En door........ Niet te harden hoe warm het is. Toch nog maar even de "ruwbouw" van het roer en stabilo afgemaakt.. Eerst losmaken uit de mal. Dit is altijd een spannende actie maar gelukkig is dit goed gegaan.. Daarna het weeg momentje.
6.5 gram met alle lijmresten er nog aan.. Lijkt me aardig..
Daarna opspannen en uitvullen met ribben. De zelf gemaakte tekening bouet lekker weg..
De ribben zijn 2,5mm dik , je zou ook 1.5mm kunnen nemen maar dan wordt het wel heel erg fragiel.. Tenslotte moet het een stoere Savage Bobber worden.. De liggers zijn 2 stuks 4x4mm in het stabilo en 6x4 taps in het roer....
In het stabilo heb ik 4 driehoekjes gelijmd waar naderhand functionele spandraden doorheen gaan lopen net zoals bij de echte.
Verder heb ik al een versteviging met uitsparing gemaakt waar straks de roerhoorntjes in komen te zitten..
Als dit droog is kan ik 2 dingen doen . Helemaal doodschuren met spits uitlopende eindliggers enz. Of alleen afronden.. Ik denk dat ik het laatste ga doen want bij de echte Bobber zijn de staartvlakken van buis gemaakt en dus rond.. Voor de rest is het lekker recht toe recht aan bouwen. Nog even een paar tips... Begin altijd met de langste ribbe, heb je hem per ongeluk te klein gemaakt dan kun je hem altijd nog gebruiken voor de eerst kleinere...... Snij altijd de rib net te lang af dan kun je er daarna even het schuurblok erlangs halen om hem licht klemmend op maat de krijgen..
Kom maar op met jullie tips..
Zo nu op naar de vliegwei want het is binnen veel te warm om te bouwen, buiten windstil en rustig want iedereen gaat voetbal kijken, gelukkig heb ik er helemaal niets mee..