje is door mijn kleinzoon van 7 jaar gemaakt Baggeraar! Toch mooi hè..(Opa kleinzoon band zelfde interesse) hij is nog jong moet ook nog veel leren zoals wij allemaal. Hoe kom je aan zo een project. Tja ik heb meer van dit soort projecten staan. Nee ik heb geen tekening maar het is een manier om even lekker stoom af te blazen[emoji57] dat is toch hobby gewoon lekker iets anders doen dan andere.
-een messingdraadje helpt maar een korte tijd.
Volgens mij is de sterke adhesie van het water hier de oorzaak van. Het hecht zich heel sterk aan het glas, het "klimt" er zelf tegen op! Die adhesie kracht is dan zo sterk dat zo'n kleine luchtbel die niet kan overwinnen.
Bij een grotere diameter is de luchtbel ook groter dus de kracht die hij kan uitoefenen ook.
Volgens mij is de sterke adhesie van het water hier de oorzaak van. Het hecht zich heel sterk aan het glas, het "klimt" er zelf tegen op! Die adhesie kracht is dan zo sterk dat zo'n kleine luchtbel die niet kan overwinnen.
Bij een grotere diameter is de luchtbel ook groter dus de kracht die hij kan uitoefenen ook.
Met dit hulpmiddel, messingdraadje, worden de luchtbellen niet ALTIJD verwijderd.
Waarom? Ik heb het nooit kunnen ontdekken.
In principe zijn er twee krachten,
Daar ben ik het in principe wel mee eens.In principe is er niets regen principes, als je deze van tijd tot tijd maar bijstelt.
Vermoedelijk omdat luchtbellen en dampbellen niet hetzelfde zijn, en een metaaldraadje warmtegeleiding naar het vloeibare water bewerkstelligt, en dus dichtcondenseren van een dampbel....Met dit hulpmiddel, messingdraadje, worden de luchtbellen niet ALTIJD verwijderd.
Waarom? Ik heb het nooit kunnen ontdekken.