Surprise S16 & Avionik B08

Johan, Opletten dat je de motor voldoende ver naar achteren verlijmd. Zeker de GM spinner heeft wat ruimte nodig. Als je de motor niet genoeg naar achter zet moet je de as inkorten en/of de klemkonus loopt aan tegen het voorlager van de motor.

Bij mijn 32mm GM spinner zit er maar 2.5mm tussen achterkant spinner en klemkonus.

Groet,
Gerben

Koelgat is inmiddels ook gemaakt en het hoogteroer ligt nu te drogen op de verwarming. Ook de geluks handtekening van Rudi beschermt met een stuk Tesa. Nu eerst maar eens een kop koffie en een x-files aflevering dan is daarna de lijm wel droog om verder te gaan. Ik denk met het inlijmen van het motorschot met EndFest.

Hoogteroer hevel blijft wel altijd spannend trouwens, altijd goed opletten anders ga je ook door de bovenhuid heen en dat wil je natuurlijk niet.

Zo, het zit er weer op voor vandaag. Motorschot zit er nu ook in. Ik hoop ook helemaal recht, maar de spinner sluit netjes aan dus dat komt wel goed. Nu de lijm droog kijken.

To do:
- Motor/regelaar/accu solderen
- vleugel roerhevels
- vleugel roeraansturing
- zwaartepunt
- programmeren

Gaat lekker Johan!
Motorschotje is altijd een lastig klusje, mooi dat ie goed gelukt is.

Groet,
Gerben

Of het echt goed gelukt is weet ik morgen als de lijm helemaal uitgehard is. Het ergste nachtmerrie scenario wat er kan gebeuren is dat de spinner en motor vastgelijmd zitten. Maar dat heb ik voor 99,5% wel voorkomen.

:) Het is gelukt. Dit is het meest rechte motorspantje geworden wat ik in heb gebouwd. Nog een keer netjes afwerken met een rovinkje aan de voorkant en dan is hij helemaal perfect.

Propellor is wel 2mm te lang :(. Dat wordt dus of de spinner iets naar voren of de tipjes bijwerken. Rudi moet toch wel eens aan een langere neus voor z'n rompjes gaan denken.

Zo, en nu zitten er allemaal gaten in m'n mooie S16 vleugel :(. Servohevel openingen verder uit gedremeld. Alle servo's werken en zitten redelijk netjes in het midden.

Die Johan, laat die maar schuiven.
Gaat niet snel, maar gaat rustig door :)

Keep going Johan!

Gerben

Wel handig zo'n F5b helpdesk. Paar bouw dingen besproken en ik weet nu ook wat ik maandag ga eten. Eerst maar eens boodschappen doen nu.

Uhh, lag je stabilo op de grond en deed je een stapje achteruit?
Heb ik wel eens gehad.... profiel wordt dan ietsje dunner.

GJ

Paar fototjes.
DSC_2554.JPG

En twee v/d gaten die ik in de vleugel heb gemaakt. Eén daarvan gaat er natuurlijk weer dicht ;)
DSC_2557.JPG

Dit was ook het foutje. Ik had het gat iets teveel naar rechts toe gemaakt.

Back