Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk dat is nog eens goed nieuws, weer iemand over naar de xt30! Veel makkelijker en veel lagere weerstand, goed werk!
Hoe veel gas heb je nu nodig om rond te vliegen? Gebruik je alle stuwkracht die de motor kan leveren of kun je met minder af?
Ik ga eens kijken of ik nog een goede kleine quadcopter motor kan vinden die zo'n grote prop kan hebben
Voor het roer en stabilo gebruik ik nu 3,7 grams servo, als ik hiervoor ook 2.5 gram kan nemen zijn het toch weer 2,5 gram... Nu gaat elke gram tellen..De 1.5g servos zijn alleen wel echt veel minder krachtig dan 1.7g of 1.9g servos.
De 2.0g HobbyKing servos zijn trouwens gek genoeg een stuk minder krachtig en betrouwbaar dan de 1.7g servos...
Anders kun je overal 2.5g servos gebruiken, maar het klinkt alsof je daar niet heel veel meer kan winnen.
Dat zou geweldig zijn
om "rond te tuffen" heb ik ongeveer half gas of minder nodig. Om op te stijgen gebruik ik even volgas, maar dan komt hij ook binnen de meter los van de grond.. Daarna geef ik nooit meer volgas.
Ja dat is een goed voorbeeld!
Kijk uit, die prop heeft maar 2.5" pitch, dan wordt je pitch speed wel echt heel laag. Afhankelijk van hoe snel je model is kun je op snelheid dan behoorlijk wat stuwkracht verliezen.
ik heb nu oralight gebruikt, 44 gram/m2.. Natuurlijk niet te vergelijken met Mylar, maar waarmee hecht ik Mylar op een holle vleugel??
Goede suggestie, een motor met versnellingsbak zou een hele goede uitkomst zijn. Ik kan niet zo gauw een geschikte kant en klare motor met vertraging bedenken die geschikt is voor deze gewichtsklasse, maar miss weet iemand anders nog iets?Een motor met vertraging geen optie? Ik denk dat een grote prop wel wenselijk is.
Kan je de latjes in de romp constructie niet vervangen door dun carbon?
Kijk uit, die prop heeft maar 2.5" pitch, dan wordt je pitch speed wel echt heel laag.
Wat is trouwens de spanwijdte van dit model?
Snelheid van het toestel is ook laag, spanwijdte is 1100mm..